Beneficiile pentru sanatate ale spanacului

Generalitati

Sus
Beneficiile pentru sanatate ale spanacului

Bogat in substante nutritive, spanacul ofera aproape jumatate din necesarul zilnic de vitamina A, doar prin consumul unei cesti.

In plus, spanacul ofera 14% din necesarul zilnic de vitamina C, pentru o stare optima de sanatate. Prin consumul de spanac, o persoana poate acumula si fier, calciu, acid folic, vitamina K si fibre.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Salata de spanac
  3. Beneficiile oferite de spanac, sanatatii
  4. Articole similare

Salata de spanac

Sus

O salata de spanac ofera oricarei persoane o cantitate importanta de vitamine si minerale. Pentru prepararea salatei se vor amesteca doua parti de spanac si o parte de capsuni si afine.

Peste ingrediente se vor adauga ceapa si nuci pecan prajite. Se va face un sos din otet din vin alb, otet balsamic, miere, mustar si condimente care se va adauga deasupra.

O portie contine 158 calorii si 0.5 grasimi saturate, fara colesterol. Salata ofera in plus, 4g de fibre si 4g de proteine.

Beneficiile oferite de spanac, sanatatii

Sus

Iata cateva motive pentru care spanacul trebuie consumat cat mai des posibil:

- dieta - o cana de spanac contine aproximativ 20% din doza zilnica recomandata de fibre care ajuta la digestie, previn constipatia, echilibreaza zaharul din sange si ofera senzatie de satietate.

- cancer - flavonoidele sunt prezente din abundenta in spanac. S-a dovedit ca acestea incetinesc diviziunea celulara in cazul cancerului de stomac si de piele. Mai mult, spanacul ofera o protectie importanta impotriva aparitei cancerului agresiv de prostata.

- antiiinflamator - neoxantina si violaxantina sunt doua epoxi xantofile prezente in cantitati mari in compozitia spanacului, ce au rol antiinfalmator.

- antioxidanti - vitamina C, vitamina E, betacarotenul, manganul, zincul, seleniu sunt prezente in spanac. Toate acestea lupta impotriva aparitiei osteoporozei, aterosclerozei si hipertensiunii arteriale.

- tensiune arteriala - peptidele din spanac inhiba enzima de conversie a angiotensinei, regland tensiunea arteriala.

- vedere - luteina si zeaxantina sunt antioxdidanti prezenti in spanac, care au rolul de a proteja ochii de aparitia cataractei dar si de degenerescenta maculara legata de varsta.

- imunitate - o cana de spanac contine peste 337 unitati din doza zilnica de vitamina A, care nu doar protejeaza ci si intareste anumite puncte de intrare in corpul uman, cum ar fi membranele mucoase, tractul respirator, sistemul urinar si intesinal.

- piele - spanacul contine cantitati mari de vitamina A care ajuta la pastrarea sanatatii pielii, la mentinerea umiditatii acesteia, luptand impotriva psoriazisului, keratinizarii, acneei si chiar a ridurilor.

- oase - o cana de spanac fiert ofera organismului peste 100% din doza zilnica recomandata de vitamina K ce poate preveni activarea excesiva a osteoclastelor dar care sustine sinteza osteocalcinei, proteina esentiala pentru mentinerea si cresterea densitatii oaselor umane.

- calcifiere - vitamina K este o componenta esentiala a procesului numit carboxilare ce produce matricea de proteine gla ce previne formarea de calciu in tesuturi. O cana cu spanac lupta impotriva declansarii aterosclerozei, bolilor cardiovasculare si accidentelor vasculare cerebrale.

- functia creierului si a sistemului nervos - abundenta de vitamina K din spanac contribue foarte mult la formarea unui sistem nervos sanatos si a functiei cerebrale prin furnizarea unei cantitati esentiale a unui tip de grasime esentiala pentru procesul productiei tecii de mielina care se afla in jurul nervilor.

Citeste si

Arhiva
  • Dieta macrobiotica pentru toamna Dieta macrobiotica pentru toamna

    Generalitati Dieta macrobiotica se schimba in functie de anotimp. Ying si Yang, rece si cald, ciclul anotimpurilor ofera un echilibru planetar care ghideaza semanatul si recoltatul. Un plan de toamna pentru dieta macrobiotica poate reflecta tranzitia de la vara...citeste mai mult

  • 13 alimente benefice sanatatii femeilor 13 alimente benefice sanatatii femeilor

    Generalitati Femeile au nevoi nutritionale specifice, pe alocuri diferite de cele ale barbatilor. Din acest motiv, anumite alimente sunt benefice sanatatii femeilor, avand un impact seminificativ in special dupa varsta de 30 de ani, cand organismul intra intr-un...citeste mai mult

  • Carbohidrati benefici si nocivi pentru organism Carbohidrati benefici si nocivi...

    Generalitati Care este diferenta dintre un sandwich care contine paine alba si altul care are in compozitie paine din cereale integrale? Sau care este diferenta dintre cartofii prajiti si salata cu spanac, rosii, morcovi si fasole? Toate alimentele enumerate...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Clinici recomandate
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK