Dieta pe timp de vara

Publicat la data de: 07 Iulie 2011 | Actualizat la data de: 09 Noiembrie 2018
Consultant de specialitate: Dr. Alice Burcea
Medic specialist endocrinologie
Clinica: Medcenter Bucuresti Berceni

Generalitati

Sus
Dieta pe timp de vara

Dupa o iarna lunga, friguroasa, in care hainele groase au ascuns destul de bine cateva kilograme in plus, a venit vara, cand excesele din timpul iernii trebuie sterse cu buretele.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Ce mancam vara pentru a putea slabi sanatos si frumos?
  3. Dieta de vara
  4. Beneficiile fructelor si legumelor
  5. Citeste pe aceeasi tema

Ce mancam vara pentru a putea slabi sanatos si frumos?

Sus

Vara este anotimpul potrivit pentru eliminarea kilogramelor in plus, pentru ca, in aceasta perioada, organismul nu mai are nevoie de energia unor alimente bogate caloric.

Acest lucru se reflecta intr-un apetit mai scazut, pasul cel mai important catre silueta mult dorita.

In plus, pe parcursul verii, este mult mai usor de urmat o dieta echilibrata si diversificata, datorita marii varietati alimentare specifice acestui sezon, mai ales in ceea ce priveste fructele si legumele.

Se vor evita in acest mod dietele drastice, care solicita inutil organismul, iar rezultatele pentru silueta si sanatate le vei obtine bucurandu-te in acelasi timp de toate deliciile alimentare ale acestui anotimp.

Dieta de vara

Sus

Recomandari:

- Dieta trebuie sa fie bogata in fructe si legume proaspete, cu continut caloric redus;

- ar trebui exclusa carnea, precum si produsele lactate care au un continut ridicat de grasimi;

- sucurile din fructe si legume, laptele degresat, iaurtul natural fara grasimi, cerealele integrale sunt alimentele de baza pentru aceasta dieta. Acestea sunt alimente sarace in calorii, dar bogate in fibre, calciu si alti nutrienti importanti.

Toata lumea are tendinta de a manca mai usor in timpul verii. Important este ca dieta urmata in aceasta perioada sa fie echilibrata nutritional si sa suplineasca pierderile electrolitice, determinate de transpiratia in exces, mult mai mari din timpul verii.

Fibrele au cateva roluri deosebit de benefice pentru organism si silueta: ajuta la controlul greutatii prin inducerea senzatiei de plenitudine, scad apetitul, moduleaza nivelul zaharului din sange prin incetinirea digestiei carbohidratilor si preventia absorbtiei rapide.

Fructele si legumele contin antioxidanti si alti fitonutrienti care incetinesc procesele de oxidare ce induc imbatranirea tesuturilor, protejeaza de cancer si boli cardiovasculare, imbunatatesc tensiunea arteriala, protejeaza cordul si, foarte important, au un continut caloric redus.

Micul-dejun poate include: lapte degresat cu cereale integrale/ un suc proaspat de fructe si legume, alaturi de o felie de paine prajita cu 150 g branza degresata de vaca/un iaurt natural mare/2 oua fierte tari si o rosie.

Pentru pranz putem opta fie pentru supe si ciorbe de legume, fie pentru salate de legume, cartofi copti cu putin ulei de masline, legume la gratar, paste sau orez cu sos de rosii.

Consumati cat mai multi ardei grasi, dovlecei, varza alba si rosie. Evitati toate mancarurile care necesita prajirea (grasimea are un efect termic asupra organismului) si optati pentru preparatele fierte sau pentru cele preparate la gratar.

Puteti da gust mancarurilor cu ierburi aromatice si condimente care stimuleaza arderea grasimilor din organism.

Cina va consta in salate de legume, cu putin ulei de masline si suc de lamaie, cartofi natur, iaurt.

Este permis consumul unei inghetate pe saptamana sau o ciocolata amaruie.

Eliminati alcoolul, excesul de sare, orice fel de bauturi carbogazoase precum si painea alba. Toate contin zahar, coloranti si conservanti.

Actioneaza nociv la nivelul digestiei, sangelui, reduc nivelul de minerale si pot provoca indigestie. Sa nu mai vorbim despre cat de mult afecteaza zaharul silueta!

Incercati sa beti cat mai multa apa, sucuri naturale, ceaiuri si bauturi fara zahar. Beti apa plata, 2-2.5 litri pe zi, ceaiuri neindulcite, compoturi. Se poate folosi o lingurita de miere sau zahar brun.

Este obligatoriu reducerea consumului de sare, alimente picante sau foarte sarate.

Sarea din fructe si legume este retinuta de corp, pe cand cea anorganica trebuie eliminata, iar de cele mai multe ori acest lucru este posibil doar prin consumul mare de apa.

Beneficiile fructelor si legumelor

Sus

Rosiile si ardeiul contin cantitati mari din vitaminele A si C. O rosie de dimensiune medie, de exemplu, este saraca in carbohidrati si are doar 35 de calorii, insa iti ofera 40% din necesarul zilnic de vitamina C si 20% din cel de vitamina A.

S-a constatat ca cei care consuma multe rosii au o incidenta mai mica a cancerelor digestive. Specialistii au pus acest fapt pe seama licopenilor continuti in rosii, niste antioxidanti foarte puternici care dau culoarea acestor legume.

Un alt efect benefic al licopenilor consta in scaderea oxidarii LDL-colesterolului evitand in acest mod formarea placilor de aterom pe vasele inimii.

Pepenii, atat pepenii verzi cat si cei galbeni, au o cantitate mare de apa, ajutandu-te sa iti simti stomacul plin cu putine calorii. In plus, te hidrateaza si au si efecte benefice asupra sanatatii prin continutul de antioxidanti.

Castravetele, alimentul ideal pentru dieta.

Este foarte sarac in calorii, este depurativ si este un excelent diuretic. Este bogat in fibre, astfel ca este util in eliminarea surpusului de grasimi. Stimuleaza si usureaza tranzitul intestinal, o problema des intalnita la multe femei, mai ales in perioadele de dieta, dar si in timpul sarcinii si al menopauzei.

Este foarte bine tolerat de stomac, fiind o veritabila mina de aur in ceea ce priveste aportul de minerale, mai ales de oligoelemente. Dintre acestea, este remarcabila cantitatea de fosfor (23mg/100g) si calciu (19mg/100g), care se afla in castraveti.

Castravetele contine fier, magneziu si potasiu. 100 grame de castravete contine 8 mg de vitamina C si 5 mg de vitamina A si E, iar absorbtia acestora este foarte buna, dat fiind faptul ca, in mod normal, se mananca crud.

Castravetele este plin de apa, mai exact o contine in proportie de 96%, fiind util vara, pentru rehidratare.

Foarte sarac in calorii, castravetele are doar 10 kcal la 100 de grame. Sucul de castravete este si el ideal in dieta, fiind gustos si tonic, dar in acelasi timp satios, ca urmare a continutului mare de fibre.

Broccoli si varza

Isotiocianatii din aceste legume crucifere stimuleaza functiile ficatului si-l ajuta sa descompuna pesticidele si alte substante carcinogene. Aceste fitochimicale reduc riscul in cazul persoanelor susceptibile de cancer de colon.

Morcovi si mango

Alfa si beta carotenii continuti de aceste legume si fructe portocalii joaca un rol foarte important in prevenirea cancerului, mai ales al celui de plaman, esofag si stomac.

Usturoiul si ceapa verde

Aceasta categorie de legume este bogata in alilsulfide, care ajuta la scaderea tensiunii arteriale ridicate, au actiune antibiotica si previn unele forme de cancer ale stomacului si tractului digestiv.

Fructele de sezon ca zmeura, fragutele, afinele, fragii, capsunele, visinele, ciresele si pepenele rosu sunt surse bogate de vitamina C, iar in plus, contin si acid elagic, o substanta care poate inhiba dezvoltarea si chiar multiplicarea celulelor canceroase.

Struguri rosii, capsuni si afine

Antocianinele din pigmentul natural, care dau culoarea acestor fructe, pot ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare, prin prevenirea formarii trombilor vasculari. Antocianinele par sa ajute de asemenea si la oprirea dezvoltarii formatiunilor maligne.


Medici specialisti Diete-Nutritie

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Dieta cu pepene verde Dieta cu pepene verde

    Generalitati Dieta cu pepene nu a fost prezentata oficial de niciuna dintre Institutiile Europene care promoveaza sanatatea, insa ce rost ar mai avea daca toate dietele care presupun consumul de pepene verde si-au dovedit eficienta in nenumarate randuri?!...citeste mai mult

  • Fructe si legume de iarna. Conditii de depozitare si moduri de preparare Fructe si legume de iarna. Conditii...

    Generalitati Alimentatia din sezonul de iarna a fost intotdeauna mai saracacioasa in legume si fructe proaspete, si nu pentru ca nu exista oferta, ci din cauza obiceiurilor de a se consuma mai multe conserve, carne grasa si mancare gatita. Exista insa o multime...citeste mai mult

  • Dieta Ornish Dieta Ornish

    Generalitati Spre deosebire de alte tipuri de diete care promit rezultate fabuloase, dieta doctorului Dean Ornish are la baza un regim alimentar care ar avea rolul de a contribui la tratarea bolilor cardiovasculare. Dr. Ornish este cunoscut pentru contributiile sale...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate