Surse importante de calciu

Generalitati

Sus
Surse importante de calciu

Calciul este o vitamina esentiala pentru organism, care se gaseste mai ales in compozitia produselor lactate, dar si a altor alimente care pot face parte din dieta zilnica a oricarei persoane.

Calciul ajuta la intarirea oaselor si le mentine puternice, contribuie la lupta impotriva osteoporozei, rahitismului, sustine functia nervilor si muschilor si reduce riscul aparitiei cheagurilor de sange. Calciul este un mineral vital pentru sanatatea oricui.

10 surse de calciu

Sus

- Sardine - 100 de grame de sardine furnizeaza corpului aproximativ 370 mg de calciu. Acestea au mai mult calciu decat o cana cu lapte. Sardinele trebuie consumate cu tot cu oasele moi, deoarece acestea contin mai mult de jumatate din cantitatea de calciu din peste.

- Iaurt - Iaurtul ofera organismului nu doar bacterii benefice care mentin sistemul imunitar puternic si tractul digestiv sanatos ci si 300 mg calciu per ceasca.

- Somon - Somonul este cunoscut pentru continutul sau ridicat de acizi grasi omega-3 dar contine si mult calciu (100 grame de somon ofera organismului 180 mg calciu), fiind o alternativa delicioasa la carnea de pui, vita sau porc.

- Melasa neagra - Adaugata intr-o ceasca de ceai, il transforma intr-o bautura reconfortanta. In plus, cantitatea de calciu din acest aliment este destul de importanta.

- Amaranth - Aceste boabe sunt unele din cele mai sanatoase, de aceea fac parte din compozitia a diverse tipuri de cereale si biscuiti. O ceasca din aceste boabe furnizeaza organismului 150 mg de calciu si poate fi o alternativa excelenta pentru paste sau orez.

- Tofu - Tofu poate fi un inlocuitor pentru carnea de pui sau vita. Acesta poate fi consumat alaturi de cartofii prajiti sau marinat in arome preferate. Aproximativ 100 grame de tofu contin 125 mg de calciu si o cantitate importanta de izoflavone care aduc beneficii sanatatii.

- Fasolea - Poate fi consumata sub forma de mancare, supa sau salata. Este o sursa importanta de proteine, fibre si calciu. Indiferent de tipul de fasole, o jumatate de ceasca va aduce organismului un aport de 60-100 mg de calciu.

- Migdale - Consumate separat sau in diverse feluri de mancare, acestea sunt una din cele mai gustoase moduri de a acoperi necesarul zilnic de calciu recomandat. Un sfert de ceasca de migdale, contine 95 mg de calciu si este o sursa excelenta de fibre, proteine si grasimi mononesaturate.

- Seminte de susan - Acestea pot aroma orice fel de mancare, mai ales atunci cand sunt prajite. O lingurita contine 90 mg de calciu.

- Frunze de nap - Jumatate de ceasca de frunze fierte de nap contine aproximativ 95 mg de calciu.

- Spanac - Desi este cunoscut faptul ca spanacul contine destul de mult fier, vitamina K, acid folic sau vitamina A, se stie mai putin ca aceasta leguma cu frunze verzi contine o cantitate deloc de neglijat de calciu. O ceasca cu frunze de spanac gatite la abur contine 122 de miligrame de calciu si 45 de calorii.

Citeste si

Arhiva
  •  Fructele - surse excelente de antioxidanti Fructele - surse excelente de...

    Generalitati Afinele, coacazele, murele, zmeurele sunt considerate a fi cele printre cele mai specifice delicii naturale ale verii. Ele ne inspira in bucatarie, ne indeamna sa preparam cat mai multe prajituri, tarte, shake-uri naturale, inghetate, dulceturi si...citeste mai mult

  • Surse esentiale de sanatate: spirulina, chlorella, aloe vera si moringa Surse esentiale de sanatate:...

    Sanatate cu Spirulina, Chlorella si Moringa Faptul ca o alimentatie sanatoasa si un stil de viata activ pot inhiba aparitia unui numar mare de boli este deja un lucru unanim recunoscut. Si totusi, din diverse motive, care variaza de la simpla comoditate la lipsa...citeste mai mult

  • Pericolele aportului prea mare de calciu Pericolele aportului prea mare de calciu

    Generalitati Calciul este un mineral esential pentru oasele organismului. De aceea, este foarte important sa va asigurati ca obtineti un aport adecvat de calciu din dieta si suplimente alimentare. De fapt, fara calciu suficient, se poate dezvolta osteoporoza, dar...citeste mai mult

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Articolul a fost salvat cu succes.
Articolul a fost sters cu succes.
Articolul este deja salvat.
Ne pare rau dar articolul nu a putut fi salvat.
Felicitari, adresa ta de email a fost inscrisa la newsletterul Sfatulmedicului.ro.
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK