Exercitiile de flexibilitate (stretchingul)

Publicat la data de: 09 Noiembrie 2006 | Actualizat la data de: 22 Noiembrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Exercitiile de flexibilitate (stretchingul)

Exercitiile de stretching sunt miscari lente ale anumitor segmente, care imbunatatesc mobilitatea generala prin intinderea anumitor grupe musculare si printr-o crestere a razei de actiune motorii a articulatiilor.

Aceste exercitii fac parte deseori din programe de exercitii mai complexe, precum yoga sau dansul.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Metode
  3. Beneficii
  4. Citeste pe aceeasi tema

Metode

Sus

Deoarece scopul principal al stretchingului este intarirea si cresterea mobilitatii articulare, este necesara o buna incalzire a acesteia inaintea inceperii exercitiilor specifice (pentru a evita intinderile sau rupturile musculare). Ca metoda de incalzire se poate folosii aerobicul sau alergarea usoara, pentru cateva minute. Executarea corecta si eficienta a stretchingului impune mentinerea in pozitie fixa pentru cateva secunde (30 de secunde, un minut, in functie de grupa musculara solicitata) a fiecarui exercitiu executat.

Beneficii

Sus

Cu toate ca stretchingul nu are aceleasi beneficii asupra organismului precum aerobicul sau joggingul, trebuie sa stim ca efectuate regulat (de cateva ori pe saptamana), aceste exercitii mentin mobilitatea si flexibilitatea organismului, necesare efectuarii unei miscari libere, nedureroase, in special la varste mai inaintate. Exercitiile de stretching sunt de asemenea utile in tratarea anumitor afectiuni reumatologice (de exemplu spondilozele coloanei vertebrale, inalte sau joase, anchilozele sau alte afectiuni reumatologice degenerative).
Stretchingul poate fi, de asemenea, extrem de important in profilaxia (prevenirea) accidentarilor sau recuperarii persoanelor cu o anumita predispozitie la intinderi sau rupturi musculare (mai ales in cazul persoanelor care nu fac sport regulat sau care solicita doar anumite grupe musculare). Exercitiile de stretching efectuate cu regularitate (cateva minute pe zi, de 4-5 ori pe saptamana), sunt extrem de relaxante, atat fizic cat si psihic (combat cu succes stresul emotional cotidian).


Medici specialisti Sanatate sport

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Rutina, esentiala in cresterea gemenilor Rutina, esentiala in cresterea gemenilor

    Generalitati Rutina joaca un rol esential in cresterea gemenilor. Cresterea simultana a mai multor copii inseamna mai multe batai de cap si o cantitate mai mare de stres. Grijile si problemele pot fi diminuate considerabil daca adopti din timp un program constant, dar...citeste mai mult

  • Cel mai bun exercitiu pentru hemoroizii cu sangerare Cel mai bun exercitiu pentru...

    Generalitati Hemoroizii sunt incomozi: inconfortabili din punct de vedere fizic, dar si un subiect delicat de conversatie. Desi ar putea sa vi se para jenant sa abordati problema lor, nu trebuie sa va fie rusine sa vorbiti despre acest lucru cu medicul. Aproximativ...citeste mai mult

  • Alimentatia dupa exercitiile fizice Alimentatia dupa exercitiile fizice

    Generalitati Masa luata dupa exercitiile fizice, ar trebui sa fie cea mai importanta masa a zilei pentru orice persoana interesata de nutritie sau care doreste sa isi construiasca masa musculara, sa slabeasca sau pur si simplu sau sa-si tonifice corpul. Exista...citeste mai mult

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate