Cum sa depasesti stresul de la serviciu

Publicat la data de: 19 Februarie 2013 | Actualizat la data de: 25 Februarie 2013
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Cum sa depasesti stresul de la serviciu

Aproape la orice loc de munca stresul este normal. Cu toate acestea, stresul excesiv poate sa interfere cu productivitatea la locul de munca si are un impact negativ asupra sanatatii fizice si emotionale a oricarei persoane.

Desigur, nu puteti controla tot ceea ce se intampla la locul de munca, dar asta nu inseamna ca sunteti neputincios, inseamna ca va aflati intr-o situatie dificila.

Solutia este sa gasiti modalitati simple de a depasi stresul de la serviciu, iar acest lucru nu inseamna sa faceti schimbari radicale de viata sau mai mult, sa renuntati la serviciul dumneavoastra. Iata mai jos cateva moduri eficiente pentru a controla stresul de la serviciu.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Recunoasteti semnele de avertizare ale stresului de la locul de munca
  3. Reduceti stresul la locul de munca prin adoptarea unui stil de viata sanatos
  4. Reduceti stresul de la locul de munca prin organizarea si prioritizarea sarcinilor de lucru
  5. Citeste pe aceeasi tema

Recunoasteti semnele de avertizare ale stresului de la locul de munca

Sus

Inainte de a lua masuri in privinta stresului excesiv de la serviciu trebuie mai intai sa cunoasteti semnele si simptomele stresului. Acestea includ:

Reduceti stresul la locul de munca prin adoptarea unui stil de viata sanatos

Sus

- Faceti miscare. Exercitiile fizice regulate sunt o cale eficienta de reducere a stresului accentuat. Activitatile implicate de aerobic, care accelereaza bataile inimii si va fac sa transpirati, sunt o modalitate extrem de eficienta pentru a va imbunatati starea de spirit, a creste energia, a stimula functia cognitiva, precum si de a va relaxa corpul si mintea. Pentru o detensionare maxima incercati sa faceti cel putin 30 de minute de exercitii fizice in fiecare zi. Daca programul nu va permite, puteti imparti activitatea fizica in trei sau mai multe segmente scurte.

- Optati pentru o alimentatie care va ofera mai multa energie. Nivelul scazut de zahar din sange va poate face sa va simtiti anxiosi si iritabili, iar valorile crescute de glucoza din sange va pot face letargici. Alimentatia sanatoasa va poate ajuta sa treceti mai usor peste situatiile stresante. Prin consumul de mese mici, dar frecvente, organismul va mentine in echilibru nivelul de zahar din sange.

- Beti alcool cu moderatie si evitati nicotina. Alcoolul poate reduce, temporar, anxietatea si stresul. Cu toate acestea, abuzul de alcool poate cauza dependenta, iar stresul va deveni subit o problema minora, deoarece rezultatele alcoolismului sunt mult mai nocive pentru sanatate si pentru viata sociala a oamenilor.

In mod similar, fumatul va poate calma atunci cand sunteti coplesiti de probleme la locul de munca, dar nicotina este un stimulent puternic, care determina accentuarea anxietatii, nu reducerea acesteia.

- Dormiti suficient. Stresul excesiv poate cauza insomnie, iar lipsa de somn va face mai vulnerabili la stres. Atunci cand va odihniti pe timpul noptii este mult mai usor sa mentineti echilibrul emotional - un factor cheie in gestionarea stresului de la locul de munca. Incercati sa imbunatatiti calitatea somnului, dormind minim 8 ore pe noapte si mergand la culcare la aceeasi ora, in fiecare zi.

- Eliminati comportamentele negative. Ganditi pozitiv. Niciun proiect, situatie sau decizie nu sunt niciodata perfecte, asa ca nu incercati sa atingeti perfectiunea, deoarece acest lucru va adauga un stres inutil in viata dumneavoastra profesionala.

Nu incercati sa controlati situatiile incontrolabile. Multe lucuri de la locul de munca sunt mai putin controlabile - de exemplu, comportamentul altor persoane. In loc sa va stresati inutil cu privire la astfel de aspecte de la locul de munca - in mare masura dificil sau imposibil de controlat - puteti incerca sa le evitati, sa nu le mai acordati atentie si sa va concentrati asupra lucrurilor ce pot fi cu adevarat controlabile - cum ar fi modul in care alegeti sa reactionati la probleme.

Reduceti stresul de la locul de munca prin organizarea si prioritizarea sarcinilor de lucru

Sus

Cand stresul la locul de munca ameninta sa va copleseasca, exista pasi simpli pentru a recastiga controlul asupra situatiilor stresante. Iata cateva sugestii pentru reducerea stresului de la serviciu prin prioritizarea si organizarea responsabilitatilor dumneavoastra.

- Creati un program de munca echilibrat. Analizati cu atentie programul, responsabilitatile si sarcinile zilnice de la locul de munca. Incercati sa gasiti un echilibru intre munca si viata de familie, activitati sociale si preocupari personale.

- Ganditi pozitiv. Pe masura ce veti invata sa gestionati stresul de la serviciu si sa va imbunatatiti relatiile la locul de munca, veti putea gandi mai clar, va veti concentra mai bine si veti putea actiona in mod corespunzator. Veti putea sa va schimbati chiar si modul negativ de a gandi despre anumite situatii de la locul de munca, ce va pot declansa stres.

Gandirea pozitiva poate atrage comportamente pozitive, iar modificarea in sens pozitiv a atitudinii dumneavoastra ar putea fi apreciata de cei din jurul dumneavoastra. In plus, este important sa evitati sa abordati lucrurile intr-o maniera negativa, pentru ca motivatia dumneavoastra sa se mentina ridicata pe termen lung.

- Nu va suprasolicitati. Evitati programul prelungit si nu incercati sa va angajati in prea multe proiecte intr-o singura zi. Dati deoparte sarcinile care nu sunt cu adevarat necesare sau eliminati-le complet din ziua respectiva.

- Incercati sa plecati mai devreme de acasa. Chiar si 10-15 minute pot fi importante. Daca ajungeti mai devreme la locul de munca, veti avea timp sa beti cafeaua, sa socializati cu alti colegi si sa va organizati mai bine sarcinile si prioritatile pentru restul zilei de munca.

- Planificati pauze la intervale regulate. Asigurati-va ca faceti pauze scurte pe tot parcursul zilei de munca. Pentru masa de pranz mergeti in aer liber (daca vremea si locul de munca va permit acest lucru) sau mergeti sa luati masa impreuna cu alti colegi de munca. Distantarea fizica, chiar si pentru moment, de locul de munca, va poate relaxa.


Medici specialisti Medicina Generala

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Top 20 moduri de a rezolva tulburarile de anxietate si stresul Top 20 moduri de a rezolva...

    Generalitati Tulburarile de anxietate, depresia, stresul sunt provocarile de ordin psihic cu care se confrunta destul de multe persoane. A avea grija de mintea ta ar putea fi o actiune asemanatoare cu ingijirea unei gradini. Daca nu incercati sa indepartati...citeste mai mult

  • Insomnia fatala Insomnia fatala

    Generalitati Insomnia este incapacitatea de a dormi. Exista doua tipuri de insomnie: insomnie primara si insomnie secudara. Insomnia poate fi o conditie dureroasa intrucat perturba somnul unei persoane, iar ca urmare a acestui fapt aceasta va fi obosita si letargica...citeste mai mult

  • Scapa de panica si anxietate Scapa de panica si anxietate

    Este surprinzator cat de multi oameni au atac de panica in ziua de azi! Stresul si anxietatea reprezinta un teren propice pentru aparitia unui atac de panica, iar in prezent este evident ca stresul abunda in vietile noastre. Pe scurt, simptomele unui atac de panica...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate