Exercitiile fizice: beneficii asupra inimii si creierului

Generalitati

Sus
Exercitiile fizice: beneficii asupra inimii si creierului

Efectuate in mod regulat exercitiile fizice pot reduce riscul bolilor de inima, accidentelor vasculare si a unor tipuri de cancer. Atat exercitiile de timp aerobic, cat si cele de forta contribuie la consolidarea starii de sanatate.

In plus, exercitiile fizice pot imbunatati sanatatea mentala, au efecte pozitive asupra unora dintre cele mai importante organe ale corpului uman, inclusiv inima si creierul dar si asupra altor sisteme cum ar fi sistemul muscular si cel osos.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Inima
  3. Creier
  4. Muschi si oase
  5. Pierderea in greutate
  6. Recomandari
  7. Articole similare

Inima

Sus

Ca si in cazul altor muschi, inima devine mai puternica pe masura ce este antrenata. O inima puternica este mult mai eficienta si poate pompa mai mult sange bogat in oxigen pentru intreg corpul, cu mai putine batai pe minut.

Exercitiile regulate echilibreaza nivelul colesterolului, fapt ce ajuta la mentinerea sanatatii arterelor sanguine, fara sa existe riscul aparitiei blocajelor ce cresc posibilitatea declansarii unui atac de cord.

Mentinerea in limite normale a tensiunii arteriale cu ajutorul activitatii fizice, este o alta modalitate importanta de a reduce riscul dezvoltarii bolilor cardiovasculare.

Creier

Sus

Activitatea fizica produce beneficii pentru creier si sanatatea mentala. Creierul elibereaza endorfine, substante chimice care declanseaza starea de bine a unei persoane.

De asemenea, exercitiile fizice pot activa proteinele de la nivelul creierului care ajuta la formarea de noi celule ale creierului. O persoana activa din punct de vedere fizic, se va concentra mai bine dupa incetarea activitatii fizice datorita cresterii fluxului de sange la nivelul creierului, ce are loc in timpul si dupa antrenament.

Muschi si oase

Sus

Desi nu sunt organe individuale, sistemul osos si cel muscular ar putea obtine diverse beneficii in urma exercitiilor fizice regulate. Scaderea fortei si masei musculare ar putea avea loc o data cu inaintarea in varsta, insa exercitiile fizice regulate pot preveni acest lucru si vor ajtua la mentinerea sanatatii articulatiilor.

Exercitiile cu greutati, dar si mersul pe jos, contribuie la cresterea rezistentei oaselor si reduc riscul dezvoltarii osteoporozei. Consolidarea fortei musculare, a echilibrului si flexibilitatii in urma exercitiilor fizice reduc riscul unei persoane de a cadea si de a se rani.

Pierderea in greutate

Sus

Exercitiile aerobice zilnice, ajuta la mentinerea sau atingerea unei greutati sanatoase. Cand o persoana face exercitii aerobice se vor consuma calorii prin arderea depozitelor de grasimi din organism stocate in scopul eliberarii de energie. Pentru fiecare 3500 calorii arse se vor pierde 450 grame din greutatea corpului.

Printre beneficiile exercitiilor de tip aerobic se numara:
- imbunatatirea aspectului general
- silueta este mai armonioasa
- este prezenta o stare generala de bine
- reducerea riscului declansarii bolilor cronice cum ar fi diabetul, bolile de inima si colesterolul ridicat.

Recomandari

Sus

Specialistii recomanda ca o persoana sa faca macar cinci zile pe saptamana exercitii aerobice moderate. Acest lucru este suficient pentru a se mentine sanatatea inimii, creierului si a restului corpului.

Pentru a se pierde in greutate va fi nevoie ca fiecare sedinta de activitate fizica sa aiba o durata de aproximativ 60 de minute sau chiar mai mult. De asemenea, este recomandat sa se faca exercitii pentru consolidarea muschilor de cel putin doua ori pe saptamana.

Citeste si

Arhiva
  • Afla cate calorii arzi prin practicarea sportului preferat Afla cate calorii arzi prin...

    Introducere Sunteti pasionati de un anumit tip de sport? Daca raspunsul este afirmativ atunci cu siguranta va intereseaza sa aflati cate calorii ardeti cand va recreati prin practicarea sportului favorit. In acest articol va facem cunostinta cu 12 dintre...citeste mai mult

  • Alimentatia dupa exercitiile fizice Alimentatia dupa exercitiile fizice

    Generalitati Masa luata dupa exercitiile fizice, ar trebui sa fie cea mai importanta masa a zilei pentru orice persoana interesata de nutritie sau care doreste sa isi construiasca masa musculara, sa slabeasca sau pur si simplu sau sa-si tonifice corpul. Exista...citeste mai mult

  • Aerobicul Aerobicul

    Generalitati Se stie ca efortul fizic prelungit solicita inima si muschii si necesita o cantitate mare de oxigen, de aceea aerobicul ar trebui sa se efectueze intr-un spatiu cu aer curat, bine oxigenat. Sistemul cardiovascular si pulmonar asigura o...citeste mai mult

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate