10 trucuri pentru a reduce colesterolul


10 trucuri pentru a reduce colesterolul

1. Carbohidratii produc cresteri ale nivelului de LDL-colesterol ("colesterolul rau").
Pentru ca o salata sa fie mai sanatoasa, inlocuieste crutoanele cu miez de nuca, care au un continut crescut in grasimi polinesaturate ("grasimi bune"), care scad LDL colesterolul si cresc HDL-colesterolul.

2. Bea vin rosu in loc de cockteiluri!
Studiile arata ca o ingestie moderata de alcool poate produce o usoara crestere a HDL-colesterolului („colesterolul bun“). In schimb, tariile sau bauturile alcoolice amestecate cu sucuri de fructe, care contin carbohidrati, nu sunt deloc sanatoase.
De exemplu, vinul rosu contine 10% din carbohidratii unei margarita. De asemenea, vinul rosu contine antioxidanti, flavonoizi, care scad LDL colesterolul si stimuleaza HDL colesterolul. Limita este de 2 pahare cu vin pe zi la barbati si 1 pahar la femei.

3. Inlocuieste snacksurile si branza cu alune si soia (boabe fierte, coapte sau tofu).

4. Inlocuieste dressingul gata preparat pentru salata din comert cu suc de lamaie si otet balsamic.

5. Inlatura untul, uleiul prajit, carnea de porc, pielita carnii de pasare, pestele gras din alimentatie.

6. Inlocuieste carnea de vita cu cea de curcan, deoarece carnea de curcan contine pe jumatate grasimile saturate din carnea de vita, aspectul fiind asemanator.

7. Puiul este bun, dar scoicile si pestele sunt si mai bune! Pestele contine acizi omega3 "sanatosi pentru inima".

8. Inlocuieste chipsurile cu popcorn (floricele de porumb)! Acestea din urma au cu peste 80% mai putine grasimi saturate si de 2 ori mai multe fibre decat chipsurile de cartofi sau porumb.

9. Inlocuieste iaurtul obisnuit sau cremele de iaurt cu iaurt natural 0% grasime. La fel procedati si cu branza de vaci sau smantana.

10. Alimente interzise
Printre alimentele interzise se numara:
Carnurile grase, mezelurile, viscerele, conservele, ouale (este permis doar albusul si nu mai mult de 1-2 galbenusuri/saptamana), pastele fainoase cu oua, fasolea uscata, mazarea uscata. Grasimile animale (unt, smantana, frisca, slanina, untura).
Dulciurile interzise: toate preparatele cu oua, inghetate, creme cu unt, frisca, prajiturile cu fructe, ciocolata si in general dulciurile concentrate.
Sunt permise (dar nu in cantitate mare) dulciurile preparate din albus (spume, bezele), tarte de fructe, gelatine cu fructe, orez cu lapte degresat. Fructele sunt permise cu exceptia: smochinelor, curmalelor, migdalelor, alunelor, arahidelor, prunelor, bananelor

Autor: Dr. Zarva Maria
Medic specialist medicina de familie
Medcenter Constanta
0241.620.280 www.medcenter.ro




14680 vizualizari, 02 Septembrie 2011

Citeste si

Arhiva
  • 4 mituri despre colesterol 4 mituri despre colesterol

    Generalitati O dieta sanatoasa si exercitiile fizice regulate pot ajuta la diminuarea nivelului de colesterol din sange. Adoptarea obiceiurilor sanatoase cum ar fi o dieta echilibrata si activitatea fizica, pot ajuta la prevenirea cresterii nivelului de colesterol....citeste mai mult

  • Sezonul cald, momentul cel mai bun sa-ti reduci colesterolul! Sezonul cald, momentul cel mai bun...

    Generalitati Colesterolul este o forma de grasime de care organismul uman are nevoie in sinteza de celule. Dar colesterolul in exces in sange creste riscul pentru unele afectiuni cu impact major asupra sanatatii: infarctele miocardice, accidentele vasculare...citeste mai mult

  • Colesterolul: mit si realitate Colesterolul: mit si realitate

    Generalitati Colesterolul este un compus organic care face parte din grupa lipidelor si care detine multiple functii in organism: - regleaza permeabilitatea membranelor celulare fata de anumite substante; - sintetizeaza corticosteroizii, hormonii sexuali...citeste mai mult