Exercitii de relaxare pentru gravide

Exercitii de relaxare pentru gravide

Organismul femeii gravide suporta o serie de schimbari pe parcursul sarcinii. In ultimele doua trimestre de sarcina, pot aparea si dureri de spate (lombare) datorita modificarilor hormonale si fizice.

Hormonii din timpul sarcinii relaxeaza articulatiile si inmoaie ligamentele pelvine. De asemenea, pe masura ce fatul creste, centrul de greutate si pozitia corpului se modifica.

Pentru a diminua durerile de spate, va propunem o serie de exercitii care va pot ajuta sa va relaxati muschii spatelui pe perioada sarcinii.

Exercitiul nr. 1

1. Intindeti-va pe spate, cu umerii lipiti de podea, picioarele impreunate si genunchii ridicati.
2. Rotiti genunchii intr-o parte pana simtiti o intindere a muschilor spatelui.
3. Mentineti pozitia pentru cateva secunde.

exercitii pentru gravide

Exercitiul nr. 2

1. Asezati-va in genunchi cu palmele pe podea.
2. Relaxati-va spatele fara a-l ridica excesiv si mentineti capul la nivelul spatelui.
3. Respirati regulat; inspirati absorbind pieptul si contractand muschii abdominali astfel incat sa va indreptati spatele.
4. Relaxati-va, apoi repetati miscarea.

exercitii pentru gravide

Exercitiul nr. 3

1. Asezati-va in sezut, lipind talpile una de cealalta.
2. Impingeti calcaiele in interior si asezati-va palmele pe genunchi.
3. Impingeti in exterior genunchii cu palmele, pana simtiti rezistenta la nivelul palmelor.
4. Mentineti pozitia cateva secunde.

exercitii pentru gravide

Exercitiul nr. 4

1. Intindeti-va pe spate, cu umerii lipiti de podea, picioarele impreunate si genunchii ridicati.
2. Incrucisati mainile pe abdomen si mentineti-va echilibrul sprijinindu-va in coate.
3. Respirati si ridicati umerii de pe podea atat cat puteti, incordand muschii abdominali.
4. Relaxati-va apoi reluati miscarea.

exercitii pentru gravide

Exercitiul nr. 5

1. Asezati-va in sezut, cu genunchii indoiti si palmele sprijinite de podea.
2. Incordati muschii abdominale indreptand spatele.
3. Sprijinindu-va in palme, incercati sa va ridicati trunchiul de pe podea, atat cat puteti, mentinand spatele drept.
4. Relaxati-va iar apoi repetati exercitiul.

exercitii pentru gravide

Exercitiul nr. 6

Pentru a cobora din pat, incordati muschii abdominali pentru a va stabiliza sira spinarii, apoi indoiti genunchii si rostogoliti-va (fara a va roti sira spinarii) pana la marginea patului.
Folositi-va de ambele brate pentru a va ridica.

exercitii pentru gravide

Citeste si

Arhiva
  • Noutatile verii la BABY EXPO! Cea mai mare sarbatoare a Gravidelor si a Bebelusilor din Romania Noutatile verii la BABY EXPO! Cea mai...

    Editia 35 de Vara, 24-25-26-27 Mai - Sala Polivalenta Bucuresti BABY EXPO, Editia 35 de vara isi deschide portile in zilele de 24-25-26-27 mai la Sala Polivalenta din Bucuresti. Mamicile, taticii, bunicii si copiii sunt asteptati sa descopere cele mai inedite...citeste mai mult

  • Importanta nutritionistului in perioada de sarcina Importanta nutritionistului in...

    Generalitati Importanta nutritionistului in perioada de sarcina consta in monitorizarea atenta a alimentatiei si consilierea personalizata de care femeia insarcinata beneficiaza pe tot parcursul graviditatii. Sfaturile si indrumarea specialistului in materie de...citeste mai mult

  • Durerile joase de spate Durerile joase de spate

    Generalitati Durerile de spate pot fi debilitante. De multe ori, poate fi dificil de depistat cauza care sta la baza acestora. Acest lucru este explicabil de faptul ca sistemul musculoscheletal este foarte complex. Sursa disconfortului poate fi de natura musculara,...citeste mai mult

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate