Clickmed
programare rapida la medic

Cum sa iti amenajezi biroul ca sa dai randament maxim la serviciu

Actualizat la data de: 07 Aprilie 2016
Cum sa iti amenajezi biroul ca sa dai randament maxim la serviciu

Cea mai mare parte a zilelor din timpul saptamanii le petrecem la serviciu, ceea ce inseamna ca biroul iti este ca si a doua locuinta.

Multe profesii sunt stresante, altele te fac sa devii o persoana sedentara.

Pentru a-ti usura munca, dar si pentru a deveni mai productiv, trebuie sa inveti sa iti organizezi eficient spatiul de lucru si sa il faci sa devina cat mai placut pentru tine.

Astfel, vei avea o stare de spirit mai buna si iti vei proteja si sanatatea.

Aminteste-ti sa te ridici de la birou

Persoanele care stau mult la birou ar trebui sa faca miscare cel putin doua ore pe zi ca sa evite bolile pe care le poate provoca sedentarismul, potrivit unui studiu britanic din 2015. "Miscarea pe parcursul unei zile de lucru este foarte importanta", spune Robert Graham, medic in cadrul Northwell Health System, din New York.

Nu numai ca miscarea este buna pentru starea fizica, dar te ajuta si sa dai randament, caci creste puterea de concentrare. Obisnuieste-te sa iei pauze de lucru la intervale fixe de timp si plimba-te prin birou sau mergi in curtea cladirii. Si cand vorbesti la telefon, fa miscare, nu sta lipit de scaunul de la birou.

Aeriseste incaparea in care lucrezi

Un alt sfat important de care sa tii cont este sa aerisesti, pentru buna oxigenare a creierului. In caz contrar, pot aparea probleme de sanatate precum durerile de cap. Intr-un studiu efectuat in anul 2015 la Universitatea Harvard s-a constatat ca in birourile in care exista o buna ventilatie a aerului angajatii dadeau un randament mai bun.

Poate ca lucrezi intr-un loc in care nu poate fi imbunatatit sistemul de ventilatie, iar in acest caz este recomandat sa deschizi larg fereastra, de mai multe ori pe zi. Astfel, vei permite aerului curat sa patrunda in incapere, iar aerul pe care il respiri sa fie mai curat. Poti, de asemenea, sa achizitionezi un purificator de aer pe care sa il pui pe birou.

Vopseste peretii in verde

In urma unor studii s-a constatat ca verdele este o culoare care sporeste creativitatea. Daca lucrezi intr-un domeniu in care trebuie sa fii creativ, un perete vopsit in verde iti poate fi de mare ajutor. Astfel, vei resusi sa creezi o atmosfera relaxanta.

Daca nu ai posibilitatea sa zugravesti in aceasta nuanta, poti sa adaugi obiecte de decor verzi pe biroul tau. Nu uita sa eviti culoarea rosie, caci are un impact negativ, sustin specialistii.

Plantele, intotdeauna de ajutor

Un alt truc la care poti sa apelezi: adu natura in spatiul in care lucrezi, caci va contribui la crearea unei stari de bine si iti va aduce relaxarea. Opteaza pentru plante vesele, care vor da un aer vesel incaperii, mai ales cand infloresc. Si plantele verzi sunt o optiune, caci ajuta la purificarea aerului si la eliminarea toxinelor care se pot acumula in aer.

Iti poti duce obiecte personale la serviciu

Ca sa creezi o atmosfera cat mai primitoare, apropiata de cea de acasa, iti poti duce la serviciu cateva obiecte personale. Una dintre cele mai bune optiuni sunt fotografiile cu membrii familiei. Sunt o buna sursa de eliminare a stresului. Insa trebuie sa ai grija ca biroul sa nu fie prea incarcat, caci si acest lucru iti poate distrage atentia, avertizeaza specialistii.

Nu mai manca pe birou

Unul dintre obiceiurile la care trebuie sa renunti este mancatul pe birou, avertizeaza Robert Graham. "Creeaza un spatiu in care sa iei masa alaturi de colegi, ca sa poti sa te bucuri, intr-adevar, de un pranz linistit", spune acesta.


Medici specialisti Medicina Generala

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate