6 recomandari pentru o zi mai buna

Publicat la data de: 06 Martie 2012 | Actualizat la data de: 06 Martie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
6 recomandari pentru o zi mai buna

Indiferent cat de grea sau de solicitanta ar putea fi o zi, expertii considera ca exista mai multe metode prin care o persoana poate avea o sanatate mai buna si poate fi mai relaxata, urmand cateva reguli generale, de baza.

O parte din aceste recomandari pot fi la indemana oricui, necesita destul de putin timp si daca vor face parte din rutina zilnica vor imbunatati considerabil stilul de viata, fara eforturi prea mari.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Savurati micul dejun in fiecare zi
  3. Savurati cafeaua
  4. Beti multa apa
  5. Faceti o lista cu lucrurile pe care nu le veti face
  6. Relaxati-va cateva minute
  7. Ascultati raspunsul persoanei pe care o intrebati: Ce mai faci?
  8. Citeste pe aceeasi tema

Savurati micul dejun in fiecare zi

Sus

Nu este o afirmatie facuta pentru consecventa. Atunci cand o persoana stie exact ce si cand urmeaza sa manance, nivelul sau de stres va fi mai scazut, chiar si intr-o dimineata mai dificila.

Recomandabil ar fi sa se serveasca mancare sanatoasa precum o omleta cu legume, faina de ovaz cu seminte si nuci, un iaurt grecesc sau fulgi de cereale si fructe. Ziua va incepe cu siguranta, de la primele ore ale diminetii, cu multa energie.

Savurati cafeaua

Sus

Cat a durat sa beti un cappucino sau o cafea? In special dimineata, cafeua este bauta in graba, intr-un timp foarte scurt, insa se recomanda savurarea cafelei ca parte a unui ritual pentru a beneficia la maxim de tot ceea ce poate oferi o ceasca de cafea. Concentrati-va asupra ei, mirositi-o si savurati aroma. Veti observa ca acesta ar putea fi un exercitiu minunat si relaxant, un mod grozav de a incepe ziua.

Beti multa apa

Sus

Dupa ce ati baut cafeaua de dimineata, de-a lungul zilei, trebuie sa consumati si apa. Pentru a reusi sa atingeti necesarul de lichide pe zi, este recomandat sa tineti pe birou la indemana un pahar cu apa din care sa beti constant si in plus, la fiecare deplasare din birou sa luati paharul si sa il reumpleti.

Atunci cand o persoana este hidratata, mintea sa va fi alerta si foamea poate fi gestionata. Recomandabil ar fi sa consumati 2 litri de lichide pe zi, indiferent ca este vorba despre apa plata sau ceai.

Faceti o lista cu lucrurile pe care nu le veti face

Sus

Majoritatea oamenilor isi alcatuiesc liste cu lucrurile pe care le au de rezolvat. Totusi, ar fi recomandabil sa faceti si o lista cu ce nu merita sa faceti. Notati ceea ce nu sunteti dispusi sa faceti, mailurile la care nu doriti sa raspundeti, orice va propuneti sa nu faceti in ziua respectiva.

Relaxati-va cateva minute

Sus

Indiferent de activitatile pe care le desfasurati, exista posibilitatea ca mare parte din gandurile dvs. sa fie negative sau sa reprezinte un factor de stres.

Pentru a va calma, trebuie sa va deconectati. Acesta nu ar trebui sa fie un proces foarte complicat: ascultati cateva minute muzica, jucati un joc online sau pur si simplu stati in fata televizorului.

Ascultati raspunsul persoanei pe care o intrebati: Ce mai faci?

Sus

Multi oameni nu iau in considerare ceea ce simt altii. Deseori, intrebarea "Ce mai faci?" insotita de caldura si compasiune poate ridica moralul si starea de spirit a interlocutorului.

La fel de important este sa acordati atentie cuvintelor sau expresiilor care insotesc raspunsul la aceasta simpla intrebare, pentru a putea descoperi daca este ceva in neregula cu partenerul de discutie. Atunci cand este cazul, puteti cere detalii si daca puteti, ajutati persoana care se afla intr-un impas. Veti avea o stare de spirit mult mai buna.


Medici specialisti Medicina Generala

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Ghid de relaxare Ghid de relaxare

    Introducere Relaxarea propusa vizeaza o durata de circa 20-30 minute. Asezati-va comod si relaxat. Cautati-va locul pana gasiti o pozitie absolut comoda si indepartati orice obiect care va deranjeaza. Inchide-ti ochii si adoptati o atitudine launtrica de...citeste mai mult

  • 8 motive intemeiate sa nu renuntati la cafea 8 motive intemeiate sa nu renuntati...

    Generalitati Daca va ganditi sa renuntati la cafea, cercetatorii japonezi v-ar sfatui sa pastrati aceasta bautura energizanta in meniul zilnic. In urma mai multor studii dedicate proprietatilor boabelor de cafea, au rezultat mai multe motive intemeiate pentru a...citeste mai mult

  • Importanta micului-dejun pentru copilul tau Importanta micului-dejun pentru...

    Generalitati Uneori, copiii sar peste micul-dejun pentru ca dorm pana mai tarziu sau chiar pentru ca isi doresc sa slabeasca. Ceea ce trebuie sa stii si sa ii explici si copilului tau, este ca cei care sar peste micul-dejun au o tedinta de ingrasare, pentru ca sunt...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate