Buna ziua. Am28 de ani. Acum vreo doua luni am condus intr-o zi cam 7 - 8 ore, fara sa ma opresc decat de 3 - 4 ori cate 10 minute. Pe drum au fost momente in care am avut de mai multe ori nevoie sa urinez si nu am facut lucrul acesta, fortanduma odata sau de vreo doua ori cam 1 ora, sau chiar mai mult si din cauza asta m-am stresat destul de tare.
Cand am ajuns acasa am avut simptomele acestea (pe care le mai am si acum, dar mi-au mai trecut): Nod in piept, tiuit permanent in cap sau urechi, usoara oboseala, vedere obosita - usor incetosata, stare de discomfort, lipsa poftei de mancare, frisoane, uneori senzatia ca mi-ar amorti umpic mana stanga, uneori niste senzatii de parca ar vrea sa se declansze atacul de panica si alteori niste mici si scurte dureri in piept, in general cand ma intind intr-o parte sau alta. In primele 2 - 3 nopti dupa drum (facusem ceva efort fizic in timul zilei) am avut timp de vreo 5 - 10 minute, niste stari asemenatoare cu atacul de panica: palpitatii, frisoane, tremuraturi si nod in piept mai accentuat.
La vreo 2 saptamani dupa ce mi-au aparut simptomele acestea, a am pedalat pe o bicicleta ergometrica timp de 1 ora, la viteza 5 din 16, de 3 ori la un interval de o zi, iar dupa aceasta mi-au aparut niste cearcane albastre pe care se vedeau venele si niste pungi sub ochi si parca nodul din piept mi sa accentuat. Am reluat pedalatul cam dupa o saptamana, la viteza mai mica (3 din 16), am redus timpul pedalatului la 30 de minute si atunci nu mi sa mai accentuat nici nodul in piept si nici cearcanele nu au revenit. De regula, la scurta vreme dupa ce pedalam imi apareau starile in care parea ca se declanseaza atacul de panica.
Acum cearcanele aparute dupa pedalat, mi-au mai trecut. Lafel si celelalte simptome. Mi-am facut analizele de sange si au iesit bune, doar ca indica un colesterol cu risc scazut. Am facut si un EKG si a iesit bine. E cazul sa fac si un ECO CORD ? Analizele de urina si tiroida inca nu le-am facut.
Cu o saptamana in urma am condus vreo 4 ore continuu si pare ca simptomele de mai sus mi-au cam revenit desi imi mai trecusera (cearcanele nu au mai revenit, au ramas in stadiul de vindecare).
E posibil sa am doar anxietate din cauza stresului ? Ceva la rinichi sau la inima, ca nu am urinat la timp si mi-am fortat ogranismul ? Sau altceva ?
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Am anxietate ? Sau altceva ?"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (2)

Psihoterapeut Roxana Patrascu MPsihoterapeut Roxana Patrascu este un medic autorizat SFM (acum 7 ani)
Buna ziua,
Pare mai degraba surmenare, privarea sau intarzierea organismului de anumite nevoi, efort fizic intens, pauze prea scurte. Insa, dupa felul in care va ingrijorati pareti un om si cu anxietate.
De obicei, persoanele anxioase se confrunta mai des cu atacul de panica, deoarece se incarca cu mult stres. A avea o fire anxioasa inseamna a-ti face multe griji, chiar si din lucruri marunte. Oamenii anxiosi au un fel de gandire caracterizata de tendinta de a exagera in ceea ce priveste periculozitatea unor situatii, factori si de a vedea pericole si acolo unde ele nu exista.
Aceasta gandire se bazeaza pe anumite convingeri disfunctionale cum ar fi:
-trebuie sa fiu tot tot timpul in garda, deoarece lumea e plina de pericole;
-trebuie sa ma ingrijorez pentru a controla totul etc.
Daca in urma investigatiilor medicale pe care vi le recomanda medicul de familie, nu exista nicio problema de natura organica (fizica), iar simptomele nu trec, puteti apela la sedintele de psihoterapie cognitiv-comportamentale.
Despre eficienta psihoterapiei cognitiv-comportamentale in tratarea anxietatii si panicii, puteti citi accesand aceste link-uri:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/anxietate/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/panica/
Alte articole de specialitate, puteti citi in site-ul Psihoutil.
Multa sanatate!
Roxana Pătrașcu psihoterapeut
Telefon: 0721.349.765
Mail: [email protected]
Website:http://www.psihoutil.ro/