Sfaturi pentru exercitii fizice iarna

Publicat la data de: 09 Ianuarie 2013 | Actualizat la data de: 09 Ianuarie 2013
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Sfaturi pentru exercitii fizice iarna

Zapada, gheata si vremea rece ingreuneaza exercitarea activitatilor fizice precum joggingul, mersul pe jos, drumetiile in aer liber. Indiferent cat de mult va cobori mercurul termometrului, in anotimpul rece puteti face unele activitati fizice in interior.

Nu lasati vremea rece sa influenteze in mod negativ exercitiile fizice pe care ar trebui sa le desfasurati cat de des puteti. Exista numeroase modalitati pentru a va misca si a transpira chiar si in interior. Cel mai important este sa ramaneti cat se poate de activi in toate cele patru anotimpuri.

O forma fizica buna va poate ajuta sa preveniti cresterea in greutate, ce poate sa aiba loc dupa mesele bogate de sarbatori. De asemenea, exercitiile fizice stimuleaza sistemul imunitar si astfel, veti fi mai feriti de raceli si gripe - care sunt mai frecvent intalnite in anotimpul rece.

Daca locuiti intr-o zona in care este frig, este mai dificil sa faceti exercitii fizice in exteriorul locuintei, de aceea sfaturile urmatoare va pot oferi cateva idei utile pentru a face miscare pe timp de iarna, intr-un mod sigur si eficient.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Cum puteti fi activi pe timp de iarna
  3. Citeste pe aceeasi tema

Cum puteti fi activi pe timp de iarna

Sus

- In primul rand ar trebui sa achizitionati diverse DVD-uri cu imagini video, cu diferite miscari de fitness si exemple de exercitii fizice pe care le puteti face in interiorul locuintei dumneavoastra. Amenajati-va un spatiu in interiorul casei, unde sa va puteti desfasura activitatea fizica.

Daca este posibil, mobilati acel spatiu cu echipamente de sport. Astfel veti alcatui o sala de fitness in toata regula, chiar la dumneavoastra acasa si nu va trebui sa iesiti afara in frig pentru a face miscare.

- Renuntati la masina atunci cand mergeti la cumparaturi. Puteti merge pe jos sau, daca magazinele se afla prea departe puteti utiliza transportul in comun pentru a minimiza inactivitatea. Chiar daca stiti drumul cel scurt pentru a cumpara ceea ce aveti nevoie, nu mergeti direct la destinatie. Faceti un tur al magazinelor inainte de a intra in cel in care doriti si astfel, veti arde mai multe calorii.

In cazul in care doriti sau sunteti nevoiti totusi sa utilizati automobilul, parcati cat mai departe de magazine. Astfel, va trebui sa parcurgeti pe jos distanta de la masina la magazin.

- Indiferent ca mergeti in vizita sau la cumparaturi, utilizati scarile in locul ascensoarelor sau a scarilor rulante. Exercitiul care presupune urcatul scarilor il puteti face si acasa, foarte simplu. Utilizati un scaun robust (pentru a fi folosit ca ultima treapta) si alte bucati de material pentru a face 1-2 trepte inferioare. Odata ce improvizatia este gata, faceti miscari repetate de urcat si coborat. In acest fel veti arde mai multe calorii, urmarind la televizor emisiunea preferata.

- Dansati. Dansul este o modalitate excelenta de a arde calorii si de a proteja sanatatea inimii. Daca va aflati in intimitatea propriei case este mai usor sa dansati (asta mai ales in cazul in care nu sunteti foarte buni la aceasta activitate) si puteti impleti astfel, utilul cu placutul - dansati din placere si ardeti calorii datorita miscarii.

- Faceti curatenie in casa. Curatenia casei poate fi o activitate fizica moderata, mai ales cand dati cu aspiratorul sau mopul. Activitatea din timpul curateniei va ajuta, totusi, sa slabiti. Daca doriti sa ardeti cat mai multe calorii, cresteti viteza de executie a miscarilor.

- Evitati inactivitatea prelungita la birou. Daca munciti la birou si sunteti nevoiti sa transmiteti un mesaj colegilor, evitati utilizarea computerului sau a telefonului, pentru a transmite mesajul. Mai bine ridicati-va de pe scaun si mergeti la biroul colegilor, pentru a incorpora activitatea fizica chiar si in munca de birou.

- Practicati cat mai multe sporturi de iarna. Bucurati-va de patinaj sau ski, deoarece eforturile pentru mentinerea echilibrului, implicate de aceste sporturi, va solicita foarte mult musculatura si sistemul osos. Astfel, musculatura dumneavoastra poate fi tonifiata, fara a petrece prea multe ore in salile de antrenament.

- Inotati de fiecare data cand aveti ocazia. In prezent exista numeroase bazine acoperite la care merita sa mergeti macar o data pe saptamana. Inotul este ideal pentru oricine, indiferent de varsta si greutate corporala, datorita faptului ca pune in miscare toate grupele de muschi si are un impact redus asupra articulatiilor.

- Sariti coarda! Daca nu ati sarit coarda, acordati o sansa acestei activitati fizice. Este o modalitate excelenta de a face miscare. Saritul coardei nu este doar un exercitiu fizic placut, ci si va ajuta sa lucrati la coordonare si echilibru, precum si la mentinerea sanatatii cardiace.

- Yoga. Yoga este o modalitate foarte buna de a va mentine sanatatea fizica si spirituala. In timpul iernii este firesc sa faceti yoga in interior. Amintiti-va sa faceti exercitii usoare de intindere, pentru incalzirea ligamentelor si a muschilor, inainte de a practica orice fel de activitate fizica (chiar si moderata), precum yoga. Acest lucru este necesar, deoarece unele pozitii ale acestei activitati pot fi complexe si va puteti rani daca nu sunteti incalziti suficient. Dupa sedintele de yoga, puteti termina cu meditatie, pentru cel putin cinci minute.

- Intinderi usoare. Intinderile sunt o modalitate excelenta de a va face incalzirea inainte de a efectua alte exercitii fizice mai intense. Intinderile pot insemna de fapt un antrenament fizic excelent pentru persoanele care nu au o conditie fizica prea buna (de exemplu, persoanele mai in varsta).

- Exercitii pe bicicleta statica. Exercitiile pe bicicleta statica, alaturi de alergarile pe banda sunt cea mai utilizata forma de miscare. Ciclismul solicita intregul corp, iar musculatura dumneavoastra se va tonifia. In plus, mersul pe bicicleta statica poate fi facut in fata televizorului, asa ca nici nu veti sti cand au trecut cele 30 de minute zilnice necesare pentru a avea o conditie fizica buna.

Intr-o sedinta de o ora puteti arde pana la 700 de calorii, iar avantajul bicicletelor statice este ca ritmul de pedalare se poate regla in functie de persoana care le utilizeaza.

- Utilizati o consola de jocuri active. In locul jocurilor pe computer puteti utiliza una din numeroasele console de jocuri active. Cu ajutorul acestor console puteti face miscare chiar in fata televizorului. Multe astfel de console contin jocuri tip fitness sau dans. Sistemele de jocuri active ii incurajeaza si pe cei mici sa faca miscare, iar asta este tot ceea ce conteaza.


Medici specialisti Sanatate sport

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Exercitiile fizice: beneficii asupra inimii si creierului Exercitiile fizice: beneficii asupra...

    Generalitati Efectuate in mod regulat exercitiile fizice pot reduce riscul bolilor de inima, accidentelor vasculare si a unor tipuri de cancer. Atat exercitiile de timp aerobic, cat si cele de forta contribuie la consolidarea starii de sanatate. In plus,...citeste mai mult

  • Noi abordari in fitness Noi abordari in fitness

    Generalitati Rata obezitatii este in crestere, iar operatiile de protezare a articulatilor in randul adultilor de varsta mijlocie sunt mult mai frecvente ca in trecut. Pentru a stimula tinerii si adultii sa faca mai multa activitate fizica, specialistii in...citeste mai mult

  • Dieta restrictiva caloric Dieta restrictiva caloric

    Generalitati Dieta restrictiva caloric se caracterizeaza prin consumarea unui numar mai mic de calorii decat are nevoie organismul pentru mentinerea greutatii corporale, asigurandu-se, in acelasi timp, necesarul de vitamine si minerale. De regula, adoptarea acestei...citeste mai mult

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate