Alimente bogate in fier

Generalitati

Sus
Alimente bogate in fier

Cele mai multe dintre alimentele bogate in fier sunt de origine animala.

Din acest motiv poate fi dificil pentru vegani, vegetarieni si oamenii care evita consumul de carne rosie, sa asimileze suficient fier pe parcursul unei zile.

Din fericire exista multiple suplimente pe care le puteti lua.

Totusi ar fi indicat sa obtineti fierul din alimentele pe care le introduceti in dieta dumneavoastra.

Importanta fierului in dieta

Sus

Fierul este important pentru scaderea in greutate, intrucat organismul are nevoie de fier pentru a produce celulele rosii ale sangelui, care sunt necesare pentru oxigenare si arderea grasimilor si caloriilor. Acesta este motivul pentru care dietele care infometeaza nu functioneaza: daca nu mancati alimente bogate in fier nu veti pierde grasimea, ci doar se va modifica masa musculara si organele. Aveti nevoie sa consumati produse alimentare bogate in fier daca doriti sa ramaneti in forma.

Daca valorile fierului din organism nu sunt cele normale, va puteti simti letargici si obositi, chiar si atunci dupa ce mancati si va odihniti. Oamenii care primesc suficient fier intr-o zi tind sa fie mult mai activi pe tot parcursul zilei.

Cu toate acestea, supradoza de fier nu va va ajuta sa ardeti mai multe grasimi. Sangele oxigenat este o necesitate pentru arderea eficienta a grasimilor, dar acest lucru nu inseamna ca ingestia suplimentara de fier va accelera timpul de ardere a grasimilor. Supradozajul cu fier poate fi la fel de simplu ca si excesul de zahar, de aceea trebuie sa fiti vigilenti.

Multe femei sufera de deficit de fier sau anemie, pentru ca nu mananca alimente suficient de bogate in fier. In plus, ele pierd destul de mult fier in timpul menstruatiei. Din aceste motive este foarte important sa adaugati la mesele zilnice alimente bogate in fier.

Anemia prin deficit de fier este o problema a copiilor care nu mananca suficient. Verificati lista de mai jos pentru a cunoaste care sunt alimentele bogate in fier, plus alimentele care trebuie sau nu, asociate cu acestea. Absorbtia fierului este influentata de factori multipli. Unul dintre acestea este forma in care este gasit fierul. Fierul heme care poate fi asimilat din surse animale este usor de absorbit. Fierul non-heme din surse vegetale este mai putin bio-disponibil.

Care este necesarul zilnic de fier?

Sus

Aportul de fier recomandat pentru barbati si femeile aflate la post-menopauza este de 8 mg/zi. Cantitatea indicata pentru femei inainte de menoapuza este de 18 mg/zi si recomandarea creste la 27 mg/zi pentru femeile gravide. Copiii cu varsta cuprinsa intre 7-12 luni au nevoie de 11 mg, de la 1-3 ani de 7 mg/zi, de la 4-8 ani de 10 mg/zi, de la 9-13 ani 8 mg/zi, 14-18 ani 11 mg/zi (baieti) si 15 mg/zi (fete).

Cum poate creste absorbtia de fier?

Sus

Este indicat ca alimentele care contin fier sa fie insotite de urmatoarele alimente pentru a creste absorbtia:

- carne, peste
- portocale, pepene galben, capsuni, grapefruit
- broccoli, varza de Bruxelles, tomate, suc de rosii, cartofi, ardei verde si rosu, vin alb

Alimente bogate in fier

Sus

Printre alimentele care au un continut important de fier se numara:

- orez brun - o ceasca preparat - 0.8 mg
- paine integrala de grau - 1 felie - 0.9 mg
- germeni de grau - 2 linguri - 11 mg
- briosa - 1 briosa simpla - 1.4 mg
- fulgi de ovaz - 1 ceasca preparata - 1.6 mg
- pita de grau - o felie - 1.9 mg
- spaghete imbogatite cu fier - 1 ceasca preparata - 2 mg
- tarate - 1 ceasca - 6.3 mg
- seminte de floarea soarelui - 30 mg - 1.5 mg
- lapte de soia - o ceasca - 1.4 mg
- boabe de fasole - conserva jumatate de ceasca - 1.6 mg
- naut - 1/2 cana de conserva - 1.6 mg
- tofu - jumatate de ceasca - 1.8 mg
- burger de soia - mediu - 1.8-3.9 mg
- spanac crud - o ceasca - 1 mg
- spanac fiert - o ceasca - 3.5 mg
- seminte de dovleac - 1/2 ceasca prajite - 8.5 mg
- fistic - 1/2 ceasca - 4.4 mg
- broccoli - 1/2 ceasca de broccoli fiert - 0.7 mg
- fasole verde - 1/2 cana fiarta - 0.8 mg
- fasole lima - 1/2 ceasca fiarta - 1.8 mg
- sfecla - 1 ceasca 1.8 mg
- mazare - 1/2 ceasca congelata fiarta - 1.3 mg
- cartofi - gatiti sau fierti - 1 cartof mediu - 4 mg
- pepene verde - o felie medie - 3 mg
- legume cu frunze verzi - 1/2 ceasca - 2 mg

Citeste si

Arhiva
  • Alimente care va incalzesc Alimente care va incalzesc

    Generalitati Dieta optima de iarna trebuie sa includa un numar scazut de calorii si un continut ridicat de vitamine, minerale si antioxidanti, care sa sprijine sistemul imunitar si sa tina departe bolile iernii. Scaderea temperaturii exterioare provoaca...citeste mai mult

  • Dieta de vara - alimente secrete Dieta de vara - alimente secrete

    Generalitati Soarele straluceste si temperaturile sunt in crestere. Vara este momentul in care dispar mai multe randuri de haine si indicat ar fi sa fie eliminat si surplusul de kilograme. Puteti opta pentru un regim dietetic strict, dar probabil ca o dieta de vara...citeste mai mult

  • 9 alimente recomandate cand aveti gripa 9 alimente recomandate cand aveti gripa

    Generalitati Cele mai comune afectiuni ale anotimpului rece - raceala si gripa, pot fi usor ameliorate printr-o alimentatie sanatoasa. Gripa este insotita adesea de lipsa poftei de mancare si de reducerea cantitatii de alimente consumate; din acest motiv, este...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Clinici recomandate
Medici recomandati
Articolul a fost salvat cu succes.
Articolul a fost sters cu succes.
Articolul este deja salvat.
Ne pare rau dar articolul nu a putut fi salvat.
Felicitari, adresa ta de email a fost inscrisa la newsletterul Sfatulmedicului.ro.
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK