Tot ce trebuie sa stii despre consumul de carne de pui: avantaje si dezavantaje

Publicat la data de: 27 Septembrie 2016 | Actualizat la data de: 27 Septembrie 2016
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Tot ce trebuie sa stii despre consumul de carne de pui: avantaje si dezavantaje

Carnea de pui a fost multa vreme considerata o sursa bogata de proteine si vitamine, avand un continut redus de grasimi.

Noi studii au relevat un lucru surprinzator: puiul crescut in zilele noastre contine de pana la sase ori mai multa grasime decat cei de acum 150 de ani.

Chiar si asa, carnea de pui ramane in topul preferintelor culinare, pentru alte calitati.

Pe de alta parte, medicii atrag atentia asupra potentialului cancerigen al hormonilor de crestere, prezenti in carnea de pui comercializata la nivel mondial.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Avantajele consumului de carne de pui
  3. Dezavantajele consumului de carne de pui
  4. Citeste pe aceeasi tema

Avantajele consumului de carne de pui

Sus

Sursa de proteine

Proteinele din carnea de pui sunt considerate proteine slabe si, prin urmare, de calitate. O portie de carne de pui iti ofera aproximativ un sfert din necesarul zilnic de proteine, acei nutrienti esentiali organismului pentru a transforma grasimile in energie si pentru a preveni pierderea masei osoase.

Acest aliment are si proprietati energizante, multumita aportului insemnat de vitamina B, care ajuta la procesarea carbohidratilor si la reglarea nivelului de zahar din sange.

Imunitate crescuta

Carnea de pui contine jumatate din doza zilnica recomandata de seleniu, un mineral care stimuleaza secretia de glutation, numit "antioxidantul miraculos" sau "proteina vietii".

Glutationul este sintetizat de ficat si face parte dintre cei mai puternici si importanti antioxidanti ai organismului, contribuind in lupta impotriva cancerului.

In plus, acest antioxidant are rol detoxifiant, antiinflamator si imunomodulator. El restabileste echilibrul intre imunitatea celulara si umorala si activeaza celulele macrofage.

Protectie impotriva bolii Alzheimer

O portie de pui ofera 72% din doza zilnica recomandata de vitamina B3 sau niacina. Aceasta protejeaza ADN-ul de deteriorare, contribuie la prevenirea cancerului si a bolii Alzheimer.

Studiile au confirmat faptul ca persoanele in varsta care consuma alimente bogate in vitamina B3 sunt mai ferite de astfel de boli cronice si degenerative.

Dezavantajele consumului de carne de pui

Sus

Risc mai mare de cancer

Mai multe studii au demonstrat ca utilizarea hormonilor pentru cresterea porcilor, vitelor, oilor, gainilor, curcanilor si a altori pasari poate duce la cresterea riscului de cancer de san la femei. Acesta este si motivul pentru care anumite state au interzis folosirea hormonilor de crestere in sectorul zootehnic.

Consumul de carne de pui cu hormoni (steroizi, in special) ar putea declansa si cancer de prostata sau cancer digestiv.

Dereglari hormonale si obezitate

Unul dintre cei mai utilizati hormoni de crestere este estrogenul. Acesta declanseaza o serie de dereglari hormonale si metabolice la copii si adolescenti, printre care pubertatea precoce, celulita la varste foarte mici si cresterea rapida in greutate. La adulti, carnea de pui cu hormoni provoaca obezitate.

Infectii cu Escherichia coli

Un studiu recent atrage atentia asupra consumului de carne de pui din magazine. Aceasta ar putea contine o tulpina a bacteriei Escherichia coli, rezistenta la antibiotice si care poate cauza infectii ale vezicii urinare la femei.

Bacteria poate ajunge in corpul omului prin simpla manipulare a carnii de pui, inainte de prepararea ei.


Medici specialisti Diete-Nutritie

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Ce alimente sa consumati pentru combaterea diareei Ce alimente sa consumati pentru...

    Generalitati Combaterea diareei presupune alegerea atenta a categoriilor de alimente consumate in perioada in care simptomele sunt prezente. In timp ce unele produse alimentare pot agrava diareea, altele ajuta la reglarea capacitatii organismului de a absorbi in...citeste mai mult

  • Legume bogate in proteine Legume bogate in proteine

    Generalitati Proteina este unul din cei mai importanti nutrienti de care are nevoie organismul uman si trebuie sa faca parte din dieta oricui. Aceasta este elementul fundamental din care sunt realizate multe dintre sistemele si structurile corpului. Desi...citeste mai mult

  • Cum sa ai o imunitate de fier: 6 vitamine si minerale pe care le poti lua din legume si fructe Cum sa ai o imunitate de fier: 6...

    Pe masura ce vremea se raceste si ploile devin mai dese, creste numarul afectiunilor specifice sezonului si nu numai. Pe fondul unei imunitati scazute, se pot declansa o multime de afectiuni, aflate pana nu demult in stare latenta. Pentru a evita complicatiile, cea...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate