Omega-3 si Omega-6: de ce sunt importanti?

Generalitati si alte informatii

Sus
Omega-3 si Omega-6: de ce sunt importanti?

Generalitati si alte informatii

Sus

Organismul nostru nu stie sa produca acizii grasiomega-3 si omega-6. Asa ca alimentele sunt singurele surse din care ii putem procura.

Echilibrul dintre omega-3 si omega-6 le permite acestora sa actioneze eficient asupra inflamatiilor dermatologice si osteo-articulare si in egala masura, in cazurile de psoriazis si reumatismele inflamatorii. Acesti acizi amelioreaza, de asemenea, astmul si rinitele alergice. Cat despre inima, ei favorizeaza ritmicitatea batailor cardiace.

Acizii omega-3 si omega-6 fac sangele mai fluid si arterele mai suple
Acesti acizi grasi fluidizeaza sangele si impiedica placile responsabile pentru tromboza (formarea cheagurilor de sange).

Omega-3 fac arterele mai suple, actionand si asupra presiunii arteriale.

Tot omega-3 si 6 diminueaza nivelul trigliceridelor si reduc riscul de infarct. Specialistii sustin ca o creste cu doar 1% a cantitatii de omega-3 in alimentatie reduce cu 40% riscurile de infarct neletal.

Acizii grasi omega-3 si omega-6 formeaza si intretin creierul
Acizii omega-3 intervin in construirea creierului fatului. Ei conditioneaza buna dezvoltare a celulelor nervoase si senzoriale. Mai tarziu, acesti acizi grasi continua sa fie foarte importanti pentru creier imbunatatind semnificativ capacitatea cognitiva. Potrivit studiilor, consumul unei portii de peste gras (bogat in omega-3), cel putin o data pe saptamana, reduce riscul aparitiei maladiei Alzheimer.
Omega-3 si omega-6 intaresc sistemul imunitar: produc substante care stimuleaza celulele de aparare ale organismului.

Ca sa fie benefic sanatatii, trebuie sa consumam acesti acizi grasi intr-o anumita proportie. Raportul ideal este de 1 la 5, desi in medie este de 1 la 10 – consumam mai mult omega-6 si prea putin omega-3.

Nutritionistii recomanda barbatilor 2 g pe zi de omega-3 si 10 g zilnic de omega-6; femeile trebuie sa consume cantitati ceva mai mici, fiindca enzimele care transforma precursorii omega-3 si omega-6 sunt aceiasi. Exista asadar o competitie metabolica intre cei doi acizi, iar aportul in exces al unuia va influenta producerea derivatilor celuilalt.

Pentru aportul de omega-3 trebuie sa consumam:
- ulei: de nuci, de rapita, de masline.
- nuci.
- peste: macrou, sardine si hering, somon.

Pentru aportul de omega-6 trebuie sa consumam:
- ulei: din samburi de struguri, de floarea-soarelui, de nuci, de rapita.

Sursa www.fitclub.ro

Citeste si

Arhiva
  • Cresterea aportului de Omega 3 Cresterea aportului de Omega 3

    Generalitati Acizii grasi Omega 3 sunt considerati esentiali pentru sanatatea oamenilor. Omega 3 sunt un tip de acizi grasi pe care organismul uman nu este capabil sa ii produca. De aceea este foarte important ca acizii grasi Omega 3 sa fie asimilati din alimente sau...citeste mai mult

  • De ce este micul dejun atat de important pentru sanatate si silueta De ce este micul dejun atat de...

    Generalitati Micul dejun este numit, pe buna dreptate, cea mai importanta masa a zilei. Organismul are nevoie de nutrienti pentru a functiona in mod corect si pentru a se mentine in forma, iar privarea acestuia de hrana la inceputul zilei inseamna inducerea unor...citeste mai mult

  • 5 beneficii aduse sanatatii de acizii grasi 5 beneficii aduse sanatatii de acizii...

    Generalitati Acizii grasi Omega sunt celebri pentru rolul benefic asupra sanatatii. Iata, detaliat care sunt problemele pe care acesti acizi le pot atenua sau le pot chiar preveni, echilibrand organismul acolo unde este nevoie. Acizii grasi Omega-3 sunt...citeste mai mult

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Articolul a fost salvat cu succes.
Articolul a fost sters cu succes.
Articolul este deja salvat.
Ne pare rau dar articolul nu a putut fi salvat.
Felicitari, adresa ta de email a fost inscrisa la newsletterul Sfatulmedicului.ro.
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK