Sfaturi pentru exercitiile fizice toamna

Publicat la data de: 06 Septembrie 2012 | Actualizat la data de: 13 Noiembrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Sfaturi pentru exercitiile fizice toamna

A face sport este o modalitate excelenta de a va controla greutatea si de a va imbunatati starea de sanatate. Antrenamentele din timpul toamnei ar putea fi diferite de cele din lunile calde.

Toamna, exercitiile fizice in aer liber, le puteti face doar atunci cand conditiile meteorologice sunt favorabile. Indiferent de situatie, discutati cu medicul inainte de a incepe activitatea fizica.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Imbracati-va corect pentru a va afla in siguranta
  3. Beti apa si ceai
  4. Planificati-va activitati alternative
  5. Pastrati-va starea de spirit ridicata
  6. Urmati-va scopul
  7. O dieta sanatoasa
  8. Citeste pe aceeasi tema

Imbracati-va corect pentru a va afla in siguranta

Sus

In timpul verii este suficient sa purtati un tricou si o pereche de pantaloni scurti in timpul programului de antrenament in aer liber. Toamna, trebuie sa fiti imbracati adecvat vremii in schimbare. Adesea va fi nevoie de mai multe haine: un maiou, tricou cu maneca lunga si deasupra o bluza de trening impermeabila prin care nu razbeste vantul.

Daca faceti exercitiile fizice inainte de a se lumina sau noaptea, purtati imbracaminte reflectorizanta. Daca faceti ciclism, dotati-va bicicleta cu lumini in fata si spate, lumini reflectorizante, casca si o unealta de siguranta.

Beti apa si ceai

Sus

Hidratati-va chiar si atunci cand temperaturile scad. Oamenii deseori nu prea simt senzatia de sete atunci cand nu este cald afara. Hidratarea este la fel de importanta toamna ca si vara. Consumul adevat de fluide ajuta la refacerea organismului dupa exercitiile fizice, iar in plus controleaza apetitul. Beti cel putin 8 pahare de apa pentru functionarea corecta a organismului.

Beti mult ceai pentru a va incalzi atunci cand este frig afara. Ceaiul verde si cel negru contin antioxidanti care ajuta la prevenirea bolilor in timpul sezonului gripei, astfel incat puteti ramane sanatosi, activi si cand se schimba sezonul.

Planificati-va activitati alternative

Sus

In functie de zona in care locuiti, toamna poate veni insotita de multe zile reci care v-ar putea impiedica sa faceti sport afara. In acele zile, planificati-va alte activitati pentru a va mentine in forma. Antrenati-va la sala de gimnastica sau la domiciliu.

Daca va uitati la tv in timpul zilelor ploioase faceti cateva exercitii fizice in timpul reclamelor. Sariti coarda, faceti jogging pe loc sau faceti abdomene si flotari.

Pastrati-va starea de spirit ridicata

Sus

Vremea rece si zilele intunecoase pot face ravagii asupra starii dumneavoastra de spirit. Incercati sa va mentineti ridicat nivelul de energie. Un hobby sau alte lucruri care va fac placere devin o necesitate pentru bunastarea mentala. O alternativa ar fi meditatia care poate fi un instrument puternic pentru o minte sanatoasa.

Daca suferiti de diverse tulburari sezoniere, atat toamna cat si iarna, luminati-va mai puternic locul in care lucrati sau petreceti majoritatea timpului.

Urmati-va scopul

Sus

Toamna este o perioada favorabila pentru inceperea unui antrenament care sa presupuna si pierderea catorva kilograme. Important este sa va preocupe si starea generala de sanatate, nu doar aspectul dumneavoastra.

O dieta sanatoasa

Sus

Mancati cinci mese mici pe zi - studiile indica faptul ca in cazul oamenilor care mananca mai des pe parcursul zilei, exista sanse mai scazute de a face alegeri mai putin sanatoase si totodata mananca mai putin.

Mancatul la intervale regulate mentine un nivel echilibrat de zahar in sange, iar energia va fi mai ridicata de-a lungul unei zile. Incercati sa consumati mese mai mici sau snacks-uri la fiecare doua-trei ore in timpul unei zile.


Medici specialisti Sanatate sport

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Exercitii fizice fara pirozis (arsuri retrosternale) Exercitii fizice fara pirozis (arsuri...

    Generalitati In cazul multor persoane, efectuarea de exercitiu fizic moderat si mentinerea in limite normale a greutatii corporale poate reprezenta o metoda eficienta de a mentine la un nivel minim simptomele bolii de reflux gastro-esofagian. Cu toate...citeste mai mult

  • Scaderea in greutate prin sport Scaderea in greutate prin sport

    Excesul in kilograme a devenit din pacate si la noi o problema acuta. Ea nu afecteaza numai populatia adulta, ci si copiii, iar acest lucru se intampla chiar de la varste fragede. Din fericire, avem antidot la aceasta situatie care pentru unii pare fara iesire -...citeste mai mult

  • Trecerea la dieta de toamna Trecerea la dieta de toamna

    Generalitati Dieta de toamna trebuie sa contina cat mai multe fructe si legume de sezon, dar si reguli noi fata de alimentatia recomandata in timpul verii. Pentru a evita cresterea in greutate odata cu schimbarea meniului, exercitiile fizice raman o necesitate...citeste mai mult

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate