Cosumul de acizi grasi omega 3 corelat cu un risc mai redus de diabet zaharat
Stire medicala
Copiii care sunt supusi unui risc mai mare de a dezvolta diabet zaharat tip 1 ar putea reduce acest risc in cazul in care consuma in mod regulat acizi grasi omega 3, se afirma intr-un studiu realizat de o echipa de cercetatori de la Universitatea din Colorado, USA.
Cercetatorii au incercat sa afle daca exista vreo legatura intre consumul de acizi grasi omega 3 si omega 6 si dezvoltarea afectiunii pancreatice autoimune la copii. Studiul a implicat 1770 de copii, fiind realizat in perioada 1994 – 2006; toti acesti copii fiind supusi unui risc crescut de a dezvolta diabet zaharat tip 1.
Au fost clasificati ca fiind supusi unui risc crescut copiii care aveau un frate sau un parinte cu aceasta boala si cei care aveau un genotip HLA cu risc crescut pentru diabet. Toti acesti copii au fost urmariti timp de 6,2 ani. Autoimunitatea insulara a fost evaluata in asociere cu ingestia prin dieta raportata de acizi grasi polinesaturati incepand de la varsta de un an. Principala sursa de acizi grasi polinesaturati marini este pestele. Cercetatorii au realizat determinari cantitative ale dietei utilizand un FFQ (chestionar privind frecventa in alimentatie).
In timpul perioadei de urmarire, 58 de copii au devenit pozitivi din punct de vedere al autoimunitatii insulare. Realizandu-se ajustarea pentru tipul HLA, prevalenta diabetului de tip 1 in familie, consumul total de calorii si consumul total de acizi grasi omega 3 si omega 6, s-a ajuns la concluzia ca acestia au redus riscul de aparitie a autoimunitatii insulare cu 55%. Corelatia a fost chiar si mai puternica cand definirea rezultatului a fost limitata la persoanele pozitive pentru doi sau mai multi autoanticorpi.
Autorii studiului au concluzionat ca aceasta cercetare sugereaza ca un consum total mai mare de acizi grasi omega 3, care a fost raportat in FFQ, este asociat cu un risc mai redus de autoimunitate insulara la copiii cu risc genetic crescut de diabet zaharat tip 1.
-
Cere SfatulMedicului
afla raspunsurile la problemele tale
-
Interpreteaza-ti analizele
afla parerea medicului despre analizele tale
-
Intreaba Comunitatea
vezi cum au rezolvat altii problemele lor
-
Evalueaza-ti Sanatatea
afla semnificatia simptomelor tale
Discuta despre Endocrinologie-Diabet
-
Diabet hdl
15 ore si 50 minute
As dori daca se poate sa ma lamuriti cu o problema: am diabet cu glicemia cuprinsa intre 120-140,si la ultimele analize...
-
Investigatie pentru diabet
3 zile, 9 ore, 53 min
Buna ziua, va rog sa imi spuneti unde trebuie sa merg pentru o investigatie completa cu o persoana care este suspecta de...
-
Este grav??
9 zile, 8 ore, 22 min
Buna seara mama mea in urma unor analize a fost diagnosticata cu dz avand glicemia 146 si i s-a prescris siofor 1/2...
-
Buna
12 zile, 15 ore, 28 min
Buna...am o intrebare.....am un aparat de glicemie acucec....problema e ca benzile pt luarea glicemiei mi-au...
Citeste si
Arhiva-
Omega-3 si Omega-6: de ce sunt...
Generalitati si alte informatii Organismul nostru nu stie sa produca acizii grasi omega-3 si omega-6 . Asa ca alimentele sunt singurele surse din care ii putem procura. Echilibrul dintre omega-3 si omega-6 le permite acestora sa actioneze eficient asupra...citeste mai mult
-
Omega-3 - Substante vitale esentiale...
Generalitati Odata cu inaintarea in varsta cresc si riscurile de sanatate - de la probleme cardiace pana la dereglari ale functiilor cerebrale. Exista insa si o veste buna: studiile recente demonstreaza faptul ca printr-un aport suficient de acizi grasi Omega-3...citeste mai mult
-
Consumul de peste poate ajuta...
Generalitati Acizii grasi omega 3 care se gasesc in peste sunt buni pentru sanatatea inimii. Articolul de fata arata cum beneficiile consumului de peste depasesc orice risc. Pentru persoanele ingrijorate pentru sanatatea inimii – indiferent daca vor sa le...citeste mai mult
