Buna ziua.Doresc sa-mi ajut baiatul in varsta de 8 ani care trece printr-o schimbare ce pare a fi o usoara depresie sau fobie legata de scoala.Este un scolar cu calificative foarte bune.Desi invata foarte bine, in ultima vreme a capatat o teama legata de calitatea muncii sale. Se teme ca ceea ce face nu este bine! Nu inteleg ce a putut declansa aceasta stare...Schimbarea aceasta a inceput in urma cu aproape 3 saptamani.Desi rezolva foarte bine sarcinile date de invatatoare, refuza sa duca lucrarile la verificat. Prefera sa le bage in ghiozdan ca si cand ele nu trebuie verificate de teama (cred!) a unui calificativ mai putin bun.Pentru cea mai mica greseala are impresia ca va primi cel mai mic calificativ si vor rade toti de el. Desi am discutat foarte mult cu el despre acest lucru, imi promite ca nu va mai repeta aceste lucruri dar...acest lucru nu se schimba.Cum il pot ajuta sa depaseasca aceasta stare?Daca ridic putin tonul la el, acum se sperie si imi spune niste vorbe care nu par in regula pentru un copil de varsta lui...,, ca mai bine nu se nastea, ca nu-i bun de nimic, ca e fraier, etc.". Nimeni din familie nu i-a adresat niciodata asemenea vorbe si totusi el le foloseste.Ma sperie aceasta schimbare. Mai nou, azi dupa ce invatatoarea si-a dat si ea seama ca el nu duce lucrarile la control (timp de 3 saptamani nu a vazut! desi eu i-am semnalat cele observate!), cred ca a incercat sa-l faca de rusine(cum si-a permis el ca fiind unul din primii trei elevi pe clasa cei mai buni la invatatura, sa faca asa ceva).Rezultatul a fost un DEZASTRU!!!!!!!!!!Refuza sa mai mearga la scoala. Acum eu ma chinui sa-i explic unde a gresit el si ca totusi trebuie sa mearga la scoala si sa-si schimbe comportamentul.Va rog, ca sfat imi dati? Cum pot sa-l ajut?
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Fobie scolara?"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (15)
tirex (acum 13 ani)
Parerea mea e ste ca trebuie o evaluare medicala si psihiatrica, pot fi multe cauze ale refuzului de a mege la scoala, copii, invatatoarea desprinderea de parinti. Nu sunt in masura sa zic mai multe.
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de tirex
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de tirex
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Advertisement
tirex (acum 13 ani)
Cred ca ar trebui vb si cu invatatoarea lui!?
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de tirex
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de tirex
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
canarul2010 (acum 13 ani)
Refuzul de a merge la scoala a venit doar azi cand a avut loc acel incident cu invatatoarea.Nu vrea sa vorbeasca despre cum i-a vorbit invatatoarea si ce i s-a spus. Este un copil sensibil si silitor...care acum sufera foarte mult!Eu vreau sa inteleg cum il pot ajuta sa-si depaseasca aceasta teama sau fobie care s-a declansat.
Multumesc!
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Ionescu (acum 13 ani)
Buna seara,
comportamentul acesta este urmarea neincrederii in sine si care este adanc inradacinata in copil (cuvintele lui o spun doar foarte clar). Se intalnesc destul de des astfel de caderi la copiii de acest tip. Ele sunt declansate de anumite situatii sau schimbari, insa lipsa de incredere in sine este constitutionala si se va mentine toata viata intr-o masura mai mare sau mai mica.
Profilul pishologic la astfel de copii se regaseste in descrierea unor remedii homeopate des folosite in astfel de cazuri si care vindeca atat caderea de acum cat si o parte din lipsa de incredere in sine sau de teama de esec.
Daca cititi descrierea unui astfel de remediu va veti regasi copilul, atat la simptomele psihice cat si fizice.
Cel mai simplu lucru este deci sa mergeti cu copilul la un medic homepat bun, care practica homeopatia clasica si prescrie numai un remediu. O doza unica din remediul potrivit il va aduce pe copil din nou la normal in cateva zile (bineinteles, numai daca medicul este bun si ii alege remediul potrivit - lucru deloc greu la aceste simptome clare).
Daca imi spuneti unde locuiti si va intereseaza aceasta calea aceasta, va pot recomanda un medic homeopat care practica homeopatie clasica (caci nu sunt multi).
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz

Psiholog Liliana Puchea MPsiholog Liliana Puchea este un medic autorizat SFM (acum 13 ani)
Buna ziua
Va inteleg ingrijorarea legata de copilul dumneavoastra Din ce descrieti se pare ca totul a inceput cu 3 saptamini in urma
Insa important de vazut ar fi ce factori au dus la declansarea acestui episod
Spun factori pentru ca pot fi mai multi factori ca de exemplu, factori ce tin de mediul familial - in principal expectantele parintilor in ceea ce priveste rezultatele la invatatura si ritmul copilului; sau factori ce tin de mediul scolar care pe linga rezolvarea si indeplinirea sarcinilor scolare mai sunt si cei care tin de adaptarea copilului la grupul scolar si la relatia cu invatatoarea
Cred insa ca important in acest moment nu este de vazut ce a gresit ci ce il "doare"
De aceea va recomand sa il vada un psiholog impreuna cu care ve-ti putea gasi modalitatea cea mai adecvata de a-l ajuta