Mersul pe role: metoda relaxanta pentru arderea caloriilor

Publicat la data de: 14 Mai 2012 | Actualizat la data de: 14 Mai 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Mersul pe role: metoda relaxanta pentru arderea caloriilor

Patinajul pe role este un mod minunat de a face miscare, benefica atat pentru minte cat si pentru corp. Daca aveti patine cu rotile, scoteti-le din dulap, daca nu, poate ar fi cazul sa va ganditi sa va achizitionati, pentru a va distra intr-un mod sanatos. Indiferent de nevoile personale de a face fitness, patinajul pe role este o modalitate foarte buna de a face miscare.

Patinajul pe role este o activitate excelenta de aerobic pentru oamenii de toate varstele. Dintr-un program regulat care va implica patinajul pe role, pot rezulta cel putin sase beneficii importante pentru sanatate. Rezistenta si forta musculara se vor imbunatati, flexibilitatea va creste cu putin ajutor, forma corpului se va modifica din cauza caloriilor arse, se va mari si rezistenta cardiorespiratorie, echilibrul si coordonarea vor fi mai bune, iar mintea va deveni mai clara. Aceste imbunatari vor aduce dupa sine si altele, al fel de placute, in viata dvs.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Beneficii
  3. Tipuri de patinaj
  4. Citeste pe aceeasi tema

Beneficii

Sus

Patinajul pe role ofera beneficii asemanatoare cu cele ale atletismului si ciclismului si ofera un antrenament cardiovascular mai bun decat alte tipuri de exercitii fizice. Beneficiile anaerobe, de fapt, sunt superioare atletismului sau ciclismului, intrucat patinajul pe role implica miscari naturale in cazul carora muschii aductori si abductori sunt stimulati. Doar 20-30 de minute de patinaj pe role in fiecare zi poate ajuta organismul dvs. sa devina mai puternic din punct de vedere fizic, iar riscul aparitiei bolilor de inima, scade.

De asemenea, cu ajutorul patinajului pe role se va imbunatati sanatatea mintala, fiind un tip de sport care ofera oportunitatea unei perioade de relaxare mentala. Este recomandat sa alegeti locuri pitoresti pentru patinaj sau o companie placuta care va va imbunatati starea dvs. de spirit. Lasati antrenamentul sa echilibreze chimia corpului intr-un mod natural si sa va induca un sentiment natural de bine. Pentru ca este distractiv si ofera oportunitati de socializare, majoritatea persoanelor care patineaza pe role, practica acest sport o perioada mai indelungata de timp decat cei care aleg alte tipuri de activitati fizice. Timpul suplimentar alocat patinajului va creste eficienta beneficiilor pentru sanatatea fizica cat si psihica.

Beneficii aerobice cardiovasculare
- Cresteti beneficiile aerobice prin patinajul in ritm alert sau in panta, dar urcati atat cat sa va puteti permite o coborare in siguranta;
- Incercati patinajul pe role pe distante lungi, intr-un ritm lent si constant, pentru a va imbunatati rezistenta;
- Programati-va sa patinati pe role in mod constant, pentru a obtine beneficii aerobice pe termen lung.

Beneficii anaerobe pentru dezvoltarea musculaturii
- Construiti musculatura puternica la nivelul pelvisului, sold si coapse, cu activitati regulate de patinaj pe role pe distante lungi;
- Fortificati tendoanele, gambele si muschii fesieri prin combinarea miscarilor inainte si inapoi sau a altor manevre fizice atunci cand patinati;
- Permiteti balansului de care aceasta activitate are nevoie sa functioneze, sa va stabilizeze musculatura zonei inferioare a spatelui si musculatura abdomenului;
- Intariti partea superioara a bratelor si muschii umerilor, balansand bratele in timp ce patinati.

Impact redus asupra articulatiilor
- Patinati pe suprafete netede pentru a beneficia de un impact redus asupra genunchilor si spatelui;
- Evitati rasucirile si opririle bruste, pentru a evita compromiterea articulatiilor;
Cresteti flexibilitatea
- Includeti un set de exercitii de incalzire si faceti intinderi usoare pentru stabilitate si flexibilitate in timpul patinajului;
- Profitati de masaj dupa patinaj, pentru a reduce tensiunea musculara, pentru a intensifica circulatia sangvina si pentru a mentine tesuturile flexibile si elastice.

Imbunatatiti echilibrul si coordonarea
- Utilizati o postura ghemuita, cu genunchii indoiti, pentru a dezvolta si a mentine un echilibru mai bun;
- Executati miscari, rotiri si alte provocari de echilibru pe un picior, atat atunci cand sunteti pe patinele cu role, cat si in afara patinajului.

Ardeti calorii si reduceti grasimea
- Ardeti 280 kcal sau mai mult, la fiecare 30 de minute de patinaj in ritm constant;
- Ardeti 450 kcal sau mai mult, in 30 de minute prin utilizarea unor tehnici de patinaj pe role;
- Puteti arde mai multe calorii prin patinajul in forta, in ritm sustinut;
- Planificati un regim regulat de patinaj pe role, pe o perioada indelungata de timp pentru a arde cat mai multe calorii.

Beneficii pentru sanatatea mintala
- Imbunatatiti claritatea mintala si concentrarea, reduceti stresul si depresia, bucurandu-va de un turneu de amatori sau prin activitati sociale care implica patinajul pe role.
- Dezvoltati conectivitatea dintre minte si corp prin antrenament, fitness si activitati competitive de patinaj pe role.

Tipuri de patinaj

Sus

Antrenament regulat
Patinajul pe role, in mod regulat si la intensitate ridicata este un antrenament fizic eficient care implica atat exercitii de intensitate ridicata, cat si exercitii cu intensitate moderata. De exemplu, dupa 5 minute de incalzire, patinati viguros timp de 30 de secunde. Apoi, slabiti intensitatea la moderat, timp de 60 de secunde. Continuati sa alternati astfel timp de 30 de minute. Pe masura ce puterea si rezistenta se imbunatatesc, cresteti intervalul de patinat la intensitate ridicata. Efectuati acest antrenament de doua ori pe saptamana, cu cel putin o zi pauza intre sesiunile de antrenament.

Patinaj slalom
Utilizarea de conuri in programul de patinaj, intareste partea inferioara a corpului, tintind coapsele, gambele si muschii fesieri. Acest tip de patinaj, imbunatateste de asemenea, echilibrul, agilitatea si coordonarea. Aliniati 5 sau mai multe conuri pe sol, la aproximativ 4 metri distanta unul de celalalt. Executati un slalom printre conuri pana cand ajungeti la ultimul, intoarceti-va apoi si repetati miscarea.

Patinajul pe distante lungi
Patinajul pe un traseu special, sau pur si simplu pe trotuar timp de 30 de minute, imbunatateste capacitatea plamanilor, rezistenta si tonifica musculatura. Alegeti un traseu de cativa kilometri, si daca este posibil, intr-o zona cu dealuri.

Siguranta
Purtati intodeauna echipamentul de protectie adecvat atunci cand patinati pe role. Purtati orteze pentru incheietura mainilor, genunchiere, cotiere si casca. Cele mai multe accidente de patinaj implica bratele, incheieturile mainilor sau cotului atunci cand patinatorii nu poarta echipament de protectie. Invatati cum sa opriti si sa va intoarceti in conditii de siguranta, inainte de a incepe antrenamentul pe patine cu role.


Citeste si

Arhiva

Nu sunt articole inrudite

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate