Importanta micului dejun pentru copilul tau

Generalitati

Sus
Importanta micului dejun pentru copilul tau

Uneori, copiii sar peste micul dejun pentru ca dorm pana mai tarziu sau chiar pentru ca isi doresc sa slabeasca. Ceea ce trebuie sa stii si sa ii explici si copilului tau, este ca cei care sar peste micul dejun au o tedinta de ingrasare, pentru ca sunt tentati sa consume mai multe calorii de-a lungul zilei.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Nu sari peste micul dejun!
  3. Ce trebuie sa stii?
  4. Articole similare

Nu sari peste micul dejun!

Sus

Micul dejun este o sursa importanta de calorii, fibre si fier si nu poate fi suplinit de nici o masa a zilei.

Copiii refuza adesea micul dejun pe motiv ca nu le este foame. Chiar si asa, nu-ti lasa micutul sa plece nemancat. Oricat de putin conteaza! Copiii nu au nevoie de un mic dejun copios pentru un inceput bun de zi.

O optiune sanatoasa pentru atunci cand motiveaza ca nu ii este foame este sa faceti cateva exercitii fizice impreuna, pentru a-i spori apetitul: dansati, sariti, faceti genoflexiuni. Va avea astfel si un plus de energie pe parcursul zilei.

Daca se intampla sa fii in intarziere si sa nu poti servi micul dejun – tu sau copilul tau – iata cateva idei rapide la care poti apela inainte de a iesi pe usa:
- baton de cereale;
- iaurt;
- fructe proaspete;
- briose din cereale integrale.

Ce trebuie sa stii?

Sus

cappy

Copiii care sar peste micul dejun au o capacitate mai mica de concentrare la scoala, primesc mai putin fier si sunt predispusi unui indice corporal mai mare – semn ca ar putea fi supraponderali. Pot aparea chiar si probleme de comportament, deficiente nutritionale de calciu sau proteine si chiar caderea dintilor.

Pe de alta parte, copiii care servesc micul dejun se descurca mai bine la scoala si in toate activitatile fizice si tind sa manance mai echilibrat.

Diferite studii au aratat ca micul dejun are efecte benefice in activitatea scolara a copiilor:
- rezultate mai bune la teste;
- viteza mai mare de lucru;
- mai multa energie;
- atentie sporita;
- bunadispozitie;
- imbolnaviri mai rare.

Pentru copii este esential sa serveasca cereale la micul dejun, pentru ca le ofera energie si substante nutritive, necesare pentru sanatate, dar si in procesul de crestere. Servite cu lapte sunt o sursa excelenta de vitamine si calciu.

Pe langa lapte (un aliment esential in cresterea copiilor), alege si alte tipuri de lactate. Branzica, iaurtul, sana si alte astfel de produse pot fi introduse cu succes in meniul primei mese a zilei.

Ouale sunt o optiune de mic dejun importanta pentru copii. Ele contin proteine de calitate care ii ajuta pe micuti sa creasca puternici si sanatosi.

Asa ca, maine dimineata nu iesi pe usa inainte de a te bucura alaturi de copilul tau de un mic dejun sanatos!

Citeste si

Arhiva
  • 13 trucuri pentru a ne stapani pofta de dulciuri 13 trucuri pentru a ne stapani pofta...

    Generalitati Simti nevoia sa mananci ceva dulce la nici doua ore dupa micul dejun? Te trezesti ca te infrupti dintr-un baton de ciocolata fara sa iti dai seama? Simti nevoia sa bei o cola pentru a combate somnul care te pandeste dupa o masa de pranz...citeste mai mult

  • Diabet zaharat - informatii generale Diabet zaharat - informatii generale

    Generalitati Diabetul este o boala cronica caracterizata prin secretia si eliberarea insuficienta a insulinei de catre pancreas sau utilizarea insuficienta a insulinei de catre tesuturi. In Diabetul zaharat tip I sau insulinodependent, pancreasul nu mai secreta...citeste mai mult

  • Beneficiile cerealelor integrale Beneficiile cerealelor integrale

    Generalitati Cerealele integrale sunt parte a oricarei diete sanatoase, oferind multiple beneficii pentru sanatate, cum ar fi prevenirea bolilor cronice. In plus, toate cerealele sunt surse excelente de carbohidrati complecsi. Cerealele furnizeaza multe...citeste mai mult

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK