Pierderea in greutate: Importanta servirii micului dejun

Generalitati

Sus
Pierderea in greutate: Importanta servirii micului dejun

Ce se recomanda la micul dejun - cafea?

Dimineata majoritatea oamenilor abia arunca o privire in bucatarie. In general se considera ca pregatirea micului dejun necesita un timp pretios. Exista dovezi suficiente ca datorita consumarii micului dejun in fiecare zi se pierde o parte importanta a greutatii corporale. Oamenii omit micul dejun crezand ca reduc consumul de calorii, dar pe parcursul zilei, la amiaza sau pranz, aceste persoane sunt infometate. Aceste persoane isi inlocuiesc caloriile in timpul zilei in mod incostient rontaind intre pranz si cina, determinandu-si astfel singuri nereusita.

Cuprins articol

    Salveaza articolul pentru mai tarziu
    Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
    Sterge articolul
    Elimina articolul din lista celor salvate
  1. Generalitati
  2. Beneficiile micului dejun
  3. Micul dejun recomandat
  4. Micul dejun rapid si usor de realizat
  5. Articole similare

Beneficiile micului dejun

Sus


Consumarea micului dejun este un obicei zilnic al persoanelor cu "scadere in greutate", aceste persoane mentinandu-si greutatea dupa pierderi in greutate de cate 15 kg sau chiar mai mult pentru cel putin un an si chiar mai mult, pana la 6 ani. Cam 78 % din aceste persoane au confirmat ca iau micul dejun zilnic si aproape 90% au raportat ca iau micul dejun cel putin 5 zile pe saptamana, ceea ce sugereaza ca inceperea zilei prin consumarea micului dejun reprezinta o strategie importanta pentru reducerea si pastrarea greutatii. Chiar daca sondajul a fost efectuat de companiile producatoare de cereale, dietiticienii sustin mesajul – consumarea micului dejun este importanta pentru a pierde in greutate.
Un grup de cercetatori au efectuat un studiu urmarind mai mult de 2000 de fete cu varste cuprinse intre 9 si 19 ani. Ei au observat ca persoanele care consuma cereale in mod frecvent au mai putine probleme cu greutatea decat persoanele care nu consuma cereale in mod obisnuit. Cei care consuma cereale doar ocazional prezinta cu 13 % un risc mai ridicat de a deveni supraponderali decat persoanele care consuma cereale in mod regulat.
Mancatul devreme ne fereste de "mancatul pe nerasuflate" de mai tarziu. De asemenea nu se mai declanseaza stimularea metabolismului - cand se omite micul dejun, ca si cum s-ar posti pentru 15-20 de ore, astfel incat nu se mai produc enzime necesare metabolizarii grasimilor pentru a scadea in greutate.
Din randul persoanelor luate in studiu, consumatorii micului dejun sunt reprezentati de cei care au pierdut semnificativ in greutate. Acestia de asemenea efectueaza si exercitii. Acestia au afirmat ca inainte sa se obisnuiasca sa consume micul dejun in mod regulat, consumau majoritatea caloriilor dupa ora 17, iar in prezent incearca sa-si imparta caloriile de-a lungul intregii zile.

Micul dejun recomandat

Sus

Deoarece micul dejun este considerat cea mai importanta masa a zilei, este bine sa se faca o alegere inteleapta a alimentelor consumate. Printre alimentele recomandate se numara fructele, legumele si cerealele integrale. Deoarece au un continut crescut de fibre, acestea produc repede o senzatie de satietate si contin o cantitate foarte mica de grasimi. Acest tip de alimente cu continut crescut de fibre permit consumul unei cantitati mai mari de alimente cu continut redus de calorii. Se bazeaza pe conceptul "concentratia energetica"- numarul caloriilor este specific pentru o anumita cantitate din aliment.
Unele alimente, in special grasimile, au un continut crescut de calorii, ceea ce semnifica un numar mare de calorii continute intr-o cantitate mica de aliment; totusi, alimentele care contin multa apa au o densitate energetica redusa, deoarece apa are valoare energetica apropiata de zero. Alimentele bogate in fibre ca de exemplu fructele, legumele si cerealele au o valoare energetica scazuta.

Daca se consuma alimente cu valoare energetica mare, ca si covrigii se acumuleaza calorii rapid. Daca se consuma alimente bogate in fibre, cu valoare energetica redusa ca de exemplu fulgi de ovaz, capsuni, nuci si iaurt dietetic, se poate consuma o cantitate mai mare de alimente, dar cu un aport redus de calorii.
Un mic dejun alcatuit din o cana de fulgi de ovaz, o cana de lapte degresat, o cana de capsuni si o lingura de nuci are o valoare energetica de numai 307 calorii in total. Doua napolitane cu multicereale, o cana de afine, 3 linguri de sirop cu continut redus de zahar si o cana cu iaurt dietetic au o valoare energetica de aproximativ 450 de calorii. Acest tip de mic dejun este aproape la fel de consistent ca si micul dejun standard care contine covrig cu crema de branza, primul tip continand o cantitate mai mare de alimente si cu un continut mai redus de grasime.

Micul dejun rapid si usor de realizat

Sus

Cereale cu un continut ridicat de fibre – 3 pana la 5 grame la o masa – este recomandat. Nu se recomanda consumul in exces a cerealelor de catre persoanele care nu consuma in mod obisnuit cereale, deoarece poate cauza constipatie, diaree sau dureri epigastrice (de stomac). Ultimul lucru care sa fie realizat de cineva este de a omite micul dejun. In aceste cazuri se vor consuma alimente nerecomandate mai tarziu – bomboane sau cipsuri – pentru a potoli foamea. O mai buna optiune o reprezinta consumarea de cereale dulci amestecate cu cereale neindulcite. Se mai pot amesteca cereale neindulcite cu produse usor indulcite ca si iaurtul dietetic sau budinca cu continut redus de grasimi.
Micul dejun nu trebuie sa fie elaborat, cu cat este mai simplu cu atat este mai bine. Compotul de piersici (in suc propriu, fara zahar adaugat) reprezinta o buna optiune. Untul de arahide, ouale, iartul sau laptele cu continut scazut de grasimi reprezinta alte variante la alegere.

Sugestii pentru un mic dejun rapid:
- banana cu unt de arahide
- felii de banana cu iaurt
- fulgi de ovaz cu fructe – ca de exemplu mere, afine sau piersici
- o tortila mica unsa cu cateva lingurite de unt de arahide si capsuni, rulata si feliata. Constituie o buna optiune atat pentru copii cat si pentru adulti
- alimente usoare (cremoase) servite la micul dejun – zmeura, inghetata, lapte si iaurt. Acestea sunt usor de pus intr-o cana si de luat la pachet.

Chiar daca covrigii sunt foarte apreciati, din pacate acestia contin echivalentul caloric al unui numar de 5 felii de paine. Sa se consume doar jumatate. Mai mult decat atat, sa nu se mai cumpere covrigi. Se va opri consumul lor si asta reprezinta un bun inceput. Cea mai buna optiune: sa se cumpere covrigi mici.
Sa se unga cu niste unt de migdale sau unt normal inlocuind astfel crema de branza. Unele persoane folosesc crema de branza ca si produs de consum zilnic, dar nu este recomandat deoarece contine multe grasimi. Daca se doreste sa se consume crema de branza, sa se aleaga un produs cu un continut scazut in grasimi. Sa se adauge putin gem sau cateva felii de capsuni. Sa se cumpere crema de branza si sa se consume in cantitate redusa, nu ca si aliment principal. In cazul consumarii ca si aliment principal se manca o cantitate prea mare care contine prea multe grasimi si zahar.

Citeste si

Arhiva
  • Cum se poate pierde rapid in greutate Cum se poate pierde rapid in greutate

    Generalitati Un grup de specialisti au analizat cele mai des utilizate moduri de a pierde in greutate intr-un mod sanatos, fara a se recurge la diete sau produse nesanatoase. Sfaturile specialistilor includ strategii de a controla foamea, strategii prin care...citeste mai mult

  • Avortul spontan - pierderea spontana a sarcinii Avortul spontan - pierderea spontana...

    Generalitati Avortul spontan reprezinta intreruperea spontana a sarcinii (printr-o cauza naturala, fara o interventie din afara) inainte de saptamana 20 de gestatie (eliminarea spontana a produsului de conceptie dupa saptamana 20 poarta denumirea de pierdere spontana...citeste mai mult

  • Surditatea - Pierderea auzului Surditatea - Pierderea auzului

    Generalitati Pierderea auzului se caracterizeaza prin scaderea brusca sau progresiva a perceptiei sunetelor. In functie de cauza, pierderea auzului poate varia ca severitate de la forma usoara pana la severa si poate fi reversibila, temporara sau permanenta....citeste mai mult

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Articolul a fost salvat cu succes.
Articolul a fost sters cu succes.
Articolul este deja salvat.
Ne pare rau dar articolul nu a putut fi salvat.
Felicitari, adresa ta de email a fost inscrisa la newsletterul Sfatulmedicului.ro.
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK