10 trucuri pentru a reduce colesterolul

Publicat la data de: 02 Septembrie 2011 | Actualizat la data de: 02 Septembrie 2011
Autor: SfatulMedicului
10 trucuri pentru a reduce colesterolul

1. Carbohidratii produc cresteri ale nivelului de LDL-colesterol ("colesterolul rau").
Pentru ca o salata sa fie mai sanatoasa, inlocuieste crutoanele cu miez de nuca, care au un continut crescut in grasimi polinesaturate ("grasimi bune"), care scad LDL colesterolul si cresc HDL-colesterolul.

2. Bea vin rosu in loc de cockteiluri!
Studiile arata ca o ingestie moderata de alcool poate produce o usoara crestere a HDL-colesterolului („colesterolul bun“). In schimb, tariile sau bauturile alcoolice amestecate cu sucuri de fructe, care contin carbohidrati, nu sunt deloc sanatoase.
De exemplu, vinul rosu contine 10% din carbohidratii unei margarita. De asemenea, vinul rosu contine antioxidanti, flavonoizi, care scad LDL colesterolul si stimuleaza HDL colesterolul. Limita este de 2 pahare cu vin pe zi la barbati si 1 pahar la femei.

3. Inlocuieste snacksurile si branza cu alune si soia (boabe fierte, coapte sau tofu).

4. Inlocuieste dressingul gata preparat pentru salata din comert cu suc de lamaie si otet balsamic.

5. Inlatura untul, uleiul prajit, carnea de porc, pielita carnii de pasare, pestele gras din alimentatie.

6. Inlocuieste carnea de vita cu cea de curcan, deoarece carnea de curcan contine pe jumatate grasimile saturate din carnea de vita, aspectul fiind asemanator.

7. Puiul este bun, dar scoicile si pestele sunt si mai bune! Pestele contine acizi omega3 "sanatosi pentru inima".

8. Inlocuieste chipsurile cu popcorn (floricele de porumb)! Acestea din urma au cu peste 80% mai putine grasimi saturate si de 2 ori mai multe fibre decat chipsurile de cartofi sau porumb.

9. Inlocuieste iaurtul obisnuit sau cremele de iaurt cu iaurt natural 0% grasime. La fel procedati si cu branza de vaci sau smantana.

10. Alimente interzise
Printre alimentele interzise se numara:
Carnurile grase, mezelurile, viscerele, conservele, ouale (este permis doar albusul si nu mai mult de 1-2 galbenusuri/saptamana), pastele fainoase cu oua, fasolea uscata, mazarea uscata. Grasimile animale (unt, smantana, frisca, slanina, untura).
Dulciurile interzise: toate preparatele cu oua, inghetate, creme cu unt, frisca, prajiturile cu fructe, ciocolata si in general dulciurile concentrate.
Sunt permise (dar nu in cantitate mare) dulciurile preparate din albus (spume, bezele), tarte de fructe, gelatine cu fructe, orez cu lapte degresat. Fructele sunt permise cu exceptia: smochinelor, curmalelor, migdalelor, alunelor, arahidelor, prunelor, bananelor

Autor: Dr. Zarva Maria
Medic specialist medicina de familie
Medcenter Constanta
0241.620.280 www.medcenter.ro


Citeste si

Arhiva
  • Analize biochimice - analiza bilirubinei si a grasimilor sanguine (colesterol, lipide totale, trigliceride, lipoproteine) Analize biochimice - analiza...

    Importanta lipidelor (grasimilor) in organism Grasimile sau lipidele sunt substante organice grase, care constituie cea mai mare sursa de energie pentru organism, deoarece prin "arderea" unui gram de grasimi se elibereaza 9 calorii. Aproximativ 15% din...citeste mai mult

  • Alimente cu un nivel scazut de carbohidrati Alimente cu un nivel scazut de...

    Generalitati Unul dintre principiile dietelor care au un continut redus de carbohidrati este ca fiecare persoana trebuie sa descopere care este nivelul de carbohidrati care actioneaza in mod adecvat, pentru fiecare. Persoanele care sufera de toleranta alterata la...citeste mai mult

  • Beneficiile vinului rosu Beneficiile vinului rosu

    Generalitati Vinul rosu este una dintre cele mai vechi bauturi alcoolice de pe planeta, istoria vinului intinzandu-se pe mii de ani. In timp ce consumul crescut al oricarui tip de bautura alcoolica aduce dupa sine mai multe probleme de sanatate decat beneficii,...citeste mai mult