Cum sa iti mentii silueta de sarbatori

Publicat la data de: 18 Decembrie 2019 | Actualizat la data de: 19 Decembrie 2019
Autor: SfatulMedicului

Greutatea corporala in perioada sarbatorilor

Sus
Cum sa iti mentii silueta de sarbatori

Mentinerea greutatii corporale pe perioada sarbatorilor de iarna poate sa para foarte dificil. Evitarea cresterii in greutate si mentinerea siluetei sunt preocupari pe care multi adulti le au inainte si in timpul sarbatorilor de iarna, dar aceste lucruri pot fi dificil de realizat in anumite circumstante.

Diversele vacante din apropierea Craciunului pot incuraja excesul alimentar, comportamentul sedentar si consumul de alimente bogate in calorii.

De asemenea, sarbatorile iernii vin la pachet cu numeroase alimente irezistibile, precum jumarile, friptura, sarmalele, cozonacul si piftia, toate acestea fiind consumate in cantitati crescute. Astfel, toate aceste obiceiuri pot avea efecte secundare asupra organismului, inclusiv ingrasarea.

Conform specialistilor, se considera ca adultii se vor ingrasa cu aproximativ 0,5 kilograme pe parcursul iernii. Aceasta greutate suplimentara nu pare intotdeauna o problema, dar trebuie stiut ca majoritatea oamenilor nu vor pierde acest bagaj suplimentar. Prin urmare, sarbatorile de iarna pot constitui un factor extrem de important pentru cresterea totala anuala a greutatii corporale.

Cresterea in greutate pe parcursul sarbatorilor de iarna poate fi evitata. Iata cele mai bune metode prin care silueta poate fi pastrata pe parcursul sarbatorilor, dar si dupa.

Cuprins articol

  1. Greutatea corporala in perioada sarbatorilor
  2. Evitarea excesului alimentar
  3. Mestecarea lenta a alimentelor
  4. Stabilirea unui orar al meselor
  5. Alegerea farfuriilor mici
  6. Evitarea produselor cu zahar adaugat
  7. Practicarea de exercitii fizice
  8. Evitarea consumului de alcool
  9. Adoptarea unui program de odihna eficient
  10. Evitarea stresului
  11. Citeste pe aceeasi tema

Evitarea excesului alimentar

Sus

Excesul alimentar este frecvent intalnit de sarbatori. Acest lucru se datoreaza faptului ca mancarea pregatita in aceasta perioada a anului este foarte gustoasa si vine in cantitati si varietati foarte mari.

Excesul alimentar poate duce la numeroase efecte secundare, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. Spre exemplu, o persoana ce mananca extrem de mult va suferi de balonare si crampe abdominale. In plus, pot sa apara flatulenta, regurgitatia si pirozisul.

In cazul unui exces alimentar frecvent, organismul nu va mai putea face fata cantitatilor de mancare ingerate. In acest caz, tot surplusul va fi transformat in grasimi, acest lucru ducand la ingrasare.

Mestecarea lenta a alimentelor

Sus

Excesul alimentar si mestecarea rapida a alimentelor sunt doua elemente ce merg mana in mana de sarbatori. Cu cat o persoana mananca mai repede, cu atat mai putin timp are organismul pentru a detecta senzatia de satietate. Astfel, mestecarea rapida va duce la un aport mult mai mare de alimente, ceea ce poate duce la ingrasare.

Stabilirea unui orar al meselor

Sus

Stabilirea unui orar al meselor este indicata pe tot parcursul anului, nu doar de sarbatori. Multe persoane considera ca saritul micului dejun sau a pranzului va permite un aport mai crescut de alimente la masa de sarbatori. De asemenea, multi oameni cred ca saritul peste mese ii va ajuta sa isi mentina greutatea sau chiar sa slabeasca.

Micul dejun este o masa foarte importanta, deoarece ii ofera organismului un procent crescut din energia de care are nevoie in ziua respectiva. De asemenea, senzatia de foame va fi mult mai mica pe parcursul zilei. Astfel, stabilirea unui orar fix al meselor este importanta si trebuie sa contina trei mese principale si doua gustari.

Alegerea farfuriilor mici

Sus

Dimensiunile farfuriilor s-au extins semnificativ de-a lungul anilor, astfel incat majoritatea oamenilor mananca portii mai mari decat este recomandat. Astfel, se recomanda alegerea unor farfurii mai mici, acestea cuprinzand mai putina mancare.

In ciuda faptului ca mancarea este mai putina, creierul va percepe ca a mancat mai mult, iar senzatia de plinatate va fi obtinuta mai rapid.

Evitarea produselor cu zahar adaugat

Sus

Pe langa felurile principale de mancare, sarbatorile de iarna vin la pachet si cu numeroase dulciuri, precum cozonacul, placintele si turta dulce. Toate acestea sunt foarte tentante, dar au si niveluri crescute de zahar, ridicand astfel riscul pentru boli cardiovasculare si obezitate.

Pentru a-si mentine silueta, oamenii trebuie sa aleaga produsele dulci naturale, precum fructele. Totusi, cand pofta de prajituri este foarte mare, aceasta poate fi satisfacuta prin consumul unor cantitati mici din respectivul produs. In plus, sucurile dulci trebuie evitate complet, deoarece contin niveluri foarte mari de zahar.

Practicarea de exercitii fizice

Sus

Exercitiile fizice frecvente sunt recomandate pe tot parcursul anului. Totusi, sarbatorile de iarna duc la un nivel mai mare al sedentarismului. Oamenii sunt in concediu, mersul la sala nu mai reprezinta o prioritate, iar statul in pat poate fi pus pe primul loc.

Toti acesti factori pot duce la ingrasare. Astfel, oamenii ar trebui sa continue sa mearga la sala, iar daca acest lucru nu este posibil, exercitiile fizice trebuie realizate in casa.

Jogging-ul si inotul sunt doar doua activitati ce pot consuma multe calorii. De asemenea, urcatul scarilor, mersul pe jos si curatarea casei sunt activitati ce pot inlocui mersul la sala.

In plus, trebuie avut in vedere faptul ca nivelul total al activitatilor fizice realizate intr-o zi trebuie sa fie egal cu cel al caloriilor ingerate. Acest lucru este valabil pentru persoanele care isi doresc sa isi mentina greutatea.

Evitarea consumului de alcool

Sus

Multe persoane nu cunosc acest lucru, dar bauturile alcoolice contin niveluri crescute de calorii. Spre exemplu, o bere poate contine 175 de calorii, in timp ce un pahar de vin poate avea 160 de calorii.

Oamenii trebuie sa inteleaga aceste lucruri si nu trebuie sa exagereze cu consumul bauturilor alcoolice pe perioada sarbatorilor, dar nici in restul anului.

Cand nu se poate renunta complet la alcool, se recomanda consumarea rara si lenta a bauturilor, dar si alegerea celor cu niveluri reduse de calorii si de alcool. In acest fel, bauturile alcoolice nu vor reprezenta un pericol major pentru greutatea corporala.

Adoptarea unui program de odihna eficient

Sus

Odihna suficienta este esentiala pentru starea generala de sanatate, dar si pentru bunastarea organismului. De asemenea, odihna este importanta si pentru capacitatea corpului de a-si mentine greutatea in limitele normale.

Pentru majoritatea oamenilor, programul de sarbatori este foarte incarcat. Fie ca este vorba de mers in vizita la rude, fie ca este vorba de pregatit mancarea, oboseala poate pune stapanire pe fiecare.

Totusi, acest lucru nu trebuie sa se intample, astfel incat fiecare persoana trebuie sa se odihneasca suficient. Pentru o odihna suficienta, expertii recomanda ca adultii sa doarma aproximativ 8 ore pe noapte.

Evitarea stresului

Sus

Stresul este un factor ce poate duce la ingrasare. Astfel, este demonstrat faptul ca multe persoane stresate apeleaza la un consum crescut de alimente pentru a se calma. Acest lucru poate duce la ingerarea unui numar prea mare de calorii, avand ca rezultat ingrasarea.

Evitarea stresului este foarte importanta si se poate face prin abordarea mai multor tehnici. De exemplu, oamenii pot apela la meditatie sau tehnici speciale de respiratie. In plus, se recomanda evitarea situatiilor ce duc la stres, inclusiv a conflictelor familiale.

Bibliografie:
What Happens to Your Body When You Pig Out Over the Holidays, https://www.healthline.com/health-news/what-happens-to-your-body-over-the-holidays#1
31 Science-Backed Ways to Avoid Holiday Weight Gain, https://greatist.com/health/ways-to-avoid-holiday-weight-gain
20 Tips to Avoid Weight Gain During the Holidays, https://www.healthline.com/nutrition/tips-to-avoid-holiday-weight-gain


Medici specialisti Diete-Nutritie

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Sedentarismul este foarte periculos Sedentarismul este foarte periculos

    Generalitati Sedentarismul presupune angajarea unei persoane in activitati care necesita consumul unor cantitati mici de energie. Comportamentul sedentar presupune, atat o activitate fizica redusa, cat si o dieta improprie. Comportamentul sedentar prelungit este...citeste mai mult

  • Dieta Ornish Dieta Ornish

    Generalitati Spre deosebire de alte tipuri de diete care promit rezultate fabuloase, dieta doctorului Dean Ornish are la baza un regim alimentar care ar avea rolul de a contribui la tratarea bolilor cardiovasculare. Dr. Ornish este cunoscut pentru contributiile sale...citeste mai mult

  • Metabolismul si greutatea corporala Metabolismul si greutatea corporala

    Generalitati Sunt multe persoane care declara ca au o greutate corporala peste cea normala datorita unui metabolism mai lent. Ce inseamna acest lucru? Exista vreo posibilitate ca acest metabolism sa poata fi activat pentru a arde mai multe calorii? In...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate