grasime in sange

Analize biochimice - analiza bilirubinei si a grasimilor sanguine (colesterol, lipide totale, trigliceride, lipoproteine)

Categoria: Articole

Importanta lipidelor (grasimilor) in organism Grasimile sau lipidele sunt substante organice grase, care constituie cea mai mare sursa de energie pentru organism, deoarece prin "arderea" unui gram de grasimi se elibereaza 9 calorii. Aproximativ 15% din greutatea corpului uman este constituita, in mod normal, din grasimi. Marea majoritate a grasimilor sunt depozitate sub forma solida in diferite organe sau piele, iar o mica parte circula in sange sub forma lichida. Grasimile depozitate constituie rezerve de energie pentru cazurile in care omul este subalimentat din diferite cauze si sursa de energie pentru eforturile fizice. In aceste situatii grasimile stocate se mobilizeaza, intra in sange si prin arderea lor contribuie la eliberarea de energie, necesara pentru activitatea vitala a organismului. Cand depozitarea de grasimi se face in cantitati mult mai mari decat necesitatile organismului apare obezitatea de diferite tipuri si grade, iar cand cantitatea de lipide din sange creste... [continuare]

Lipoame grasime

Categoria: Comunitate

va rog, poate stie cineva un remediu pt lipoamele de grasime. Sunt disperata, am pe tot corpul. In urma cu un an de zile mi-au aparut 3 noduli pe bratul stang. Am scos unul, era adipos, dar dupa asta s-au inmultit pe tot corpul. Mi-au aparut in plus pcte negre in campul vizual. Sunt disperata. Am colesterolul bun si fac sport zilnic. Nu stiu cu ce boala ma confrunt si nici doctorii. Am un dosar de analize bune. [continuare]

Grasimi sanatoase pentru inima

Categoria: Articole

Generalitati De ani de zile nutritionistii si medicii sustin beneficiile unei diete sarace in grasimi. Acestia au afirmat ca reducerea cantitatii de grasimi pe care oamenii o consuma este secretul pierderii in greutate, al scaderii nivelului de colesterol si prevenirii multor probleme de sanatate. Cu toate acestea, grasimile au un rol important in mentinerea sanatatii fizice si mentale ale unei persoane. Grasimi bune versus grasimi rele Exista patru tipuri principale de grasimi in produsele alimentare. Acestea sunt: - grasimile trans - grasimile monosaturate - grasimile saturate - grasimile polinesaturate. Stiind care grasimi trebuie evitate sau cel mult consumate cu moderatie, o persoana va face alegeri inteligente privind alimentatia de zi cu zi, citind etichetele produselor alimentare. Grasimile de care orice fiinta umana are nevoie sunt grasimile saturate si grasimile trans. Grasimile trans se gasesc in unele alimente procesate si in produsele de... [continuare]

Cum puteti sa ardeti mai multe grasimi?

Categoria: Articole

Generalitati Toti oamenii isi doresc sa arda grasimile in plus pentru a pierde in greutate, pentru a-si remodela corpul, pentru a avea o viata sanatoasa sau in scopuri sportive. Tonifierea feselelor, indepartarea celulitei, intarirea muschilor abdominali, toate acestea sunt parte a unui program care include activitati si exercitii de echilibrare a organismului si scadere in greutate asociata cu o dieta sanatoasa. Sfaturi esentiale pentru arderea grasimilor Acumulati energie si incercati sa o consumati. In mod normal, organismul, arde o combinatie de carbohidrati precum glucoza si grasime si le transforma in energie. Cantitatea necesara a materiei prime in urma careia se elibereaza energie depinde de activitatea fiecarei persoane. Cand se foloseste mai multa energie decat cea care ar putea fi eliberata in urma alimentatiei, organismul arde din depozitele de grasime si carbohidrati, si chiar din proteine pentru a va putea desfasura activitatea zilnica la parametrii... [continuare]

Atentie la grasimile hidrogenate!

Categoria: Articole

Generalitati Grasimile hidrogenate, grasimile trans sau cele nesaturate, cum sunt adesea numite, sunt considerate a fi printre cele mai periculoase tipuri de grasimi cu care venim in contact zilnic prin dieta. Ele sunt produse din uleiuri vegetale, printr-un proces numit hidrogenare (de unde si titulatura lor). Pot fi mononesaturate sau polinesaturate. Termenul de “nesaturat” se datoreaza legaturilor chimice din cadrul moleculelor: atomii de carbon sunt legati intre ei prin legaturi duble, ceea ce inseamna ca sunt mai putine legaturi cu atomii de hidrogen. Denumirea de “trans” este data de aranjarea moleculei in spatiu. Grasimile hidrogenate au o consistenta mai solida decat uleiurile vegetale, proprietatile chimice diferite conferindu-le si o rezistenta mai mare in mediu. De aceea producatorii le adauga in numeroase alimente procesate industrial, in vederea cresterii duratei de valabilitate. Alte avantaje industriale sunt reducerea senzatiei de uleios a alimentelor, chiar... [continuare]

Aerobicul, un mod eficient de a arde grasimea

Categoria: Articole

"Aerobic" inseamna "cu oxigen" si exercitiile aerobice implica mai multi muschi - de exemplu cei ai picioarelor - angajati in activitate continua. Cei mai multi culturisti, ca si alte persoane active care se antreneaza in mod regulat, efectueaza anumite tipuri de aerobic. Frecventa si durata sedintelor de aerobic sunt legate de scopurile imediate. De exemplu, culturistii isi maresc durata antrenamentului de tip aerobic in perioada pre-competitionala de la 45 de minute pe zi la 90 si chiar la 120, de cele mai multe ori repartizate in doua sedinte, timp de 5-6 zile pe saptamana. Scopul este de arde cat mai multa grasime, urmand si o dieta potrivita. Deoarece grasimea poate fi oxidata sau arsa, numai in prezenta oxigenului, este logic ca exercitiile de tip aerobic, care necesita cel mai mare aport de oxigen, sa fie cel mai eficient mod de a arde grasimea. Sedintele de aerobic sunt cele mai bune si pentru prevenirea afectiunilor cardiovasculare, un aspect important al... [continuare]

Grasimile benefice si nocive din alimente

Categoria: Articole

Generalitati Cele mai multe dintre alimente contin mai multe tipuri de grasimi. Dintre acestea, unele sunt benefice pentru sanatate, comparativ cu altele. Totusi, nu este necesar sa se elimine complet, toate grasimile dintr-o dieta. Unele dintre ele influenteaza in mod pozitiv, iar altele in mod negativ starea de sanatate a unei persoane. Ideal ar fi, sa se consume cu moderatie produse alimentare care contin tipuri sanatoase de grasimi. Adevaruri despre grasimile alimentare Exista numeroase tipuri de grasimi. Organismul unei persoane produce propria grasime ca urmare a excesului de calorii. Unele grasimi alimentare provin din alimentele de natura animala iar altele sunt de origine vegetala. Grasimile alimentare fac parte din grupa de macronutrienti care furnizeaza energie corpului unei persoane, alaturi de proteine si carbohidrati. Grasimea este esentiala pentru sanatate intrucat este necesara desfasurarii normale a unora dintre functiile organismului. De exemplu, unele... [continuare]

Grasimile: beneficii asupra organismului si siluetei

Categoria: Articole

Generalitati Orice dieta din care sunt complet excluse grasimile este periculoasa pentru sanatate. Grasimile sau lipidele, joaca un rol esential in biologia celulelor, tesuturilor, organelor si intregului organism uman, fiind necesare pentru corecta desfasurare a proceselor metabolice si mentinerea starii de sanatate. Grasimi de origine vegetala Denumire Acizi grasi % Raport omega6 / omega3 Colesterol mg% Acizi grasi trans % Rezistenta la incalzire / recomandari de utilizare - Saturati Mono-nesaturati omega 9 (acid oleic) Poli-nesaturati - - - - - - - Acid linolenic (omega 6) Acid linolenic (omega 3) - -... [continuare]

Sangele si bolile de sange

Categoria: Articole

Generalitati Sangele este un lichid rosu, vascos care transporta substante, precum hormonii, oxigenul si glucoza, la tesuturile organismului, iar de la nivelul acestora sunt preluate reziduurile si dioxidul de carbon. Vital pentru supravietuirea organismului, sangele transporta oxigenul prin artere catre plamani, si glucoza de la ficat catre toate celulele din componenta organelor si tesuturilor; apoi se reintoarce la plamani prin intermediul venelor, schimband oxigenul cu dioxid de carbon. O persoana adulta are aproximativ 4 l de sange, care este compus din celule sanguine si plasma. Exista trei tipuri de celule sanguine: • Globulele rosii (RBC) sau hematiile - contin hemoglobina si serveste la transportul dioxidului de carbon din organe (inima, muschi) catre plamani. Hemoglobina este proteina care confera culoarea globulelor rosii. Pigmentul acestei proteine este rosu-aprins, atunci cand este oxigenata (culoarea sangelui arterelor din marea circulatie), si albastru... [continuare]

Analize biochimice (analiza zaharului din sange - glicemia si din urina - glicozuria)

Categoria: Articole

Generalitati Sangele omului are o structura extrem de complexa, continand numeroase substante organice (proteine, grasimi, glucoza, enzime, hormoni, vitamine) si substante minerale (calciu, fosfor, sodiu, potasiu, etc). Analizele biochimice cerceteaza compozitia chimica fie a sangelui total, fie numai a serului sau plasmei sanguine. Zaharurile din sange Exista mai multe felui de zaharuri in organismul omului: glucoza, fructoza, lactoza etc. Glucoza este cea mai importanta zaharida care se gaseste in mod normal in organele si sangele omului si constituie combustibilul cel mai pretios pentru obtinerea energiei necesare activitatii omului. Din arderea unui gram de glucoza, de catre organism, rezulta 4 calorii. Glucoza in organism provine din alimentele consumate de catre om. Cele mai bogate alimente in glucoza sunt dulciurile (zaharul, produsele zaharoase, mierea), precum si alimentele care contin amidon (faina de cereale si produsele cerealifere, cartofii etc.) care in... [continuare]

Hipoglicemia (nivelul scazut al concentratiei zaharului in sange)

Categoria: Articole

Generalitati Hipoglicemia reprezinta scaderea concentratiei zaharului in sange. Ea apare atunci cand nivelul glucozei sanguine (sau al zaharului) scade prea mult pentru a mai furniza organismului "combustibilul" necesar unei bune functionari. Hipoglicemia nu este o boala, ci o stare determinata de o varietate de cauze. Principalele tipuri de hipoglicemie sunt: - scaderea rapida a glucozei in sange (hipoglicemia). Apare atunci cand persoana a fost privata de ingestia de alimente timp de mai multe ore, cum ar fi, de exemplu, perioada noptii. Acest tip de hipoglicemie este frecvent asociat cu existenta unui nivel crescut de insulina in sange, administrarea unor medicamente, consumul de bauturi alcoolice, afectiuni ereditare ce afecteaza metabolizarea carbohidratilor sau cu alte afectiuni medicale - scaderea lenta a concentretiei glucozei in sange (denumita si hipoglicemie postprandiala). Apare la un interval de 3 sau 4 ore dupa ingestia unei mese. Aceasta forma de... [continuare]

Prea multe grasimi saturate pot fi daunatoare pentru creier

Categoria: Articole

Generalitati Consumul de mezeluri si grasimi poate fi la fel de nociv pentru creier cum este si pentru inima. In urma studiilor s-a confirmat legatura dintre grasimile saturate nesanatoase pentru inima si agravarea rezultatelor testelor congnitive la femeile mai in varsta. De fapt, o dieta bogata in grasimi saturate pare sa accelereze declinul mental cu 5-6 ani comparativ cu o dieta saraca in aceste tipuri de grasimi. Rolul nociv al grasimilor saturate Cercetatorii au analizat timp de patru ani un grup de femei pentru a constata care ar putea fi cauza unui eventual declin mental. S-a descoperit ca la femeile care au consumat grasimi saturate exista o probabilitate cu 60-70% sa se inregistreze declinul mental, comparativ cu cele care au consumat mai putine grasimi saturate. Alimentele bogate in grasimi saturate, carne de vita, carne grasa de porc, carne de pasare consumata cu piele, unt, lapte integral si branza cu un continut ridicat de grasime sunt principalii... [continuare]

Care sunt grasimile sanatoase pentru inima

Categoria: Articole

Generalitati Majoritatea alimentelor contin mai multe tipuri diferite de grasimi, acestea fiind mai bune sau mai nocive pentru sanatatea dumneavoastra. Nu este nevoie sa eliminati complet grasimile din dieta, deoarece unele dintre acestea ajuta organismul sa functioneze optim. Cel mai bine este sa cunoasteti ce tipuri de grasimi este recomandat sa consumati si ce alimente contin grasimile bune pentru intreg organismul. Exista numeroase tipuri de grasimi. Organismul sintetizeaza la randul sau propria grasime constituita din aportul de calorii in exces. Grasimile care se gasesc in plante si carne de animale se numesc grasimi alimentare. Grasimile alimentare fac parte, alaturi de proteine si carbohidrati, din macronutrientii care furnizeaza energie pentru organism. Grasimea este esentiala pentru sanatate, deoarece sustine desfasurarea normala a unor serii de functii ale corpului dumneavoastra. Se realizeaza tot mai frecvent cercetari cu privire la posibilele beneficii ale... [continuare]

Grasimi mononesaturate

Categoria: Articole

Generalitati Grasimile mononesaturate sunt considerate a fi cel mai sanatos tip de grasimi alimentare. Grasimile mononesaturate raman stabile la temperaturi ridicate si sunt, prin urmare, recomandate pentru gatit, deoarece exista probabilitati mai scazute sa hidrogeneze sau sa devina saturate. Din punct de vedere chimic, grasimile mononesaturate sunt grasimi ce contin o molecula dubla de carbon. Grasimile mononesaturate isi pastreaza forma lichida la temperatura camerei si pot deveni solide atunci cand sunt refrigerate. Grasimile care sunt solide la temperatura camerei contin uleiuri hidrogenate si pot avea un continut ridicat de grasimi trans. Beneficiile pentru sanatate ale grasimilor mononesaturate - Grasimile mononesaturate reduc riscul aparitiei de boli de inima, accident vascular cerebral si cancer. Atunci cand sunt consumate cu moderatie si folosite pentru a inlocui grasimile saturate si trans din dieta, grasimile mononesaturate pot avea un efect benefic pentru... [continuare]

8 moduri prin care grasimea in exces poate conduce la deces

Categoria: Articole

Generalitati Grasimea in exces nu este doar o problema de ordin estetic. Persoanele supraponderale prezinta un risc foarte ridicat de deces, din pricina bolilor pe care excedentul de grasime le poate produce la nivelul intregului organism. De la bolile cardiovasculare, pana la iminenta declansarii diabetului de tip 2, grasimea in exces este un ucigas tacut, capabil sa scurteze seminificativ durata de viata. Supraponderalitatea si obezitatea cresc suscebilitatea dezvoltarii afectiunilor cardiace, a diabetului si a anumitor tipuri de cancer. In sarcina, kilogramele in exces pun in pericol sanatatea mamei si supravietuirea fatului. Calculul greutatii normale a organismului Multe persoane ignora pericolul acumularii catorva kilograme in plus anual, mai ales daca ele sunt dificil de sesizat cu ochiul liber. Din pacate, grasimea excedentara tinde sa se acumuleze de-a lungul timpului intr-un ritm constant si crescator, in lipsa unor masuri de mentinere a greutatii normale. Cele... [continuare]

De ce aveti nevoie de mai multe grasimi omega-3 in dieta

Categoria: Articole

Generalitati Grasimile esentiale omega-3 inhiba inflamatiile in corp, imbunatatesc sanatatea cerebrala si cardiaca, protejeaza acuratetea vederii, contribuie la mentinerea greutatii corporale si cresc longevitatea. Principalele tipuri de acizi grasi esentiali omega-3 sunt acidul alfa-linolenic, acidul eicosapentaenoic si acidul docosahexaenoic. Intrucat cele trei tipuri de grasimi omega-3 nu sunt produse in organism, ele trebuie sa provina din surse alimentare. Pestele gras, uleiul de seminte de in sau uleiul de seminte de canepa furnizeaza cantitatile necesare de acizi grasi esentiali, cu efecte pozitive asupra intregului organism. Beneficiile grasimilor omega-3 pentru sanatate Grasimile omega-3 cresc randamentul cerebral Aproximativ 60% din materia cenusie a creierului este compusa din grasimi, iar un aport bogat de acizi grasi omega-3 s-a dovedit util in cresterea randamentului cerebral la orice varsta, de la anii copilariei, pana la varste inaintate. Un studiu publicat in... [continuare]

Cum sa consumati in siguranta grasimile saturate

Categoria: Articole

Generalitati Grasimile saturate fac parte din categoria nutrientilor controversati, cu o proasta reputatie, fiind asociate cu un risc crescut de instalare a bolilor cardiovasculare. Dupa ani intregi in care specialistii in nutritie au sfatuit populatia sa evite laptele integral, galbenusurile de ou, friptura de porc si untul, noi studii incearca sa arate ca acest tip de grasimi nu este chiar atat de nociv precum se crede. Important este sa stabiliti un echilibru al aportului acestor nutrienti din hrana zilnica. Pericolele asociate cu grasimile saturate Grasimile saturate sunt asociate cu cateva riscuri pentru sanatate, precum cresterea nivelului de colesterol si determinarea aparitiei aterosclerozei. Ajunse in vasele de sange, formeaza placi de grasime care se depun pe artere, obstructionand circulatia sangelui si crescand considerabil riscul de boli de inima. De asemenea, un consum mare de grasimi saturate a fost pus in legatura de specialistii de la Universitatea din... [continuare]

Recoltare sange

Categoria: Comunitate

Buna ziua.As dori sa ma ajutati cu un raspuns in legatura cu urmatorul lucru: Daca sunt in timpul menstruatiei, pot sa merg sa donez sange?va multumesc [continuare]

Pot dona sange daca am colesterolul mare?

Categoria: Comunitate

Pot dona sange daca am colesterolul crescut? La ultimele analize valorile sunt: nivelul sangvin de colesterol 251, LDL 171. De asemenea am TGP 33. Nu am inceput inca tratamentul medicamentos impotriva colesterolului. Iau doar Liv52. Alte analize mi-au iesit bune. Multumesc [continuare]

Asimilarea grasimilor dupa scoaterea fierii

Categoria: Comunitate

Va rog sa-mi spuneti daca se mai pot asimila grasimile dupa operatia de scoatere a fierii.Ce grasimi se recomanda dupa aceasta operatie?Va multumesc. [continuare]

Analize biochimice - analiza bilirubinei si a grasimilor sanguine

Categoria: Comunitate

Am facut analize de sange si lipidele sunt de 733 iar colesterolul 241.Va rog sa-mi spuneti ce as putea face pt. a reduce nr.de lipide si colesterol.Lipidele pot creste si pe fond nervos?Eu nu consum slanina sau carne grasa(porc),intr-adevar mai scap la ciocolata.Va multumesc [continuare]

Alimentatia bogata in grasimi, sare si carne cauzeaza o treime dintre atacurile de cord - studiu

Categoria: Diverse

Alimentatia de tip occidental, bogata in grasimi, sare si carne, este responsabila pentru o treime dintre cazurile de atac de cord, potrivit unui studiu al cercetatorilor de la Universitatea McMaster din Canada, preluat de Reuters. [continuare]

Intinde o mana de ajutor si daruieste viata. doneaza sange!

Categoria: Diverse

Centrul Medical Medsana si Asociatia BGS pentru Situatii de Dezastre si Calamitati va invita sambata, 10 decembrie, in intervalul orar 7-14 in incinta Spitalului CF2 Bucuresti (Bd. Marasti nr. 63, sector 1) sa va alaturati celor care intind o mana de ajutor, doneaza sange si daruiesc viata. Aceasta actiune face parte din Campania nationala de Donare de sange "Intinde o mana de ajutor". [continuare]

Grasimile vegetale maresc speranta de viata a bolnavilor de cancer la prostata

Categoria: Diverse

Inlocuirea alimentelor bogate in grasimi animale cu alimente care au in compozitie grasimi vegetale poate fi o masura prin care bolnavii de cancer la prostata isi maresc speranta de viata. Cel putin aceasta este concluzia unui studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea California, SUA. [continuare]

Predispozitia la obezitate poate fi identificata printr-un test de sange - studiu

Categoria: Diverse

Persoanele predispuse la obezitate pot fi identificate printr-un simplu test de sange, care masoara reactia trigliceridelor din sange la o masa bogata in alimente grase, potrivit cercetatorilor de la Monell Chemical Senses din Philadephia, informeaza presa americana de specialitate. [continuare]

Grasimea pe burta creste riscul decesului din pricina obezitatii - studiu

Categoria: Diverse

Persoanele care au grasime in zona abdominala sunt supuse risculului de deces din cauza bolilor specifice obezitatii, chiar daca indicele de masa corporala are o valoare normala, potrivit unui studiu al Institutului German de Nutritie, citat de Reuters. [continuare]

Importanta calitatii grasimilor pentru prevenirea bolilor cardiovasculare

Categoria: Diverse

Pe data de 1-2 februarie 2009, la Barcelorna, a avut loc Reuniunea Internationala a Expertilor in Nutritie, reuniune la care au participat reprezentanti din 25 de tari (inclusiv din Romania). Tema reuniunii a fost “Importanta Calitatii Grasimilor pentru Sanatate”. Romania a fost reprezentata de dl. Prof. Dr. Dan Mircea Cheta. Aceasta reuniune a fost organizata de Uniunea Internationala a Stiintelor Nutritionale (IUNS) si Federatia Mondiala pentru Sanatatea Inimii (WHF). [continuare]

Grasimi mononesaturate

Categoria: Dictionar Termeni

grasimile mononesaturate cu acizi grasi care au o singura legatura chimica dubla in cadrul lantului de carbon. Aceste grasimi sunt lichide la temperatura camerei dar se solidifica la temeperaturi scazute. Grasimile mononesaturate contribuie la scaderea nivelului de colesterol din sange, prevenind astfel, bolile cardiovasculare sau accidentul vascular cerebral. De regula, acest tip de grasime se gaseste in: uleiul de masline, uleiul de rapita, uleiul de arahide, uleiul de susan, avocado, unt de arahide si o varietate de oleaginoase. Sinonime: acid gras mononesaturat [continuare]

Grasimi nesaturate

Categoria: Dictionar Termeni

Un tip de grasime lichida la temperatura camerei, care provine din plante, precum: masline, arahide, porumb, floarea-soarelui, soia, sau din peste. Un aport adecvat de grasimi nesaturate contribuie la scaderea colesterolului din sange. Sinonime: acid gras nesaturat [continuare]

Sangele

Categoria: Comunitate

de la grasimi si glanda tiroida si trigricelidele mari e posibil sa numai circule bine sangele in cap ...? simt ca numai pot sa imi controlez creiru....este posibil sa fie de la asta ? parca numai imi simt creieru ....cv de genu nuj cum sa explic ...ce oare are putea fi ? [continuare]

Pagina 1 din 34 (1000 rezultate)