Cele mai bune si mai rele aperitive

Publicat la data de: 23 Noiembrie 2012 | Actualizat la data de: 23 Noiembrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Cele mai bune si mai rele aperitive

Alegerea aperitivelor sanatoase nu este importanta doar pentru cei care urmeaza o dieta pentru a slabi, ci pentru toata lumea. Aperitivele sanatoase si gustoase ar trebui sa ia locul alimentelor nesanatoase din dieta dumneavoastra, precum chipsurile de cartofi sau dulciurile cu multe calorii.

Atunci cand vine vorba de aperitive, unul dintre secrete este sa le faceti cat mai atragatoare vizual, astfel incat creierul sa va transmita dorinta de a le consuma cu placere.

Oricat ati aprecia aperitivele, unele dintre ele va pot sabota atunci cand trebuie sa urmati o dieta sanatoasa. In primul rand, multe aperitive sunt mici si par inofensive, determinandu-va sa nu acordati o atentie deosebita la ce si cat consumati. In al doilea rand, aperitivele pot fi dezechilibrate din punct de vedere nutritional, cu continut mare de carbohidrati rafinati si grasimi.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Inele de ceapa
  3. Frigarui de legume
  4. Supa de legume
  5. Salata de spanac
  6. Cartofi prajiti cu branza
  7. Frigarui cu carne de vita
  8. Cartofi in coaja umpluti cu branza
  9. Ciuperci umplute
  10. Cocktail de creveti
  11. Aripi de pui prajite
  12. Edamame
  13. Ardei gras cu sos de salsa
  14. Rulouri de salata
  15. Batoane de mozzarela
  16. Citeste pe aceeasi tema

Inele de ceapa

Sus

Nesanatos. Trebuie sa va faceti griji in privinta taliei daca sunteti un admirator al inelelor de ceapa prajita. Ceapa este o leguma cu beneficii pentru sanatate, dar acoperita cu aluat si prajita in ulei va contine multe calorii. Inelele prajite de ceapa contin aproximativ 1950 cal, 161 g de grasime si 4100 mg de sodiu - mai mult decat dublul dozei zilnice recomandate de sodiu pentru adultii sanatosi.

Frigarui de legume

Sus

Sanatos. Frigaruile de legume la gratar ofera o alternativa sanatoasa si hranitoare, cu putine calorii la ceapa prajita. In cazul in care acest fel de mancare nu este in meniu, cereti la restaurant o portie de legume la gratar ca aperitiv. Frigaruile de legume sunt usor de preparat - puneti pe gratar ceapa, ardei gras, ciuperci, rosii si dovlcei. Ungeti-le cu sos de usturoi si condimente. Doua portii de frigarui cu legume contin aproximativ 75 de calorii.

Supa de legume

Sus

Sanatos. Un bol de supa de legume poate reduce cantitatea de alimente consumate la felul doi. Cheia este sa alegeti o supa de legume saraca in calorii, precum supele clare de rosii.

Un castron de supa de legume contine aproximativ 160 cal, 2,5 g de grasime si 1240 mg sodiu. Evitati sa mancati supe de legume cu smantana, care au multe calorii si grasimi saturate. Cand cumparati conserve de supe din magazinele alimentare, alegeti-le pe cele marcate cu continut scazut de sodiu.

Salata de spanac

Sus

Sanatos. Cele mai bune aperitive sunt cele cu continut redus de calorii, dar suficient de satioase incat sa scada senzatia de foame, astfel incat cantitatea de alimente consumata la restul mesei sa fie mai scazuta.

Salatele preparate cu spanac sau alte legume cu frunze verzi sunt o alegere excelenta pentru aperitivul mesei. Studiile sugereaza ca cei care incep masa cu o salata compusa din legume verzi consuma cu 10% mai putine alimente in timpul mesei. O cana de spanac proaspat, cu o lingura de sos are aproximativ 80 de calorii.

Cartofi prajiti cu branza

Sus

Nesanatos. Cele mai rele aperitive pe care le puteti consuma la masa sunt cartofii prajiti cu branza. Aceasta combinatie contine mai multe calorii decat felul principal al mesei.

La fel de nocivi sunt cartofii prajiti cu sunca sau branza topita. O portie contine pana la 2000 calorii, 135 g grasime si 2800 mg de sodiu - cu mult peste limita zilnica admisa de calorii, grasimi si sodiu.

Frigarui cu carne de vita

Sus

Sanatos. Optati pentru frigaruile de vita. Sunt usor de preparat si destul de gustoase. Puneti pe batul pentru frigarui carne macara de vita, ceapa, usturoi si sos de soia. O portie de 250 g de carne de vita cu legume contine aproximativ 130 cal, 5 g grasime si 800 mg de sodiu.

Cartofi in coaja umpluti cu branza

Sus

Nesanatos. Cartofii umpluti cu branza, branza topita sau smantana ingrasa foarte mult, din cauza grasimilor saturate adaugate. Aceste tipuri de preparate trebuie limitate cantitativ - daca nu sunt eliminate complet din dieta - la numai o portie sau doua pe saptamana. O portie de cartofi umpluti contine aproape 1340 calorii, 94 g de grasimi si 1850 mg de sodiu.

Ciuperci umplute

Sus

Sanatos. In loc de cartofi umpluti puteti alege ciuperci umplute cu branza sau pesmet - contin mai putin de 50 calorii fiecare. Acest lucru inseamna ca puteti consuma la aperitiv 5-6 ciuperci medii, iar aportul de calorii nu va depasi 300 de unitati. Aceeasi cantitate de ciuperci mai contine aproape 19 g de grasime si 720 mg de sodiu.

Cocktail de creveti

Sus

Sanatos. Cocktail-ul de creveti este scazut in grasimi saturate si calorii. Este de asemenea, o sursa revigoranta de acizi grasi Omega 3 care promoveaza circulatia sanguina. Pentru a pastra numarul de calorii scazut adaugati sos de rosii. O portie de creveti cu sos de rosii contine aproximativ 140 de calorii.

Aripi de pui prajite

Sus

Nesanatos. O portie normala de aripi de pui prajite are mai mult de 700 calorii si 40 g de grasime. Sosurile pot adauga alte 200 cal si 20 g de grasime. In total, o portie de aripi de pui prajite poate insemna 900 de calorii, 60 g de grasime si 2000 mg de sodiu - asta doar la aperitivul mesei.

Edamame

Sus

Sanatos. Daca doriti ceva diferit pentru aperitiv, incercati edamamele. Aceste pastai verzi sunt un aperitiv popular in restaurantele asiatice. Textura lor este speciala si aroma imbietoare. O portie de edamame contine 120 calorii si 5 g de grasime.

Ardei gras cu sos de salsa

Sus

Sanatos. In locul chipsurilor cu sos, incercati sa taiati felii un ardei gras sau alte legume si sa le mancati cu sos de salsa. Este un mod distractiv de a include mai multe legume in dieta dumneavoastra. Puteti consuma un ardei gras mare scufundat in sos de salsa si nu veti consuma mai mult de 50 de calorii.

Rulouri de salata

Sus

Sanatos. Rulourile de salata sunt foarte sanatoase si gustoase. Puteti face aceste rulouri la domiciliu. Adaugati o bucata mica de pui fiert sau la gratar intr-o frunza de salata verde si rulati-o. Fiecare frunza de salata cu pui contine 160 calorii si 7 g de grasime. O farfurie cu acest aperitiv contine aproximativ 640 calorii, 28 g de grasime si 650 mg de sodiu - asigurati-va deci, ca impartiti farfuria cu mai multe persoane.

Batoane de mozzarela

Sus

Nesanatos. Batoanele calde de mozzarela sunt aproape irezistibile - asta pana analizati valoarea lor nutritiva. O portie normala de batoane de mozzarela contine aproximativ 930 calorii, 48 g de grasime si 2650 mg de sodiu.


Medici specialisti Medicina Generala

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Topul alimentelor recomandate pentru o digestie buna Topul alimentelor recomandate pentru...

    Generalitati Suferiti de aciditate stomacala, arsuri sau unele probleme digestive? Exista alimente care pot ajuta la ameliorarea acestor neplaceri. Cele mai multe dintre mesele pe care le luam sunt pline cu ingrediente artificiale, conservanti, hormoni si aditivi...citeste mai mult

  • Dieta Ornish Dieta Ornish

    Generalitati Spre deosebire de alte tipuri de diete care promit rezultate fabuloase, dieta doctorului Dean Ornish are la baza un regim alimentar care ar avea rolul de a contribui la tratarea bolilor cardiovasculare. Dr. Ornish este cunoscut pentru contributiile sale...citeste mai mult

  • Dieta restrictiva caloric Dieta restrictiva caloric

    Generalitati Dieta restrictiva caloric se caracterizeaza prin consumarea unui numar mai mic de calorii decat are nevoie organismul pentru mentinerea greutatii corporale, asigurandu-se, in acelasi timp, necesarul de vitamine si minerale. De regula, adoptarea acestei...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate