Exercitii de relaxare pentru gravide

Exercitii de relaxare pentru gravide

Organismul femeii gravide suporta o serie de schimbari pe parcursul sarcinii. In ultimele doua trimestre de sarcina, pot aparea si dureri de spate (lombare) datorita modificarilor hormonale si fizice.

Hormonii din timpul sarcinii relaxeaza articulatiile si inmoaie ligamentele pelvine. De asemenea, pe masura ce fatul creste, centrul de greutate si pozitia corpului se modifica.

Pentru a diminua durerile de spate, va propunem o serie de exercitii care va pot ajuta sa va relaxati muschii spatelui pe perioada sarcinii.

Exercitiul nr. 1

1. Intindeti-va pe spate, cu umerii lipiti de podea, picioarele impreunate si genunchii ridicati.
2. Rotiti genunchii intr-o parte pana simtiti o intindere a muschilor spatelui.
3. Mentineti pozitia pentru cateva secunde.

exercitii pentru gravide

Exercitiul nr. 2

1. Asezati-va in genunchi cu palmele pe podea.
2. Relaxati-va spatele fara a-l ridica excesiv si mentineti capul la nivelul spatelui.
3. Respirati regulat; inspirati absorbind pieptul si contractand muschii abdominali astfel incat sa va indreptati spatele.
4. Relaxati-va, apoi repetati miscarea.

exercitii pentru gravide

Exercitiul nr. 3

1. Asezati-va in sezut, lipind talpile una de cealalta.
2. Impingeti calcaiele in interior si asezati-va palmele pe genunchi.
3. Impingeti in exterior genunchii cu palmele, pana simtiti rezistenta la nivelul palmelor.
4. Mentineti pozitia cateva secunde.

exercitii pentru gravide

Exercitiul nr. 4

1. Intindeti-va pe spate, cu umerii lipiti de podea, picioarele impreunate si genunchii ridicati.
2. Incrucisati mainile pe abdomen si mentineti-va echilibrul sprijinindu-va in coate.
3. Respirati si ridicati umerii de pe podea atat cat puteti, incordand muschii abdominali.
4. Relaxati-va apoi reluati miscarea.

exercitii pentru gravide

Exercitiul nr. 5

1. Asezati-va in sezut, cu genunchii indoiti si palmele sprijinite de podea.
2. Incordati muschii abdominale indreptand spatele.
3. Sprijinindu-va in palme, incercati sa va ridicati trunchiul de pe podea, atat cat puteti, mentinand spatele drept.
4. Relaxati-va iar apoi repetati exercitiul.

exercitii pentru gravide

Exercitiul nr. 6

Pentru a cobora din pat, incordati muschii abdominali pentru a va stabiliza sira spinarii, apoi indoiti genunchii si rostogoliti-va (fara a va roti sira spinarii) pana la marginea patului.
Folositi-va de ambele brate pentru a va ridica.

exercitii pentru gravide

Citeste si

Arhiva
  • Sarcina pe saptamani Sarcina pe saptamani

    Generalitati Daca sunteti gravida sau incercati sa ramaneti insarcinata, aveti probabil multe intrebari cu privire la ceea ce presupune sarcina. Cum se va schimba forma corpului dumneavoastra? Ce se intampla in interiorul acestuia? Nu toate femeile...citeste mai mult

  • Fiziokinetoterapia - domenii de aplicare si beneficii Fiziokinetoterapia - domenii de...

    Doriti sa fiti sanatos? Foarte bine! Este simplu! Miscarea, aproape disparuta in conditiile vietii moderne, este cel mai frumos mijloc de a ne remodela, de a scadea greutatea corporala si normaliza valorile colesterolului, glicemiei, avand si un marcat potential...citeste mai mult

  • Conduita terapeutica stomatologica la femeia gravida Conduita terapeutica stomatologica la...

    Generalitati Pacienta insarcinata necesita din partea medicului dentist o atentie speciala pentru ca desi este considerata ca fiind “sanatoasa” trebuie ferita de stres si anxietate, toate acestea deoarece organismul ei sufera o serie de modificari...citeste mai mult

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK