Totul despre prune: de ce e bine sa le consumi

Generalitati

Sus
Totul despre prune: de ce e bine sa le consumi

Generalitati

Sus

Sunt delicioase, pline de vitamine si antioxidanti si costa foarte putin.

Prunele sunt printre cele mai apreciate fructe ale toamnei, aducand numeroase beneficii sanatatii.

Sunt recomandate persoanelor care sufera de afectiuni hepatice si biliare sau care au probleme de tranzit intestinal.

Totodata, sunt ideale in diete pentru ca au foarte putine calorii.

Ce nutrienti gasesti in prune?

Aceste fructe dulci, de culoare mov, contin vitamine si minerale esentiale, precum si antioxidanti unici, care nu se intalnesc in alte fructe si legume.

Iata ce substante minune poti gasi in aceste fructe de sezon:

- vitamina C, extrem de eficienta in prevenirea si tratatea infectiilor respiratorii;
- vitamina A, esentiala pentru sanatatea vederii;
- vitamina K, unul dintre factorii esentiali de coagulare a sangelui;
- potasiu, un excelent inlocuitor al sarii;
- fibre, esentiale pentru o digestie buna;
- fitonutrienti unici, cu rol antioxidant extrem de puternic;
- fenoli, substante naturale cu rol protector asupra neuronilor.

Ce boli poti preveni consumand prune?

Prunele contin neoclorogenic si acid clorogenic, doi fitonutrienti care distrug radicalii liberi ce ataca celulele corpului. Acesti antioxidanti puternici te ajuta totodata sa elimini celulele deteriorate care iti afecteaza memoria.

In plus, fenolii din fructe iti protejeaza neuronii, combat oboseala si reduc nivelul de stres. Tine o cura de prune pentru o zi si te vei simti plin de energie.

Iata care sunt afectiunile pe care le poti preveni consumand prune:

Anemia

Prin continutul mare de vitamine si minerale, prunele te ajuta sa combati carentele nutritive. Totodata, vitamina C din prune te ajuta sa asimilezi mai bine fierul, scazand astfel riscul de anemie feripriva.

Bolile cardiovasculare

O pruna contine sub 0,2 grame de grasimi nesaturate, neexistand astfel niciun risc de crestere a colesterolului rau.

Mai mult, fibrele din prune ajuta la scaderea absortiei in sange a altor grasimi si glucide, provenite din alte alimente. In felul acesta, nivelul trigliceridelor si al colesterolului se mentine in limite normale, iar inima si vasele de sange sunt protejate.

Prunele mai contin si potasiu, un mineral care mentine tensiunea arteriala in limite optime si care reduce riscul de accident vascular cerebral.

Cancerul

Fiecare fruct contine 7% din aportul de vitamina C recomandat zilnic. Vitamina C este considerata unul dintre cei mai puternici agenti antitumorali, aparand totodata celulele de o posibila degradare.

Prunele contin si alti antioxidanti puternici. In coaja lor se gaseste antocianina, un pigment ce le confera acestora culoarea rosiatic-albastruie si care poate ajuta la prevenirea diverselor tipuri de cancer.

Afectiuni ale oaselor

Multumita continutului ridicat de vitamina A (8% din doza zilnica recomandata), prunele sunt cele mai bune alimente care promoveaza refacerea si cresterea oaselor.

Diabetul

Aceasta boala este definita drept o tulburare de metabolizare a glucozei care duce la variatii ale acesteia in sange.

Asa dulci cum sunt, prunele proaspete poseda proprietatea de a regla glicemia si de a preveni aparitia diabetului prin stimularea metabolismului glucidic.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Ce nutrienti gasesti in prune?
  3. Ce boli poti preveni consumand prune?
  4. Articole similare

Citeste si

Arhiva
  • Dieta bogata in fibre Dieta bogata in fibre

    Generalitati Ati auzit destul de des sfatul: consumati cat mai multe fibre. Dar stiti care dintre fibre sunt atat de bune petnru sanatatea dumneavoastra? Fibrele dietetice, cele care se gasesc in mod special in fructe, legume, cereale integrale si...citeste mai mult

  • Topul alimentelor pentru un par sanatos Topul alimentelor pentru un par sanatos

    Generalitati Este recunoscut faptul ca stilul de viata si obiceiurile noastre alimentare influenteaza starea de sanatate a organismului. Pielea si parul sunt afectate de poluare, dar si de alimentele pe care le consumam. Puteti avea un par superb daca veti...citeste mai mult

  • Idei de mic dejun pentru persoanele care nu pot manca dimineata Idei de mic dejun pentru persoanele...

    Generalitati Daca obisnuiti sa sariti peste micul dejun, inseamna ca nu cunoasteti importanta acestei mese extrem de importante din zi. Alimentele consumate dimineata cresc rata metabolica (viteza cu care organismul arde calorii) si furnizeaza energia necesara...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Clinici recomandate
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK