Informatii nutritionale despre pere

Publicat la data de: 25 Septembrie 2012 | Actualizat la data de: 26 Septembrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Informatii nutritionale despre pere

Perele au fost recunoscute ca fiind unele dintre cele mai populare fructe si nu trebuie sa va mire acest lucru. Perele sunt o sursa excelenta de fibre si vitamina C, pentru doar cele 100 de calorii per portie. In plus, acestea nu contin sodiu, grasimi sau colesterol. Este vorba asadar de un continut nutritiv complex intr-un fruct dulce si zemos.

Consumul unei varietati mari de fructe si legume ar trebui sa stea la baza unui stil de viata sanatos, iar perele pot fi o parte delicioasa din meniu.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Calorii, grasimi, colesterol si sodiu
  3. Proteine, carbohidrati si fibre
  4. Vitamina C
  5. Vitamine si minerale
  6. Potasiu
  7. Densitatea nutritionala
  8. Citeste pe aceeasi tema

Calorii, grasimi, colesterol si sodiu

Sus

O para mare contine 133 de calorii, cu 0,28 g grasimi si niciun fel de colesterol. O astfel de para contine doar 2 mg de sodiu. Sodiul, la fel ca si grasimile este raspandit in majoritatea alimentelor procesate si, desi organismul are nevoie si de sodiu pentru a-si mentine sanatatea, excesul de sare poate fi extrem de daunator.

Potrivit expertilor, majoritatea adultilor ar trebui sa limiteze aportul zilnic la maxim 1500 mg de sodiu, desi cei mai multi dintre acestia consuma mult mai mult decat aceasta valoare. Consumul prea mare de sodiu creste riscul aparitiei afectiunilor, precum boli de inima sau atac vascular cerebral.

Proteine, carbohidrati si fibre

Sus

Exista aproximativ 0,87 g de proteine in fiecare para mai mare, impreuna cu 35 g de carbohidrati, din care 22 g sunt zaharuri. Para mai contine, de asemenea, 7 g de fibre dietetice, fibre de care organismul dumneavoastra are nevoie pentru a mentine sanatoase intestinele si sistemul digestiv.

Deficienta aportului de fibre poate creste riscul constipatiei, diverticulitei si a altor conditii ale sistemului digestiv. Conform cercetatorilor, adultii au nevoie de 20-35 g de fibre pe zi.

Vitamina C

Sus

O para mai poate contine - in functie de volumul sau - aproximativ 10 mg din antioxidantul vitamina C. Corpul dumneavoastra are nevoie de antioxidanti care sa ajute la prevenirea daunelor cauzate de radicalii liberi din organism.

Organismul mai foloseste vitamina C si ca sa creeze colagen, o componenta primara a tendoanelor, ligamentelor, membranelor, tesutului cicatricial si pielii. Conform specialistilor, barbatii au nevoie zilnic de cel putin 90 mg de vitamina C, iar femeile de minim 75 mg pe zi.

Vitamine si minerale

Sus

Perele ofera aproape toate vitaminele si mineralele importante. Ele sunt o sursa excelenta de potasiu, pentru ca o para de marime medie contine aproximativ 210 mg din acest nutrient. Consumul alimentelor bogate in potasiu ajuta la sustinerea functiei normale a creierului, inimii si muschilor.

Potasiu

Sus

De departe, cel mai abundent mineral gasit intr-o para este potasiul; fiecare para contine aproximativ 280 mg de potasiu, care functioneaza ca un electrolit pentru a transporta semnale electrice de-a lungul corpului. Potasiul ajuta inima sa bata regulat si determina contractia adecvata a muschilor.

Densitatea nutritionala

Sus

Perele contin multe substante nutritive care joaca un rol important in sanatate; astfel, perele sunt o modalitate simpla si eficienta de a mari aportul de nutrienti cu un consum scazut de calorii.

O singura para contine aproximativ 190 mg de potasiu, nutrient necesar pentru un nivel sanatos al tensiunii arteriale. Perele contin 7,5 mg de vitamina C, foarte importanta pentru sistemul imunitar si in accelerarea vindecarii. Perele contin 12 mcg de acid folic, un component al complexului B de vitamine, care are rol de protectie impotriva dezvoltarii malformatiilor congenitale la fat.


Medici specialisti Diete-Nutritie

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Consumul de paste si mentinerea siluetei Consumul de paste si mentinerea siluetei

    Generalitati Daca doriti sa slabiti, stiti ca pastele nu reprezinta un aliment pe care ar trebui sa il includeti in dieta dumneavoastra. Cu toate acestea este, insa posibil sa consumati paste si sa slabiti. Odata cu aparitia dietelor scazute in calorii, multe...citeste mai mult

  • Fructe si legume de iarna. Conditii de depozitare si moduri de preparare Fructe si legume de iarna. Conditii...

    Generalitati Alimentatia din sezonul de iarna a fost intotdeauna mai saracacioasa in legume si fructe proaspete, si nu pentru ca nu exista oferta, ci din cauza obiceiurilor de a se consuma mai multe conserve, carne grasa si mancare gatita. Exista insa o multime...citeste mai mult

  • 4 mituri despre colesterol 4 mituri despre colesterol

    Generalitati O dieta sanatoasa si exercitiile fizice regulate pot ajuta la diminuarea nivelului de colesterol din sange. Adoptarea obiceiurilor sanatoase cum ar fi o dieta echilibrata si activitatea fizica, pot ajuta la prevenirea cresterii nivelului de colesterol....citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate