Sfaturi pentru prevenirea bolilor cardiovasculare

Generalitati

Sus
Sfaturi pentru prevenirea bolilor cardiovasculare

In prezent, bolile de inima sunt principala cauza de deces la nivel mondial. Peste un sfert din totalul deceselor sunt provocate de afectiunile cardiovasculare. Acestea sunt si o cauza majora de dizabilitati.

Bolile cardiovasculare afecteaza inima (muschiul inimii), dar si vasele de sange ale inimii. Riscul aparitiei bolilor de inima creste odata cu inaintarea in varsta. Barbatii care au peste 45 de ani si femeile cu varsta de peste 55 de ani sunt mai predispusi la manifestarea bolilor cardiovasculare.

Exista un risc destul de mare pentru o persoana sa fie diagnosticata cu aceste afectiuni, daca un membru apropiat al familiei a avut o boala de inima in tinerete. Desi nu puteti inlatura anumiti factori de risc - cum ar fi istoricul medical familial, sexul sau varsta - exista unele moduri de prevenire ale bolilor de inima. Puteti evita problemele cardiace prin adoptarea unui stil de viata sanatatos, chiar de azi!

Cuprins articol

    Salveaza articolul pentru mai tarziu
    Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
    Sterge articolul
    Elimina articolul din lista celor salvate
  1. Generalitati
  2. Modalitati de preventie
  3. Articole similare

Modalitati de preventie

Sus

- Exercitiile fizice regulate- 30 de minute de exercitii fizice moderate pe zi reduc probabilitatea de aparitie a bolilor de inima fatale. Atunci cand combinati activitatea fizica cu un stil de viata sanatos si cu mentinerea unei greutati corporale normale, rasplata poate fi si mai mare. Activitatea fizica ajuta la mentinerea greutatii si poate reduce posibilitatile de a dezvolta alte conditii care slabesc inima, cum ar fi hipertensiunea arteriala, colesterolul sau diabetul.

Sportul ajuta la reducerea stresului, un alt factor de risc pentru bolile de inima. Incercati sa faceti intre 30 si 60 de minute de exercitii fizice pe zi, cat mai multe zile pe saptamana. Activitatea fizica poate include gradinaritul, menajul, mersul pe jos sau urcatul scarilor. Nu trebuie sa faceti exercitii intense pentru a obtine beneficii pentru sanatatea inimii.

- Renuntarea la fumat - Fumatul pe termen lung aproape ca dubleaza riscul de a dezvolta boli de inima. Substantele chimice din tutun ajung in fluxul sanguin din plamani si pot deteriora arterele si alte parti ale corpului. In urma fumatului cresc si probabilitatile de a avea un accident vascular cerebral si cancer pulmonar. Atunci cand va opriti din fumat, aceste riscuri scad drastic, dar este nevoie de cativa ani pentru a le elimina complet.

- Reduceti aportul de sodiu - Adultii nu ar trebui sa consume mai mult de 5 g de sare pe zi (aproximativ o lingurita). Chiar si reducerea modesta a aportului de sare poate avea efecte benefice insemnate. Aproximativ trei sferturi din sarea ingerata provine din alimentele cumparate din comert.

Verificati etichetele produselor (sodiul este de obicei listat pe toate produsele care contin sare) pentru a incerca sa le alegeti pe cele care contin mai putina sare. Multiplicati cu 2,5 valoarea sodiului de pe etichete si veti obtine cantitatea de sare continuta. Incercati, de asemenea, sa evitati sa adaugati sare in mancarurile preparate la domiciliu.

- Consumati o dieta sanatoasa pentru inima - Un plan nutritional sanatos aduce beneficii pentru intreg organismul, nu numai pentru inima. Dieta ar trebui sa contina alimente cu un continut scazut de grasimi, colesterol si sare. Ar trebui sa consumati multe fructe, legume, cereale integrale si produse lactate sarace in grasimi.

Fasolea si anumite tipuri de peste ajuta la reducerea riscului de a dezvolta boli de inima. Dintre tipurile de grasimi - saturate, polinesaturate, mononesaturate si trans - grasimile saturate si cele trans maresc riscul de boli coronariene prin cresterea nivelului de colesterol rau din sange. Sursele majore de grasimi saturate includ carnea rosie, produsele lactate, iar sursele de grasimi trans pot fi alimentele prajite tip fast-food, produsele de panificatie sau margarina.

- Cei mai multi oameni au nevoie sa adauge mai multe fructe si legume in dieta lor - pana la 10 portii pe zi. Consumul de fructe si legume nu ajuta doar la prevenirea bolilor de inima, dar si la reducerea riscului de aparitie a cancerului.

- Acizii grasi omega 3 sunt un tip de grasimi polinesaturate, care pot scadea riscul de atac de cord, protejeaza impotriva aritmiei si a hipertensiunii arteriale. Somonul si macroul sunt o sursa naturala buna de acizi grasi omega 3. Cantitati mai mici de omega 3 se pot gasi in uleiul de seminte de in, ulei de nuca, soia si ulei de canola.

- Sanatatea inimii nu inseamna doar o dieta echilibrata, ci si limitarea cantitatii de alcool ingerate - nu mai mult de doua pahare pe zi pentru barbati si unul pentru femei. Consumat cu moderatie, alcoolul poate avea un efect protector asupra inimii.

- Mentineti o greutate corporala normala - Pe masura ce inainteaza in varsta, majoritatea oamenilor tinde sa se ingrase. De obicei, creste masa de grasime si nu cea musculara. Excesul de greutate poate duce la conditii care cresc riscul de a dezvolta boli de inima, hipertensiune arteriala, colesterol marit si diabet.

O modalitate de a vedea daca greutatea dumneavoastra corporala este cea adecvata, este de a calcula indicele de masa corporala, care ia in considerare inaltimea si greutatea corporala. Daca indicele de masa corporala este 25 sau peste, acest lucru semnaleaza prezenta de cantitati mari de grasime in sange, situatie ce poate predispune la hipertensiune arteriala, boli de inima si accident vascular cerebral.

- Faceti controale medicale regulate - Hipertensiunea arteriala si colesterolul ridicat pot afecta inima si vasele de sange. Fara teste periodice, nu sunteti constienti de riscurile la care sunteti supusi. Screeningurile periodice va ajuta sa aflati din timp daca si ce fel de tratament este nevoie pentru a indeparta o posibila conditie medicala.

Principalele investigatii pentru depistarea bolilor cardiovasculare sunt:

  • Testarea tensiunii arteriale. Testarea tensiunii arteriale ar trebui sa se faca inca din copilarie. Tensiunea arteriala optima ar trebui sa fie mai mica de 120/80 mmHg.
  • Testarea nivelului de colesterol. Adultii trebuie sa isi masoare colesterolul cel putin odata la 3 ani, incepand de la varsta de 20 de ani.
  • Investigatii pentru diabet. Deoarece diabetul zaharat este un factor de risc pentru dezvoltarea bolilor de inima, luati in considerare efectuarea unui test pentru diabetul zaharat. In functie de factorii de risc, cum ar fi supraponderabilitatea sau istoricul familial de diabet zaharat, medicul va poate recomanda testarea pentru diabetul zaharat, incepand de la varsta de 30 de ani.

Facilitati de tratament

Clinici si cabinete medicale
CARDIOTIM CARDIOLOGIE
Cardiologie, Alergologie si imunologie clinica, Cardiologie interventionala 0256220660
Timisoara, STR. FRANYO ZOLTAN NR. 6
Centrul Profilaxia
Psihologie, Alergologie si imunologie clinica, Orl, Pneumologie, Psihiatrie 0256490123
Timisoara, Str. Aries , Nr. 3 , Timisoara , Timis
Servicii si oferte medicale
Coronarografie - Centrul Profilaxia
Coronarografia (angiocoronarografia) este o procedura diagnostica care utilizeaza razele X si o substanta de contrast in vederea vizualizarii anatomiei arterelor coronare si a eventualelor leziuni ... Vezi detalii
Investigatii cardiologice complete - Centrul Profilaxia
CARDIOTIM reprezinta un sistem integrat de servicii medicale cardiologice, pornind de la consultatii in ambulator pana la interventii cardiovasculare intraspitalicesti de maxima complexitate. In... Vezi detalii
Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Clinici recomandate
Servicii specializate
+1
Vezi toate serviciile
Mai putin
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK