Coronavirus Update

Dureri, senzatii de nisip in ochi, arsura, usturime

Intrebare postata de dan87e cu 10 ani in urma - 8 raspunsuri
Grupurile de discutie din care face parte intrebarea: Afectiuni oculare Absenta cristalinului Coroidita

Buna ziua,
ma numesc Dan, sunt din Bucuresti si am aproape 23 de ani.
Am doua mari probleme la ochi, nu sunt sigur daca au legatura intre ele:
- simptome caracteristice sindromului de ochi uscat (senzatie de nisip in ochi foarte frecvent, uneori senzatie de arsura, usturime). Simptomele nu se amelioreaza aproape deloc la tratament cu lacrimi artificiale (am incercat Oculotect-fluid, Trium, Eyestil, Systane, Optive si Hyabak). Simptomele acestea par mai accentuate daca nu e lumina scazuta in camera. De asemenea, la vant si aer conditionat.
- dureri la nivelul ochilor. Par mai accentuate in partea de sus a ochiului. Tind sa cred ca aceste dureri au legatura cu muschii ochiului, deoarece erau mai puternice cand am folosit alte lentile, cateva luni (dupa o reteta de ochelari mai veche). Nu gasesc explicatia, dar picaturile Hyabak par sa amelioreze mult aceste dureri - efectiv nu le mai simt, decat rareori (desi aceste picaturi sunt pentru ochi uscat, nu pentru dureri oculare). Alte picaturi din cele mentionate mai sus nu au avut acest efect. Daca nu folosesc Hyabak doua-trei zile, durerile reapar.
Precizez ca aceste probleme nu sunt temporare. Simptomele de ochi uscat le am de la inceputul lui 2008, iar durerile de la inceputul lui 2009 (dar folosesc Hyabak cam de 11 luni, astfel incat durerile nu m-au mai deranjat la fel de mult ca inainte. Altfel nu stiu cum as fi rezistat.)
De vazut, vad bine inca. Port ochelari, am miopie si astigmatism.
Nu stiu cat de potrivit este ca folosesc Hyabak pentru acele dureri. Un efect asemanator l-a avut tratamentul de cateva zile cu Medrol (prin iunie 2009). Mi-e teama sa nu se agraveze ceva, deoarece durerile nu dispar complet, iar, dupa cum am zis, daca nu folosesc doua-trei zile Hyabak, reapar.
Va rog frumos, daca ati intalnit probleme asemanatoare, cunoasteti ceva despre acestea sau doriti detalii, nu ezitati sa raspundeti.
Va multumesc.

Raspunsuri (8)

Ionescu (cu 10 ani in urma)

Acest comentariu a fost moderat de administratorul forumului

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
dan87e (cu 10 ani in urma)

multumesc pentru raspuns.
in legatura cu acidul hialuronic, atat Trium cat si Eyestil il contin, le-am incercat si n-au avut acelasi rezultat (prin incercat ma refer la un flacon intreg utilizat intr-o luna).
nu ma consider suficient de dornic sa incerc medicina alternativa (sa merg la medici homeopati), dar daca alta solutie nu voi gasi, ma gandesc sa incerc si acest lucru.
"Faptul ca ai si miopie si astigmatism arata ca la tine este prezenta o dereglare mai mare si mai veche."
fraza asta m-a facut sa zambesc, dereglare mai mare si mai veche? o fi, dar nu cred ca din cauza sangelui, cel putin in ce priveste miopia, deformarea ochiului (forma alungita) se mai si mosteneste.
revenind la acizi.. "toti acizii sunt daunatori organismului" - nici cu aceasta parte nu-s de acord, un mic exemplu e ca avem cu totii acid clorhidric in stomac (in concentratie mica, ce-i drept) si are rolul lui. rau ar fi daca ar lipsi...

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
Ilie Cristian (cu 10 ani in urma)

Buna ziua, ma numesc Cristi si am o problema care mi-a schimbat viata radical. De le varsta de 5 ani am avut un groaznic accident ocular...am nimerit dintr-o intoarcere stupida cu ochiul drept fix intr-un colt de tabla asezata pe un vutoi la tara. Din clipa aceea eu nu mai stiu cum e sa vezi cu doi ochi...am fost la Spitalul oftalmologic Si m-a operat de urgenta. Doctora a spus atunci ca toate tesuturile ochiului sunt distruse.Problema e alta...de la varsta de 10-11 ani ochiul a inceput sa-si piarda din culoare pana azi facanduse din caprui un albastru foarte deschis.Cand am fost la o cunsltare la clinica ifosan doctora de acolo mi-a spus ca ochiul are o tensiune foarte mare deooarece corneea(sau asa cred) si-a pierdut din lichid. Dansa mi-a prescris o picatura numita TRUSOPT(10mg) pt a echilibra lichidul ochiului si partea p***a este ca aceasta picatura trebuie pusa de doua ori pe zi si TOATA VIATA. As vrea sa va intreb urmatoarele:
1)Mai exista vreo sansa ca eu sa vad cu ambii ochi?

2)Exista vreo sansa ca eu sa-mi recapat culoarea ochiului?
3)Pot folosi altceva decat aceasta picatura? care sa faca tot ce face ea?
Va multumesc si daca mi-ati raspunde la aceste intrebari sincer v-as fii recunoscator...

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
dan87e (cu 10 ani in urma)

salutari Ilie Cristian,
iti sugerez (nu cu rautate) sa deschizi un nou topic in aceasta sectiune, ai mai multe sanse sa primesti sfaturi pentru problema ta decat aici in topicul deschis de mine.
multa sanatate!

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
DANIKA MELINA KELY KELY (cu 10 ani in urma)

ESTE SUPER NAJPA PE BUNE FRATE E SUPER NEFOLOSITOR

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
geanina (cu 8 ani in urma)

as dori un raspuns in urma unei arsuri in ochiul stang bcu produse chimichale tot mereu maderanjeaza si mi le scoate cu pesente vreau sa stiu daca voi avea probleme mereu

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
Marius (cu 7 ani in urma)

Salut dan, stiu ca a trecut ceva timp, dar cu exact aceleasi simptome ma confrunt si eu. Ma ustura ochii foarte rau de ceva vreme si simt ca ma dor deasupra(muschii), mi-am facut si tic sa ii misc ca si cand i-as da peste cap, deoarece am observat ca atunci cand fac asta, durerea cedeaza oarecum. Medicul oftamolog la care am fost la control , mi''a spus ca ochii mei sunt ok, (tensiune, fund de ochi..) si ca nu ar avea de ce sa ma doara. Mi''am schimbat si lentilele( si eu sufar de miopie) dar nimic.. Sunt curios cum daca ai scapat de aceasta problema si cum..

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
dan87e (cu 7 ani in urma)

salut Marius,
a trecut ceva timp de cand am scris pe aici, aproape trei ani. Slava Domnului, sunt intr-o stare de sanatate mult mai buna fata de cum eram atunci. Nu stiu nici acum cu siguranta daca a fost o singura cauza sau mai multe.

Iti pot spune cateva lucruri care cred ca m-au ajutat:
- pauze frecvente de la calculator (in medie 7-10 minute pe ora, evit sa stau mai mult de cam 10 ore in medie, pe zi - din care 8 ore lucrez)
- am setat monitorul cu luminozitate medie (brightness in jur de 50%). Folosesc monitor LCD/LED, nu CRT - pare mai odihnitor.
- picaturi Hyabak (pun o singura data pe zi, dimineata, cate o picatura in fiecare ochi)
- perioade scurte (o luna) pe fiecare an cand am luat suplimente omega 3, Difrarel (bun pentru circulatia periferica, inclusiv pentru cea din ochi)
- des consumat fructe, legume, periodic suplimente (vitamine, calciu, magneziu, zinc).
- exercitii fizice zilnic, dimineata (chestii de baza, gimnastica, genuflexiuni)
- mi-am schimbat ochelarii prin septembrie-octombrie 2010, dioptrii potrivite si lentile cu antireflex si heliomate - nu stiu cat m-a ajutat stratul heliomat. Nu a mai fost nevoie sa mi-i schimb de atunci, am mai facut control oftalmologic de cateva ori, ultimul acum cateva luni dar, slava Domnului, inca vad bine.
- program de somn cat de cat uniform (cam 7-8 ore pe noapte, merg la culcare in jurul aceleiasi ore)

Mai am din cand in cand, senzatii de disconfort cand ignor pauzele de la PC (folosesc un reminder pe PC care ma anunta din ora in ora ca trebuie sa fac pauza). Mai am, mai rar, dureri, in perioadele cand stau zile la rand prea multe ore pe calculator si nu ma odihnesc cum trebuie. Si cand citesc prea mult (nu mi se pare prea odihnitor pentru ochi nici cititul cartilor, in comparatie cu statul pe calculator).

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz

Raspunde

×
×
Felicitari! Raspunsul a fost postat cu succes! Felicitari! Raspunsul a fost editat cu succes! Felicitari! Raspunsul a fost sters cu succes!
Se incarca...

Cauta

Nu ai gasit ce cauti? Cauta intrebari similare sau adauga o intrebare noua.

Adreseaza o intrebare!

Comunitatea SfatulMedicului este pregatita sa raspunda la intrebarea ta!

Adreseaza o intrebare

Raspunsurile oferite prin intermediul site-ului sunt de natura educationala si informativa si nu pot fi considerate, in nici o situatie, ca fiind asimilate unor consultatii sau analize medicale de specialitate.

Datorita insusi modului in care functioneaza comunicatiile intermediate de internet, o consultatie medicala amanuntita nu este posibila, prin urmare, informatia medicala prezentata de site-ul nostru nu trebuie folosita ca alternativa a consultului medical realizat in persoana de un medic specialist.

SfatulMedicului.ro, precum si toti colaboratorii ale caror sfaturi sunt recepţionate prin sfatulmedicului.ro, nu pot fi considerati raspunzatori pentru nici un prejudiciu/pierdere de orice fel. Pentru a putea utiliza site-ul SfatulMedicului.ro trebuie sa fiti de acord cu Termenii si conditiile.