Coronavirus Update

Ma sperie lupta cu citostaiticele....pot aduce mortea?

Intrebare postata de marryada cu 9 ani in urma - 10 raspunsuri MExista raspuns de la medic
Grupurile de discutie din care face parte intrebarea: Cancer Greta varsaturi induse de chimioterapie

Tatal meu are cancer la gat.
A urmat sedintele de radioterapie si acum are un set de citostatice timp de 6 luni cu un nr de 2 pe luna.Intrebarea mea este cum sa prevenim efectele negative gen greata, lesin, varasaturi, dureri de oase, frisoane, caderea parului, etc.? Daca exista suplimente alimentare de tip naturiste care sa previna aceset efecte si sa il ajute in acesta lupta grea? Daca trebuie sa urmeze un anumit regim alimentar( fructe, legume) ? ce vitamine ii putem da pentru a nu isi pierde pofta de mancare?
va multumesc

Raspunsuri (10)

Sunt medicamente care reduc/diminueaza efectele adverse/secundare administrarii citostaticelor, precum kitryll sau osetron pentru greata si varsaturile care apar in timpul administrarii citostaticelor, metoclopramidul pentru greata si varsaturi care apar la 72 de ore dupa terminarea administrarii citostaticelor, frisoane/dureri osoase - paracetamol, ketonal. Caderea parului apare la administrarea unora dintre citostatice, dar ac***a in vedere ca este barbat, poate efectul caderii parului sa nu-l afecteze psihic atat de mult ca in cazul femeilor. In ce priveste regimul alimentar, este recomandat un regim echilibrat. Localizarea la nivelul gatului poate face necesara menajarea acestei zone si consumarea alimentelor in forma semilichida sau lichida, la temperatura camerei, evitarea alimentelor prea calde/fierbinti sau reci.

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz

Esti medic si vrei sa te promovezi?

Raspunde intrebarilor din grupul Cancer.

Inscrie-te aici!
colnago (cu 9 ani in urma)

Pentru diminuarea efectelor secundare ale citostaticelor, un ajutor poate fi bautura bioactiva Tahitian Noni. Nu are contraindicatii, poate fi folosita alaturi de tratamentul medicamentuos.

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
Graviola (cu 8 ani in urma)

Sa incerce in timpul chimioterapiei si cateva luni dupa, suplimente alimentare care contin graviola, sau doar Graviola daca gasesti pe undeva. Nu stiu exact ce face el, dar cred ca e util. Mai cititi si voi despre medicamentul asta, eu am gasit numai informatii in limba engleza....

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
D.Pasca (cu 9 ani in urma)

Cazuri asemanatoare ca ale tatalui dvs au mers foarte bine pe tratament cu Oncozul. Tratamentul inceput inaintea chimio sau radioterapiei poate sa diminueze semnificativ reactiile adverse ale acestora si este un bun antitumoral, analgezic, antiinflamator si imunomodulator.

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
DENISMATEI (cu 9 ani in urma)

Va spun din experienta proprie ptr voma: eu faceam 3 kitryl cumparate de mine, la fiecare sedinta de chimio (unul in timpul perfuziei si urmatoarele 2 la cate 6 ore) si se reducea semnificativ senzatia de voma.
Acum poate depinde de fiecare corp in parte, mie nu mi s-a redus pofta de mancare, din contra dupa cateva ore dupa perfuzie aveam o foame de nu se putea dar datorita predinsonului pe care il luam mancam fara sare, deci nu prea mergea mancarea. Parul, asta e - eu sunt femeie, 34 ani- si am reusit sa trec psihic peste asta (cu peruca) - acum am parul crescut si e si cret !! Dureri de oase nu prea am avut. In rest am fost ok (am facut 6 luni de cure aprilie-sept 2010).
Am baut si inca beau suc de morcovi, sfecla, citrice si multe legume. (fara grefa in timpul tratamentului).
Cu suplimente alimentare, in anumite limite, sa nu faceti mai rau.

Multa sanatate

Cu o atitudine pozitiva sper sa treceti cu bine aceasta incercare.

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
marryada (cu 9 ani in urma)

Va multumesc din suflet pentru toate incurajarile si sfaturile pe care le-am primit. Sper sa trecem cu bine peste aceasta incercare a vietii, care ne sperie pe toti.

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
marryada (cu 9 ani in urma)

Va multumesc din suflet pentru toate incurajarile si sfaturile pe care le-am primit. Sper sa trecem cu bine peste aceasta incercare a vietii.

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
DENISMATEI (cu 9 ani in urma)

Vreau sa va asigur ca o atitudine pozitiva ajuta foarte mult in aceasta lupta (spus chiar de medici). Eu personal sunt foarte optimista, si pentru moment am reusit sa inving lupta cu aceasta boala. Mai departe nu ne ramane decat sa gandim pozitiv si D-zeu sa ne ajute.

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
Dani J (cu 9 ani in urma)

In timpul tratamentului cu citostatice e bine ca bolnavul sa ia unele suplimente naturale cum ar fi Graviola, Antioxidanti, resveratrol, samburi de caise www.naturanoastra.shopmania.biz

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
Valerian (cu 9 ani in urma)

Salut!!!!!Eu am urmat tratament cu citostatice si contra gretii am baut bors de putina e acru si taie greata destul de mult fata de osetron sau alceva.

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz

Raspunde

×
×
Felicitari! Raspunsul a fost postat cu succes! Felicitari! Raspunsul a fost editat cu succes! Felicitari! Raspunsul a fost sters cu succes!
Se incarca...

Cauta

Nu ai gasit ce cauti? Cauta intrebari similare sau adauga o intrebare noua.

Adreseaza o intrebare!

Comunitatea SfatulMedicului este pregatita sa raspunda la intrebarea ta!

Adreseaza o intrebare

Raspunsurile oferite prin intermediul site-ului sunt de natura educationala si informativa si nu pot fi considerate, in nici o situatie, ca fiind asimilate unor consultatii sau analize medicale de specialitate.

Datorita insusi modului in care functioneaza comunicatiile intermediate de internet, o consultatie medicala amanuntita nu este posibila, prin urmare, informatia medicala prezentata de site-ul nostru nu trebuie folosita ca alternativa a consultului medical realizat in persoana de un medic specialist.

SfatulMedicului.ro, precum si toti colaboratorii ale caror sfaturi sunt recepţionate prin sfatulmedicului.ro, nu pot fi considerati raspunzatori pentru nici un prejudiciu/pierdere de orice fel. Pentru a putea utiliza site-ul SfatulMedicului.ro trebuie sa fiti de acord cu Termenii si conditiile.