Durerile de spate manifestate dimineata

Publicat la data de: 24 Februarie 2012 | Actualizat la data de: 28 Februarie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Durerile de spate manifestate dimineata

Durerile de spate din timpul diminetii sunt o problema des intalnita la persoanele care sufera de afectiuni cronice ale spatelui. Multi oameni merg la culcare fara sa prezinte nici un fel de durere, iar dimineata se trezesc cu dureri de spate.

Durerea se poate simti doar intr-o anumita zona a spatelui sau poate implica gatul, spatele, partile laterale, brate sau picioare.

Pot exista multiple motive ce duc la aparitia acestor dureri, in functie de tipul afectiunii diagnosticata in zona spatelui, de care sufera bolnavul.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Durerile de spate de la gat in jos
  3. Durerile localizate in zona superioara a spatelui
  4. Durerile localizate in zona inferioara a spatelui
  5. Depasirea durerilor de spate matinale
  6. Stretching-ul de dimineata
  7. Ridicarea din pat
  8. Citeste pe aceeasi tema

Durerile de spate de la gat in jos

Sus

Exista mai multe tipuri de dureri de spate care se pot manifesta in timpul diminetii, in functie de zona in care acestea apar. Daca in mod regulat trezitul de dimineata implica si intepenirea gatului, incercati sa verificati, si daca este necesar, sa schimbati perna pe care dormiti.

Exista numeroase tipuri de perne, printre care si perne de masaj chiropractic, realizate in general din materiale de inalta calitate. Daca dormiti pe burta, aveti nevoie de o perna mai moale, care se poate modela dupa forma corpului dvs. pentru a sprijini gatul. Daca aveti tendinta de a dormi pe spate, atunci aveti nevoie de o perna cu spatiu pentru umar, care pastreaza in acelasi timp gatul aliniat cu restul corpului.

Unele din semnele comune pentru care este de preferat sa va schimbati perna pe care dormiti sunt amortirea mainilor sau degetelor de la maini, rigiditate la nivelul gatului, durerile de cap (cele survenite in timpul diminetii la trezirea din somn pot fi, semne de probleme ale presiunii sangelui).

Imediat ce va schimbati perna, va puteti astepta la cateva nopti de disconfort, perioada in care corpul dvs, se va obisnui cu aceasta schimbare.

Durerile localizate in zona superioara a spatelui

Sus

Cei care dorm pe burta sau pe partea laterala, sunt mai susceptibili sa sufere dimineata, la trezire, de dureri de umeri sau dureri in zona superioara a spatelui decat cei care dorm de regula pe spate.

Atunci cand o persoana doarme pe burta, umerii si partea de sus a spatelui sunt intr-o pozitie de usoara extensie, care poate deveni destul de incomoda dupa mai multe ore. Cei care dorm cu mainile deasupra capului, pun o presiune suplimentara asupra gatului, iar acesti muschi se pot inflama din partea de sus pana la nivelul umerilor.

O perna prea inalta determina dureri in zona superioara a spatelui atunci cand va treziti. Pentru cei care dorm pe lateral sau pe spate, se recomanda utilizarea unei perne terapeutice, care poate face minuni pentru coloana vertebrala.

Durerile localizate in zona inferioara a spatelui

Sus

Astfel de dureri sunt adesea semne care transmit faptul ca salteaua pe care dormiti nu va ofera suportul de care aveti nevoie. Fermitatea saltelei nu inseamna neaparat suport, exista numeroase saltele moi, care confera corpului o sustinere buna.

Daca dormiti pe o parte si va treziti cu dureri de spate, poate fi vorba de o presiune prea mare asupra articulatiilor sacro-iliace. O perna plasata intre picioare poate ajuta sa scapati de aceasta presiune.

Daca sunteti de parere ca salteaua pe care dormiti nu este destul de buna pentru a va oferi conditiile optime de somn, iar achizitionarea unei noi saltele nu este o optiune, fixati o bucata de placaj din particule aglomerate intre saltea si suportul pentru saltea, pentru o mai buna sustinere.

Depasirea durerilor de spate matinale

Sus

Adesea, tratarea cu succes a durerilor de spate si a durerilor matinale de spate poate surveni dupa mai multe incercari, prin multiple forme de tratament. Idiferent in ce zona a spatelui exista dureri, nu este recomandata incercarea mai multor tehnici diferite de tratament.

Explicatia oferita de specialistii in domeniu este ca in cazul in care durerile de spate se agraveaza dupa ce se vor incerca mai multe exercitii diferite, ar putea fi dificil de stabilit care metoda a declansat disconfortul. Este recomandat sa se inceapa cu una sau doua tehnici de ameliorare a durerilor, cu repetari zilnice, iar daca exercitiile dau randamentul dorit, continuati sa le exersati.

Stretching-ul de dimineata

Sus

Incercati sa va treziti un pic mai devreme decat de obicei, pentru a putea incepe cateva exerciti usoare, inainte chiar, sa coborati din pat. Aceste exercitii vizeaza durerile de mica intensitate ale spatelui, gatului sau de sold.

1. Intinderi ale colanei - Intindeti-va pe o parte si ghemuiti-va usor in pozitia fetala, pastrand pozitia pentru cateva secunde. Relaxati-va si apoi reluati exercitiul. Pe masura ce repetetati, veti simti o intindere usoara la nivelul coloanei vertebrale.

2. Exercitii pentru mijloc si zona superioara a spatelui - Ridicati mainile deasupra capului si apropiati-le. Rasuciti apoi spre exterior palmele si indepartati apoi bratele. Relaxati-va si apoi repetati exercitiul. Nu incercati sa sa intindeti bratele mai mult decat va simtiti confortabil.

3. Intinderi usoare pentru partea inferioara a spatelui - Intindeti-va pe spate cu genunchii indoiti, pastrand talpile pe saltea. Mutati usor ambele picioare spre stanga (5-10 cm) si inapoi in pozitia initiala. Relaxati-va pentru cateva secunde, iar apoi mutati picioarele spre partea dreapta. Repetati exercitiul, deplasand picioarele spre fiecare parte, atat cat va permite sa va simtiti confortabil. In timp ce faceti acest exercitiu este important sa va asigurati ca nu rotiti si pelvisul.

Ridicarea din pat

Sus

Incercati, ca atunci cand va treziti, sa va dati jos din pat printr-o rasucire in loc sa va traceti imediat in pozitia verticala, ferind astfel capul si gatul de presiuni inutile. Leganati usor picioarele din pat, spre podea si apoi ridicati-va din acel unghi.Evitati sa dormiti intr-o pozitie prea inclinata, pe marginea patului.

Mentineti spatele drept - Postura, este deosebit de importanta dimineata pentru ca muschii, articulatiile si ligamentele incep sa-si revina dupa sedentarismul din timpul noptii. Inainte de a va ridica din pat, arcuiti usor spatele si aplecati-va inainte spre solduri, mentinand spatele drept.

Inainte ca muschii dvs. sa se incalzeasca, evitati miscarile bruste si orice pozitie care sa supraintinda muschii sau articulatiile. Dupa o perioada de inactivitate, corpul este predispus la raniri. Un dus prelungit si fierbinte va destinde intregul corp aflat in contact cu apa fierbinte.


Citeste si

Arhiva
  • Afla semnificatiile durerilor de dinti Afla semnificatiile durerilor de dinti

    Generalitati Daca o persoana are dureri de dinti, se poate ghida dupa indicatiile de mai jos pentru a-si face o idee cu privire la cauza durerii. Totusi, scopul urmatoarelor informatii nu este de a stabili un diagnostic, doar medicul stomatolog poate face acest lucru...citeste mai mult

  • Un somn sanatos cu Magielle Un somn sanatos cu Magielle

    Chiar daca criza permanenta de timp ne indeamna de multe ori sa furam din orele de somn, acesta este esential pentru sanatatea noastra. Sunt multi factori care determina calitatea somnului. Este important sa nu ne culcam cu stomacul plin, sa dormim intr-o camera...citeste mai mult

  • Exercitii de streching (intindere musculara) la birou: 12 ponturi simple Exercitii de streching (intindere...

    Generalitati Incercati aceste exercitii de streching cand sunteti la birou sau oriunde in alta parte, pentru ameliorarea durerii de spate si pentru stimularea zonelor energetice. Persoanele care stau la calculator ore in sir in fiecare zi sunt predispuse la...citeste mai mult

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate