Alimente bogate in carbohidrati


Generalitati

Sus
Alimente bogate in carbohidrati

Oamenii au nevoie de carbohidrati deoarece carbohidratii sunt o sursa primara de energie pentru corpul lor. Exista trei tipuri majore de carbohidrati: simpli, complecsi sau amidonul si fibre dietetice.

Carbohidratii simpli se gasesc in lapte, fructe si zaharul rafinat, iar cei complecsi sau amidonul in cereale, tuberculi si leguminoase. Un aport ridicat de carbohidrati complecsi ofera multiple beneficii sanatatii.

Carbohidratii nerafinati cum ar fi orezul brun sau cerealele integrale sunt cea mai buna alternativa, intrucat acestia sunt bogati in vitamina B si fibre dietetice esentiale.

Beneficiile consumului de carbohidrati

Sus

Alimentele bogate in carbohidrati ofera o serie de beneficii sanatatii oricarei persoane. Acest lucru este valabil mai ales pentru produsele alimentare care contin carbohidrati complecsi formati din cantitati mari de fibre solubile si insolubile si amidon rezistent.

Iata cateva dintre avantajele majore care pot deriva din urma consumului de alimente bogate in carbohidrati:

- amidonul rezistent si fibrele insolubile care se gasesc in mod natural in compozitia unor alimente cum ar fi bananele verzi, painea din cereale integrale sunt benefice pentru sanatatea colonului, previn constipatia si contribuie la scaderea nivelului de colesterol din sange si la reducerea excesului de greutate corporala.

- alimentele bogate in carbohidrati au rol de combustibil al organismului, imbunatatesc contractiile musculare si faciliteaza desfasurarea mai multor functii fiziologice. Acestea ofera energie si putere organismului, fie prin cresterea nivelurilor de glucoza din sange sau prin prevenirea scaderii acestor niveluri.

- aportul adecvat de carbohidrati ajuta la diminuarea problemelor functionale ale sistemului nervos central

- carbohidratii complecsi sunt alimente bogate in fibre care ajuta la imbunatatirea digestiei, stabilizarea zaharului din sange si mentinerea nivelului optim de energie.

Alimente care contin carbohidrati

Sus

Urmatoarea clasificare poate fi utila pentru orice persoana care doreste sa includa in dieta sa cat mai mult carbohidrati:

Cereale, seminte si paine Fructe Fasole boabe, pastai, radacinoase Lactate si dulciuri
covrigi caise naut lapte degresat
paine alba curmale fasole alba iaurt degresat
paine integrala cu grau coacaze fasole neagra ciocolata cu lapte
orez alb banane mazare verde ciocolata
tarate de grau smochine linte bomboane
musli struguri cartofi produse de patiserie
hrisca mere cartofi dulci prajituri
orz portocale morcovi
porumb pere ridichii
orez brun ananas
spaghete capsuni
paste pepene verde
briose stafide


Unele dintre alimentele care contin carbohidrati simpli (bomboane, prajituri, paine si paste din faina alba) vor fi evitate, intrucat nu furnizeaza organismului decat calorii goale care ofera pusee scurte de energie si determina cresterea in greutate, aparitia cariilor dentare dar si a altor probleme de sanatate.

Energia produsa de carbohidratii complecsi este de durata mai mare si joaca un rol important in metabolismul organismului, digestie si activitatea sistemului muscular si a celui nervos central.

Alimentele bogate in carbohidrati asigura o nutritie adecvata alaturi de vitaminele, mineralele si fibrele esentiale pentru desfasurarea activitatilor fizice si pentru o stare optima de sanatate.




37874 vizualizari, 07 Decembrie 2011

Citeste si

Arhiva
  • Alimente bogate in vitamine Alimente bogate in vitamine

    Generalitati Pentru ca o persoana sa fie sanatoasa are nevoie de un regim alimentar echilibrat, care sa includa toate substantele nutritive esentiale, inclusiv vitamine. Pentru ca organismul sa functioneze corect, vitaminele sunt esentiale, iar cel mai bun mod de a...citeste mai mult

  • Alimente care iti ofera satietate si care iti provoaca foame Alimente care iti ofera satietate si...

    Generalitati Succesul sau esecul in incercarea de a renunta la kilogramele in plus tine de cunostintele tale despre alimentele satioase si cele care iti provoaca foame. Alimentele bogate in fibre, proteine si apa iti asigura senzatia de satietate, in timp ce...citeste mai mult

  • Alimente cu un nivel scazut de carbohidrati Alimente cu un nivel scazut de...

    Generalitati Unul dintre principiile dietelor care au un continut redus de carbohidrati este ca fiecare persoana trebuie sa descopere care este nivelul de carbohidrati care actioneaza in mod adecvat, pentru fiecare. Persoanele care sufera de toleranta alterata la...citeste mai mult