Gustari sanatoase cu mai putin de 200 de calorii

Publicat la data de: 25 Ianuarie 2013 | Actualizat la data de: 30 Ianuarie 2013
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Gustari sanatoase cu mai putin de 200 de calorii

Studiile arata ca mesele regulate sau gustarile luate intre mese pot contribui la controlul valorilor zaharului din sange, imbunatatesc metabolismul si previn supraalimentarea. Pentru a va mentine numarul de kilograme, secretul este sa va bucurati de gustari care au putine calorii.

Atunci cand va este foame, este usor sa abuzati de consumul de snacks-uri. Trebuie sa tineti cont de faptul ca aceste gustari nu sunt mese principale si nu trebuie sa contina mai mult de 300 de calorii.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Gustari recomandate intre mesele principale
  3. Citeste pe aceeasi tema

Gustari recomandate intre mesele principale

Sus

- O felie de paine integrala unsa cu humus. Desi calorile vor varia in functie de greutatea painii, cu siguranta ca aceasta combinatie nu va depasi 200 de calorii. Impreuna, painea si humusul vor ajuta la instalarea senzatiei de satietate. Cerealele integrale sunt o sursa importanta de fibre si humusul contine multe proteine.

- Un mar cu o felie de branza. Acest duo este perfect pentru o combinatie hranitoare. O felie de branza, cu un continut redus de grasimi, va contine intre 60-80 de calorii, iar un mar mediu va avea in jur de 126 de calorii. Branza are calciu si proteine si va tine sub control zaharul din sange care ar putea creste in urma consumului marului.

- O jumatate de ceasca de iaurt inghetat. Atunci cand aveti pofta de desert, apelati la o jumatate de ceasca de iaurt inghetat, degresat. Cele mai multe tipuri de iaurturi cu putine calorii nu depasesc 150 de calorii per portie. In plus, produsele lactate degresate sunt o sursa deloc de neglijat de proteine si calciu. Pentru a va imbogati gustarea cu nutrienti, puteti adauga peste iaurt cateva bucati de fructe de padure congelate sau proaspete.

- O jumatate de ceasca de sorbet. Daca doriti sa va rasfatati dupa cina cu un aliment dulce, sorbetul este o alegere buna. Puteti sa va bucurati de sorbet din variate tipuri de fructe, oricare dintre acestea nu va avea mai mult de 140 de calorii.

- Doua oua fierte tari. Acestea sunt satioase, bogate in proteine si senzatia de foame nu va veni prea curand. In plus, cele doua oua au impreuna doar 155 de calorii. Bogate in nutrienti si cu gust placut, ouale pot reprezenta gustarea perfecta inainte de masa de pranz.

- Cereale integrale si lapte degresat. O cana cu lapte degresat si o ceasca de cereale integrale nu vor depasi 180 de calorii. Secretul este sa alegeti cereale sanatoase, care sa nu contina zahar si care sa aiba multe fibre. Laptele degresat va adauga un plus de proteine si calciu la necesitatile organismului dumneavoastra, iar cerealele integrale va vor oferi carbohidratii necesari pentru a avea suficienta energie.

- Nuci si legume crude. Un ardei rosu feliat sau un morcov, alaturi de 10 migdale, de exemplu, vor compune o gustare bogata in vitaminele A si C, dar si proteine si grasimi sanatoase. In plus, va veti mentine starea generala de sanatate si greutatea.

- Banana si unt de arahide. O banana medie si o lingura de unt de arahide au aproximativ 195 de calorii. Aceste doua alimente au gust placut impreuna si vor imbunatati sanatatea inimii, intrucat contin potasiu, magneziu, vitaminele B6 si C.


Medici specialisti Diete-Nutritie

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Afla cate calorii arzi prin practicarea sportului preferat Afla cate calorii arzi prin...

    Introducere Sunteti pasionati de un anumit tip de sport? Daca raspunsul este afirmativ atunci cu siguranta va intereseaza sa aflati cate calorii ardeti cand va recreati prin practicarea sportului favorit. In acest articol va facem cunostinta cu 12 dintre...citeste mai mult

  • Consumul redus de fibre - 6 riscuri pentru sanatate Consumul redus de fibre - 6 riscuri...

    Generalitati Fibrele sunt o parte esentiala a oricarei diete. Este important sa se consume in fiecare zi fibre, pentru mentinerea starii de vitalitate si a nivelului crescut de energie. Din pacate majoritatea oamenilor nu consuma atatea fibre cat recomanda...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate