Buna ziua.
Si eu ma confrunt cu astfel de stari si pot sa spun ca de 5 ani cu suisuri si coborasuri, nu am dus o viata deloc normala adecvata varstei pe care o am. La mine s-au declansat inainte de nunta dupa o indigestie prelungita careia doctorii nu ii dadeau de cap. Am facut atunci toate analizele, peste tot si a reiesit ca nici macar o lipsa de calciu sau magneziu nu aveam. Am pus atunci pe seama faptului ca nu aveam servici si lipsa de activitate imi intensifica acele stari. Bineinteles ca s-au gasit persoane binevoitoare in jurul meu care m-au indemnat pe calea religiei sustinand ca sunt manifestarile "uratilor". Credula din fire si din dorinta de a reveni la viata de dinainte, de a ma putea deplasa la magazine, in concedii, in wd-uri cu sotul meu adoptasem toate masurile indicate de binevoitori. Umblam cu apa sfintita, cu ulei de la maslu, carti de rugaciuni si acatiste, in asa fel incat l-as fi facut invidios pana si pe un popa. Asta pana intr-o zi cand m-am trezit oarecum la realitate, cu starile fara ameliorare prezente in orice moment. Alte vizite la medic si alte analize. Ajunsesem sa nu imi mai doresc concedii( pe principiul "daca mi se face rau"), nu mai vorbesc de petreceri, nunti si alte manifestari specifice varstei mele de atunci respectiv 25 ani. Incercam cu atata convingere si cu argumente solide sa il determin pe sotul meu sa renunte la concediile si vacantele pe care vroia sa mi le ofere de frica acestor stari. Am uitat sa vi le descriu: senzatia de lipsa de aer, sau ca nu intra suficient aer, ameteli, stare de greata si senzatie de voma, o senzatie de presiune in piept, o imensa tristete plus marea spaima a gandului ca daca mor. Ca sa ma intelegeti mai bine - intr-o excursie pe o insula in Grecia m-am interesat mai mult unde e spitalul decat unde stam cazati. Dupa ce am constientizat ideea ca fac o mare gresala fiind atat de religioasa, habotnica as putea spune, (oricum nu scapasem de stari), m-am mai linistit o perioada. Bineinteles, starile stateau in ceafa mea, in garda sa nu cumva sa le uit. Evitam sa imi caut de lucru de frica starilor si chiar am refuzat cateva joburi. Intr-un final s-au rarit. Incepusem sa cred ca am scapat de ele. M-am angajat, totul era perfect, pana intr-o zi cand pe fondul unei stari de rau la stomac au reaparut in forta toate starile. M-am dus atunci la un bioenergetician care mi-a indicat teoria conform careia am vraji facute. Din nou ritualuri si din nou dependenta de p***ai. Un singur lucru era bun in toata acea conjunctura. Puteam sa sun oricand imi era rau. Persoana se concentra si mie imi revenea starea de bine. Abia cand mi-a spus ca conform numerologiei nu ma potrivesc cu sotul meu...(cu care am o relatie minunata) am pus capat si acestei practici. In cele din urma m-am dus la psiholog. Am facut un an si jumatate sedinte in care nu mi-a descoperit de la ce au pornit. Am incercat chiar si o sedinta de hipnoza. In schimb am primit o serie de autosugestii pe care sa le folosesc seara la culcare. Se mai linistisera si starile, intrasem pe un fagas normal. Incercam sa fac si un bebe... Au aparut insa in viata noastra diverse nedreptati, si probleme. Si cu ele odata si starile mele de rau. Parca mai acccentuate si mai chinuitoare. Si acum sunt iarasi in situatia in care caut rezolvari ale acestor stari. Ce vreau sa va spun este ca, cu toate sfaturile, materialele pe care le-am studiat, chiar si forumurile pe care le-am citit, cu toate ca stiu ca sunt create de mintea mea, nu reusesc sa le controlez. De fiecare data intru in panica. Mai ales la senzatia de lipsa de aer. Starile de greata si senzatie de voma le mai pacalesc cu mediacamente pe care le am mereu in geanta. Pentru Panica in schimb nu am ce lua. De multe ori cand sunt la servici si ma apuca starile mele, ma gandesc ce bine e de persoanele care ies la pensie (nu stiu de ce). Bineinteles ca invidiez orice persoana care poate face orice, oricum, oriunde asa cum eram si eu acum 5 ani. Dintr-o persoana vesela, glumeata, plina de viata am ajuns o frustrata. Datorita acestor stari de care nu pot sa scap. Ma mai intaresc uneori zicandu-mi ca daca mama a scapat ( a suferit de anxietate dupa ce m-a nascut pe mine) definitiv de aceste stari, poate si eu intr-o zi am sa scap. Pana atunci incerc sa fac orice este posibil sa aflu de la ce au pornit, ce le face sa se declanseze si nu ma las pana nu le elimin din viata mea DEFINITIV. Sper ca nu v-am plictisit, dar vroiam de mult sa intru pe un forum sa imi scriu pasul.
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Atacuri de panica"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (73)
Sari (acum 13 ani)
Draga mea,
Si eu am avut asa ceva si inca foarte multa lume are, la servici aveam colege cu aceleasi simptome si la curs unde merg acum, si tot asa, deci nu esti un caz izolat.Daca doresti, sa te vindeci, va dura, ani de zile, sa nu te lasi. Eu am schimbat 2 psihiatrii si doi psihologi, caci uneori tratamentel lor sunt contradictorii, dar noi putem sa allegem, avem de unde.Sedintele de psihologie sunt foarte bune pentru starea ta.
Cauta si sigur vei gasi unul care sa te vindece. A fost o perioada cand am mers in paralel la cei doi psihologi si imi alegeam ceea ce simteam ca ma ajuta.
Aerul curat, natura,gradina, hobby-uri ieftine, cauta sa le practici.
Fa-ti o programare ca zilnic sa faci ceva placut. Invata o limba straina, poezii, cantece preferate, uite-te la comedii,bancuri, gasesti pe net o gramada.
Sa nu te lasi si uita pensia, caci esti puternica, si poti face multe lucruri folositoare comunitatii, cand te vei vindeca vei ajuta si tu pe altii, asa cum fac eu si Dumnezeu te va ajuta.
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Sari
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Sari
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Advertisement
danyelin (acum 13 ani)
Buna.Se spune ca e usor sa dai sfaturi daca nu esti in pielea celui cu probleme insa eu iti scriu din proprie experienta.Te inteleg perfect pentru ca ani de zile m-am confruntat cu aceleasi probleme si nu pot spune ca am scapat.O stare de frica,care apare de nicaieri,senzatia ca nu-mi ajunge aerul,inima-mi bate foarte puternic si apoi frica de moarte.Am o facultate si un masterat terminate si pot spune c-am citit destul de multe carti incat sa am o cultura oarecum generala in mai multe domenii.Ce pot sa-ti spun, e ca ar trebui sa nu te mai gandesti la cauze.Poate ar fi multe,sau chiar nu-ti dai seama.Poate ai acumulat o serie de emotii,frustrari sau...gena e de vina.Atacul de panica nu poate fi catalogat ca o urmare a unei situatii exacte.Se acumuleaza in capusorul nostru o serie de "factori" iar urmarea e printre altele si atacul de panica.In acele momente suntem disperati,simtim ca ne pierdem controlul si nu putem face fata situatiei.Ideea ca in apropriere e un spital sau o urgenta unde sa putem merge in caz de nevoie,ne face sa simtim ca oarecum putem fi salvati. Am trecut prin toate aceste stari si pot sa-ti sugerez anumite lucruri.Incearca si invinge-ti teama.Gandeste-te ca oricum criza trece si nu o amplifica cu alte idei.Incepe si fa o cura cu vitamine,calciu,magneziu si B-urile.Ar fi indicat sa consulti un psihiatru,s-ar putea sa ai totusi nevoie de medicamentatie adecvata.In caz de criza ar fi indicat sa ai cate un distonocalm sau persen forte.Eu am primit xanax si am facut tratamentul 6 luni insa se ia strict dupa recomandarea medicului si se ia dupa o schema prescrisa de psihiatru.M-a ajutat enorm,pot spune ca m-a pus pe picioare.Ani de zile nu am mai avut probleme insa viata ne ofera si surprize mai neplacute si uneori mai fac cate un atac de panica .Totusi cand simti ca esti agitata incearca si cauta compania unei persoane cu care sa poti comunica,gaseste-ti o ocupatie,incearca si gandeste-te la ceva care sa te faca sa iesi din starea de frica si vei vedea ca in aprox 15-20 min o sa-ti treaca.Stiu ca nu pare usor "la prima vedere" insa tocmai experientele acestea neplacute ne pot ajuta sa incercam sa devenim mai puternici si sa facem fata situatiei.Mult noroc!
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de danyelin
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de danyelin
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz

Psih. Alina Ionescu MPsih. Alina Ionescu este un medic autorizat SFM (acum 13 ani)
Buna ziua. Vei scapa de aceste stari cand vei descoperi semnificatia lor. Probabil este vorba de o problema in relatia ta cu mama (de ce se temea cand te-a nascut? Avusese vreun deces in familie? Alt copil? Se temea sa nu te piarda?). Poate ca in copilarie ai luat hotararea ca fara mama nu esti in siguranta (simptomele s-au declansat in ajunul nuntii, deci in ajunul separarii de ea.) Poate fi ceva "inghitit" (simbolic vorbind), care este prea greu de digerat (senzatia de voma spune ca ai ceva "de scos afara") Gandeste-te daca ai suportat candva o grija exagerata sau niste reguli restrictive... Toate acestea sunt doar niste ipoteze. Trebuie sa te cercetezi cu sinceritate. Sunt sigura ca ai deja raspunsul, mai trebuie sa il accepti. Succes!