Bună. Nu știu din ce cauză, dar de fiecare dată când este nevoie să merg undeva cu prietena mea (doar noi doi) într-un alt oraș sau la diferite activități simt că apare stare ciudată... Când mergem mai mulți îmi este bine, dar când îmi propune să fim doar noi doi reacționez în alt mod. Eu sunt o persoană care vrea întotdeauna să fie bine și cred că sunt așa fiindcă de suntem doar noi 2 sunt că nu o pot proteja, chiar dacă pot face asta, nu știu de ce simt asta. Mă simt minunat când ne petrecem timpul împreună, când ne jucăm și tot așa, dar deplasările și lucrurile colective îmi provoacă o stare de teamă de sunt doar cu ea, cel mai probabil îmi fac scenarii urâte în minte cu ce se poate întâmpla și mă simt fără chef, dar dacă un băiat mi ar spune să facem aia, probabil că aș face, deși îmi doresc să fac atâtea lucruri cu iubită mea, dar mă împiedică starea mea. Vă rog, dacă puteți să-mi spuneți ce să fac, ce să gândesc să nu mai fiu așa, ea face atâtea pentru mine și i am explicat, dar este o problemă la mine și trebuie să o rezolv, un sfat sau ceva...
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Cum pot scăpa de această teamă?"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (1)

Psihoterapeut Roxana Patrascu MPsihoterapeut Roxana Patrascu este un medic autorizat SFM (acum 3 ani)
Bună ziua,
Pentru această anticipare catastrofică: "Cu siguranță vom păți ceva rău, iar acel rău o să fie ȋngrozitor, nu o sa stiu cum sa acţionez!", se recomandă exersarea alternatielor de gândire flexibilă. Respectiv, pentru fiecare scenariu negativ care vă apare ȋn minte automat, involuntar, creaţi-vă şi alte doua posibile scenarii, unul pozitiv şi altul neutru. Alternativa rațională sună astfel: “Poate că o să ni ȋntâmple ceva rau, poate o să ne fie mai puțin rău sau poate o să ne fie bine. “ ȋntrebaţi-vă: “Care sunt probabilitatile să mi se intâmple cele trei scenarii?”, “Ce dovezi reale am?”. “Dacă o să pățim ceva rău, voi căuta rezolvari, voi face tot ceea ce ȋmi stă ȋn putință ca să remediez situația. “
Intai scrieţi ȋntr-un caiet/jurnal scenariul negativ (numai faptul că ȋl scrieţi detaliat o să vă ajute să conştientizaţi ca este un scanariu exagerat, veţi deveni după 5-10 repetiţii mai obiectiv şi detaşat), apoi detaliati celelalte două posibile scenarii.
V-ar ajuta să exersaţi o tehnică de relaxare
(exerciţii de respiraţie abdominală, relaxarea progresivă muscular) sau macar activităţi sportive susţinute a 20-30 de minute/zi.
Succes!
Roxana Pătrașcu psihoterapeut
Telefon: 0721.349.765
Mail: [email protected]
Website:http://www.psihoutil.ro/