Sparanghelul - beneficii pentru sanatate

Generalitati

Sus
Sparanghelul - beneficii pentru sanatate

Analizand informatiile nutritionale ale sparanghelului veti afla ca acesta are efect benefic asupra organismului. 4 bucati din aceasta planta contin doar 13 calorii, nici un fel de grasime, colesterol si doar 8 mg de sodiu.

Sparanghelul are proprietatea de a arde grasimile, datorita fibrelor pe care le contine, fibre ce forteaza organismul sa arda mai multe calorii pentru a procesa aceste 4 bucati mici de sparanghel.

Cu un continut de zahar foarte scazut si cu doar 1 g de proteine, nu exista nici un motiv sa nu profitati de calitatile nutritionale ale sparanghelului.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Vitamine si minerale continute de sparanghel
  3. Beneficiile consumului de sparanghel
  4. Alte sfaturi
  5. Articole similare

Vitamine si minerale continute de sparanghel

Sus

Sparanghelul contine o multime de vitamine, inclusiv vitaminele A, E, K, si B6, in cantitati relativ mari. Doar cateva bucati de sparanghel contin 22% din valoarea zilnica recomandata de acid folic, care este responsabil pentru mentinerea sanatatii.

Aceasta planta contine cantitati mai mici sau mai mari de minerale esentiale, care includ calciu, fier, potasiu, cupru, mangan si seleniu. Desi sparanghelul este lipsit practic de grasimi, are in componenta cantitati importante de acizi grasi de omega-3.

Beneficiile consumului de sparanghel

Sus

Exista numeroase motive care sa va indemne sa consumati sparanghel.

- Antioxidantii - Glutationul care se regaseste in sparanghel, contine 3 aminoacizi, combinat intr-o singura molecula, care serveste ca un puternic agent anti-oxidare in organismul dvs. Impreuna cu antioxidantii vitamina C, vitamina A (beta-caroten), zinc, mangan si seleniu, glutationul din sparanghel lupta impotriva radicalilor liberi care cauzeaza imbatranirea si deteriorarea celulelor.

- Cancerul - Este bine-cunoscut faptul ca inflamatia cronica si oxidarea celulelor poate creste riscul aparitiei cancerului. Cu proprietatile antiinflamatorii si antioxidante, sparanghelul este un luptator desavarsit impotriva cancerului de vezica urinara, la san, de colon, pulmonar, de prostata, ovarian, etc.

- Sanatatea inimii - Acidul folic, o vitamina B complexa, este esentiala pentru un sistem cardiovascular sanatos si se gaseste din abundenta in sparanghel. In primul rand, acidul folic, este implicat intr-un eveniment biochimic numit ciclul de metilare, care permite transcrierea corecta a ADN-ului, transformarea noradrenalinei in adrenalina si a serotoninei in melatonina.

In al doilea rand, acidul folic regleaza homocisteina aminoacizilor, care, la niveluri ridicate poate fi un puternic factor de risc in dezvoltarea bolilor de inima. Si in sfarsit, vitamine din grupul B, cum ar fi colina, biotina, si acidul pantotenic echilibreaza nivelul de zahar din sange prin metabolizarea corecta a zaharurilor si amidonului.

Alte sfaturi

Sus

Profitati din plin de sparanghel prin metode corecte de cumparare si gatire.
Sfat 1 Daca urmeaza sa consumati sparanghelul intr-o zi sau doua, pastrati-l in sertarul de legume din frigider. Pentru mai mult de atat, stocati sparanghelul in frigider, intr-un vas cu apa, si acoperiti-l apoi cu un prosop de hartie.
Sfat 2 Sparanghelul are un punct de rupere naturala intre partea de jos care este lemnoasa si mijlocul delicat - rupeti cu mana fiecare tulpina si aflati unde se afla acest punct de rupere. Daca tulpina este prea groasa, decojiti-o cu un cutit de curatat legume.

Sfat 3 Tulpinile groase sunt mai aromate, dar cele subtiri nu au nevoie de a fi decojite, asa ca alegeti sparanghelul in functie de gusturile dvs. Indiferent ce alegeti, marginea taiata ar trebui sa fie intodeauna umeda.

Sfatulmedicului.ro angajeaza programator PHP

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Ce trebuie sa stim despre alimentele organice / bio Ce trebuie sa stim despre alimentele...

    Generalitati Alimentele organice au devenit tot mai populare in multe parti ale globului, cererea pentru astfel de produse devenind mai mare decat productia. De ce sunt aceste alimente atat de solicitate? Este hrana bio cu adevarat sanatoasa? Este mai...citeste mai mult

  • Acizii grasi omega-7 Acizii grasi omega-7

    Generalitati Acizii grasi omega-7 nu sunt esentiali pentru sanatatea umana, ca atare, starea generala de sanatate nu va fi influentata daca o persoana nu ii asimileaza, dar acestia pot fi foarte utili petnru o greutate sanatoasa si o piele frumoasa. Acizii grasi...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate