Sfaturi medicale de care sa tii cont de sarbatori

Publicat la data de: 22 Decembrie 2011 | Actualizat la data de: 22 Decembrie 2011
Autor: SfatulMedicului

Generaliatati

Sus
Sfaturi medicale de care sa tii cont de sarbatori

Mesele pline de bunatati, mancarea bogata in grasimi, vremea rece, alcoolul, dar si sedentarismul sunt principalele cauze ale dereglajelor organismului, care duc la aparitia diverselor afectiuni.

Medicul specialist in Chirurgie Generala si gastroenterologie Simona Filip de la Delta Hospital atrage atentia asupra catorva lucruri esentiale pentru a nu avea probleme majore de sanatate in noul an.

In timpul sezonului rece, organismul este slabit si supus unui efort crescut cauzat de regimul termic scazut. De asemenea, alimentatia nu mai este la fel de diversificata, iar sistemul imunitar este serios afectat. Prin urmare, bolile de sezon ataca organismul si il contamineaza cu diverse bacterii si virusi.

Pentru a va apara de rinite, faringite, traheobronsite, pneumonii si gripe, e recomandat sa aveti grija cu ce va imbracati si ce alimente consumati in aceasta perioada.

Obiceiurile de consum din preajma sarbatorilor sunt o alta problema des invocata de cei care, in preajma Craciunului sau a Anului Nou, au o alimentatie nu tocmai sanatoasa.

Abundenta si consumul excesiv la mesele traditionale, mai ales dupa o perioada de abstinenta asimilata postului, pot provoca indigestii, colici biliare, colecistite, pancreatite si, nu in ultimul rand, alergii alimentare sau parazitoze. tineti cont de faptul ca obiceiurile alimentare sanatoase trebuie pastrate si iarna printr-un plan de alimentatie corect.

Cuprins articol

  1. Generaliatati
  2. Hidratarea
  3. Dieta echilibrata si sanatoasa
  4. Legumele
  5. Suplimentele alimentare
  6. Citeste pe aceeasi tema

Hidratarea

Sus

Hidrateti-va corect in fiecare zi si aveti grija la continutul alimentelor pe care le consumati. Asadar, este ideala pastrarea unui aport hidric de 2 litri pe zi. Trebuie evitate excesele de dulciuri, sare, cafeina, bauturi alcoolice, alimente grase, afumate sau prajite excesiv.

Reducerea consumului alimentelor procesate - cele care contin multe E-uri si aditivi alimentari - si au valoare nutritiva redusa este, de asemenea, esentiala.

Dieta echilibrata si sanatoasa

Sus

Pastrati o dieta echilibrata si sanatoasa. O dieta echilibrata ar trebui sa contina: 40% carbohidrati – obtinuti nu din dulciuri, ci din fructe si cereale; 30% proteine – se recomanda, in mod special, carnea de pui, vita, porc slaba, fructe de mare, oua, produse lactate cu continut redus in grasimi si, deloc de neglijat, soia, intrucat contine izoflavonoizi importanti in intarirea si construirea sistemului imunitar; 30% lipide – care se gasesc in uleiuri vegetale, nuci, alune, migdale.

Legumele

Sus

Legumele va pot asigura aportul necesar de vitamine. Vitaminele liposolubile (A, D, E, K) se regasesc cu preponderenta in galbenusul de ou, lactate, legume precum varza rosie, salata verde, morcovul, urzica. Fasole, mazarea, soia si nucile contin vitamina B1, care participa la mentinerea functionalitatii optime a sistemului cardiovascular, nervos si digestiv.

Pentru a impiedica depunerea colesterolului pe peretii arteriali, e necesar aportul de alimente bogate in vitamina B6, precum: peste, carne si oua. Vitamina C, sursa cea mai sigura de energie pe durata intregii zile, poate fi asigurata printr-o alimentatie variata, bazata pe legume si fructe proaspete.

Printre acestea, amintim sucurile naturale de legume (morcovi, rosii, ardei gras), dar si sucurile de fructe indulcite cu miere.

Suplimentele alimentare

Sus

Informmati-va asupra suplimentelor alimentare pe care le consumati. Suplimentele trebuie alese astfel incat sa contina antioxidanti importanti precum beta-caroten, vitamina C (creste apararea impotriva gripei si a virozelor de sezon), vitamina E (protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare si a cancerului), vitamina D (pentru sinteza scazuta datorata lipsei soarelui pe perioada iernii).

Daca problemele de sanatate persista, e important sa va adresati unui medic.
Articol oferit de Delta Hospital
www.deltahospital.ro


Medici specialisti Medicina Generala

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Emolium sampon hidratant Emolium sampon hidratant

    Din luna octombrie 2010, alaturi de cele 6 produse Emolium destinate ingrijirii si curatarii pielii uscate, cu tendinte atopice, gama Emolium include si samponul hidratant citeste mai mult

  • Riscurile consumului de alcool de catre femei   Riscurile consumului de alcool de...

    Generalitati Exista peste 100 de studii care au demonstrat ca exista o serie de riscuri implicate de consumul de alcool de catre femei. Unul dintre acesta si cel mai important ar fi declansarea cancerului de san. De asemenea, s-a subliniat legatura dintre consumul de...citeste mai mult

  • Sedentarismul este foarte periculos Sedentarismul este foarte periculos

    Generalitati Sedentarismul presupune angajarea unei persoane in activitati care necesita consumul unor cantitati mici de energie. Comportamentul sedentar presupune, atat o activitate fizica redusa, cat si o dieta improprie. Comportamentul sedentar prelungit este...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate