Exercitiul fizic ajuta la acomodarea femeilor cu simptomele menopauzei

Generalitati

Sus
Exercitiul fizic ajuta la acomodarea femeilor cu simptomele menopauzei

Miscarea ajuta mult femeilor aflate in primii ani de menopauza. Printre efectele benefice obtinute se numara:
- cresterea densitatii osoase
- scaderea colesterolului si lipidelor sangvine
- tonifierea muschilor
- subtierea taliei
- cresterea rezistentei la efort
- mai putine migrene (dureri de cap)
- mai putine episoade de modificari ale dispozitiei
- ameliorarea insomniei.
Rezultatele acestei cercetari nu au evidentiat modificari asupra bufeurilor (senzatii de caldura subita si trecatoare, resimtite pe fata, gat si trunchi, insotite de transpiratii si frisoane, favorizate de emotii si variatii de temperatura) sau depresiei, desi alte studii au determinat efectul antidepresiv al exercitiilor aerobice.
Nu este de mirare ca expertii lauda efectele benefice ale miscarii. Activitatea fizica regulata face parte din recomandarile pentru un stil de viata sanatos la orice varsta.
Cercetarea a fost extinsa pe un lot nestudiat pana atunci - femeile aflate la menopauza de 1 pana la 8 ani.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Angajamentul de efectuare a miscarii pe termen lung
  3. Programul de exercitii
  4. Oase mai puternice, mai multa rezistenta
  5. O talie mai subtire, valori mai bune ale colesterolului
  6. Ameliorarea unor simptome ale menopauzei
  7. Articole similare

Angajamentul de efectuare a miscarii pe termen lung

Sus

Studiul s-a intins pe o perioada de 3 ani. S-au efectuat masuratori ale densitatii osoase; la nivelul soldului si coloanei vertebrale s-au inregistrat modificari de tip osteopenie, un prim semn de subtiere si slabire a oaselor, cu cresterea riscului de dezvoltare a osteoporozei.
S-a pus problema daca sanatatea acestor femei poate beneficia de pe urma exercitiului fizic.
In acest scop, pentru 86 de femei a fost stabilit un program de exercitii fizice. Alte 51 de femei care nu a urmat nici un program de activitate fizica, au alcatuit lotul de control.
Dieta participantelor la studiu a fost la alegere. Pe baza jurnalelor alimentare alcatuite si acolo unde a fost cazul, s-au administrat suplimente de calciu si vitamina D in dozele zilnice recomandate.
La sfarsitul studiului in grupul de antrenament mai ramasesera 48 de femei, iar in cel de control 30. Rata de abandon a studiului a fost mai mare in grupul de control (29%) fata de celalalt (21%).

Programul de exercitii

Sus

Participantele la studiu s-au antrenat cate 65-70 de minute de 4 ori pe saptamana, doua dintre sedinte erau efectuate in mod organizat si supravegheat, iar celelalte doua erau facute acasa.
Programul continea 10 minute de incalzire, exercitii aerobice (sarituri cu coarda, ridicari de greutati, exercitii specifice pentru grupele musculare), stretching si exercitii de forta (la aparate, cu gantere si corzi elastice), pentru tonificare si cresterea rezistentei musculare.
Gradul de dificultate al exercitiilor a fost modificat pe masura ce conditia fizica a participantelor a inregistrat imbunatatiri.
Participantele din lotul de control au fost rugate sa nu-si modifice stilul de viata.

Oase mai puternice, mai multa rezistenta

Sus

Este cunoscut faptul ca in primii ani de menopauza se produce o scadere progresiva a densitatii osoase.
Dupa cei trei ani de studiu, densitatea osoasa a participantelor din lotul de antrenament ramasese neschimbata, in timp ce in cadrul grupului de control aparusera scaderi ale densitatii osoase in anumite zone.
Rezistenta si forta musculara s-au imbunatatit considerabil in cadrul grupului cu antrenament, in timp ce in lotul de control au ramas neschimbate.

O talie mai subtire, valori mai bune ale colesterolului

Sus
Femeile care au efectuat miscare au pierdut aproximativ 2% din masa adipoasa, fara ca aceasta modificare sa fie notata si in grupul de control.
Circumferinta soldurilor nu s-a modificat semnificativ in niciunul dintre grupuri, in schimb circumferinta taliei femeilor din lotul de antrenament a scazut, in medie, cu 2,5 centimetri.
Studii medicale au evidentiat ca kilogramele in plus acumulate la nivelul abdomenului, cauzeaza mai multe probleme de sanatate decat cele acumulate in alte zone, precum soldurile.
Colesterolul total sangvin si trigliceridele (o grupa de componente al lipidelor sangvine) au inregistrat scaderi importante in cadrul lotului de antrenament, modificari atribuite programului de exercitii, avand in vedere ca aportul alimentar a ramas neschimbat pe durata studiului.
Circumferinta soldurilor nu s-a modificat semnificativ in niciunul dintre grupuri, in schimb circumferinta taliei femeilor din lotul de antrenament a scazut, in medie, cu 2,5 centimetri.
Studii medicale au evidentiat ca kilogramele in plus acumulate la nivelul abdomenului, cauzeaza mai multe probleme de sanatate decat cele acumulate in alte zone, precum soldurile.
Colesterolul total sangvin si trigliceridele (o grupa de componente al lipidelor sangvine) au inregistrat scaderi importante in cadrul lotului de antrenament, modificari atribuite programului de exercitii, avand in vedere ca aportul alimentar a ramas neschimbat pe durata studiului.

Ameliorarea unor simptome ale menopauzei

Sus

Lotul de antrenament a raportat mai putine manifestari neplacute legate de menopauza: episoade mai rare de insomnie, migrene si modificari de dispozitie, comparativ cu lotul de control.

Citeste si

Arhiva
  • Riscurile practicarii sportului in zilele caniculare Riscurile practicarii sportului in...

    Generalitati Activitatile fizice ofera foarte multe beneficii pentru sanatate, mai ales daca un anumit sport este practicat cu regularitate. Plimbarile, fie pe jos, fie pe bicicleta, jogging-ul, inotul prezinta efecte benefice pentru intreg organismul. De asemenea,...citeste mai mult

  • Obezitatea la copii si sportul Obezitatea la copii si sportul

    Cand vorbim despre obezitatea la copii, consider ca exista vinovati in cazul cand nu sunt cauze medicale. Acestia sunt parintii. Da, ei sunt exemplul cel mai apropiat de copil si ei sunt si autorii construirii regimului igieno - dietetic al acestuia. Inca din primul an...citeste mai mult

  • Alimentatia sanatoasa, sportul si relaxarea imbunatatesc viata sexuala! Alimentatia sanatoasa, sportul si...

    Generalitati In ceea ce priveste sexul, tehnica nu este tot ceea ce conteaza! Iata doua aspecte care pot contribui considerabil la cresterea gradului de satisfactie in cea ce priveste viata ta sexuala: sa fii in forma din punct de vedere fizic si sa ai o buna stare...citeste mai mult

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK