Cele mai bune surse vitamina D

Publicat la data de: 19 Ianuarie 2016 | Actualizat la data de: 12 Noiembrie 2018
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Cele mai bune surse vitamina D

Vitamina D reprezinta un complex de vitamine secosteroide liposolubile, cu 2 forme majore relevante, respectiv vitamina D2 si vitamina D3.

Fara un indice, vitamina D inseamna vitamina D2, D3 sau ambele. Vitamina D este produsa de organismul uman in urma expunerii la lumina ultravioleta B naturala sau artificiala si este prezenta intr-o gama relativ mica de alimente.

Aceasta vitamina circula prin fluxul sanguin pana la ficat si este transformata in prohormon de calciu cu rol de protectie al organismului impotriva microbilor.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Beneficii pentru sanatate
  3. Citeste pe aceeasi tema

Beneficii pentru sanatate

Sus

Atunci cand este prezenta in cantitati normale, vitamina D contribuie la buna functionare a organismului.

Vitamina D si diabetul

Unii specialisti considera ca exista o legatura foarte stransa intre diabet si vitamina D, dar nu se cunoaste inca cu exactitate cauza. Anumite studii arata ca suplimentarea cu vitamina D opreste dezvoltarea diabetului de tip 2.

Mentine sanatatea intregului sistem osos pe tot parcursul vietii

Vitamina D asigura absorbtia calciului si ajuta la prevenirea fracturilor si a sensibilitatii la nivelul sistemului osos. In cazul celor mici, acest complex de vitamine asigura buna dezvoltare a oaselor, previne rahitismul si fracturile.

Vitamina D in curele de slabit

In cazul persoanelor cu probleme de greutate nivelul de vitamina D este mai scazut decat in mod normal. Nu este cert insa daca obezitatea este cauzata de lipsa de vitamina D sau invers.

Vitamina D in tratarea cancerului

Aceasta vitamina poate preveni si ajuta in tratarea diverselor forme de cancer. Atentie insa, atat nivelul crescut cat si cel scazut de vitamina D din organism pot dauna semnificativ.

Stiati ca…?

Vitamina D joaca un rol foarte important in functionarea cerebrala si poate ameliora simptomele depresiei.

Cele mai importante surse naturale de vitamina D

In mod normal alimentele din dieta zilnica au un continut redus de vitamina D, iar aceasta nu este asimilata in organism, de aceea de cele mai multe ori se apeleaza la suplimentarea acesteia cu ajutorul unui complex de vitamine.

Sursa cea mai importanta din care organismul isi asimileaza necesarul de vitamina D este soarele.

Copiii si persoanele care sunt expuse un mod regulat la soare au un risc redus de a contacta infectii respiratorii sau raceli din cauza nivelului crescut al imunitatii. Timpul ideal de expunere este in jurul orelor pranzului cand razele cad aproximativ perpendicular pe pamant.

Stiati ca…?

Se recomanda o dieta bogata in calciu si supliment de vitamina D, mai ales in cazul copiilor cu o dieta vegana sau vegetariana.
In anumite regiuni, alimente precum margarina, laptele, faina sunt imbogatite cu suplimente de vitamina D pentru a asigura o asimlare cat mai buna in organism.

Cele mai bune surse naturale de vitamina D:
- pestele: macrou, somon, sardine, ton;
- lactatele si ouale;
- cerealele si nucile;
- ficatul de vita;
- fructele;
- sucul de portocale.


Medici specialisti Medicina Generala

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Pericolele aportului prea mare de calciu Pericolele aportului prea mare de calciu

    Generalitati Calciul este un mineral esential pentru oasele organismului. De aceea, este foarte important sa va asigurati ca obtineti un aport adecvat de calciu din dieta si suplimente alimentare. De fapt, fara calciu suficient, se poate dezvolta osteoporoza, dar...citeste mai mult

  • Deficitul de vitamina D Deficitul de vitamina D

    Generalitati O persoana care nu isi expune corpul la soare, sufera de alergii la produse lactate sau urmeaza un regim vegetarian strict, prezinta riscuri crescute de a dezvolta deficit de vitamina D. Vitamina D, numita si vitamina soarelui, este produsa de...citeste mai mult

  • Vitamina D - beneficii si riscuri Vitamina D - beneficii si riscuri

    Generalitati Vitamina D se gaseste in mai multe surse alimentare, cum ar fi pestele , ouale , laptele fortificat si uleiul din ficat de cod . Soarele contribuie in mod semnificativ la productia zilnica de vitamina D - 10 minute de expunere la soare intr-o zi...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate