Am 17 ani si de cateva luni am niste stari destul de rele. De cate ori imi vizitez rudele cu parintii, acestia, si in special mama mea, se plang de problemele de sanatate (mama mea este bolnava de Lupus). Inainte nu ma deranja, ba chiar gandeam pozitiv si treceam peste cu o gluma. Insa de cand am implinit 17 ani, nu mai vreau sa mai imi vizitez rudele cu parintii, deoarece ma deprimeaza. Ma face si pe mine sa cred ca in viata o sa am numai de suferit si ca, daca mama mea este bolnava, o sa ma imbolnavesc si eu ca ea si mi-e frica. Acum 3 luni, bunica mea a murit si toti din familie am fost devastati deoarece nimeni nu se astepta la asta. Acest lucru m-a deranjat si totusi am incercat sa fiu puternica, sa trec peste. Insa am intrat in vacanta de vara si de atunci au inceput problemele. Dupa o sapt. am avut niste stari de rau si am chemat ambulanta de 2 ori, deoarece avem stari de grata si dureri abdominale. Prima oara mi-a spus ca sunt slabita si am nevoie de calciu (deoarece eram si foarte ametita), a doua oara, in seara urmatoare, mi-a spus ca am Sindromul Colonului Iritabil. Am fost si la medic care mi-a dat sa fac o ecografie, analiza de sange, de fecale si ceva pentru un virus la stomac. Toate au iesit bune si doctorita mi-a spus ca nu am nimic. Pentru cateva sapt. m-am simtit mai bine. Apoi am inceput sa am diaree si au inceput starile de panica. Nu mai pot sa gandesc decat negativ. Daca raman singura acasa fie gandesc negativ si am senzatia ca nu pot sa respir, fie ma apuca plansul, fie imi pun intrebari de genul "Daca sunt bolnava de ceva grav? Daca o sa mor? Daca nu ma mai vindec? Daca o sa ma chinui toata viata ca mama?". De cate ori vad stirile la TV si vad vreun om bolnav ma apuca gandurile negative: "Daca o sa ajung si eu ca el?" etc. Acuma, dupa cateva zile, mi-a mai trecut diareea, dar inca am dureri abdominale noaptea, inca nu pot scapa de senzatia de panica si de gandurile negative si de sufocare, decat daca vorbesc cu cineva sau daca ies undeva sau daca imi este distrasa atentia. Am inceput sa imi fie frica sa mai dorm singura in camera, deoarece mi-e frica ca nu voi putea opri gandurile negative si o sa mi se faca rau. Ce ar trebui sa fac? Multumesc!
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Am o problema"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (5)

Psih. Marina- Lucica Balea MPsih. Marina- Lucica Balea este un medic autorizat SFM (acum 8 ani)
Draga Andreea,
Simptomele descrise de tine sunt specifice anxietatii si atacurilor de panica. Teama de moarte o au toti oamenii, iar in cazul decesului unei persoane apropiate aceasta se amplifica, asa cum se intampla si in cazul tau si iapar somatizari. Ai nevoie de interventie psihoterapeutica, iar aceasta se poate realiza cu succes intr-un cadru suportiv, confidential, in cabinetul de psihoterapie. Din pacate sfaturile nu te pot ajuta. Nu-ti poti controla gandurile, atunci cand navalesc emotiile. Ai nevoie si de sprijinul persoanelor apropiate.
Daca doresti, te astept cu drag la cabinet, sau suna-ma pentru detalii.
Psih. Marina-Lucica Balea
Marina-Lucica Balea
Psihoterapeut, consilier
tel 0735 853 000
psihoprof.ro