Exercitii fizice pentru sindromul de colon sau intestin iritabil

Generalitati

Sus
Exercitii fizice pentru sindromul de colon sau intestin iritabil

Exercitiile fizice pot ameliora numeroase afectiuni, inclusiv sindromul de colon sau intestin iritabil. Desi exercitiile fizice nu sunt un remediu pentru sindromul de intestin iritabil, acestea imbunatatesc starea generala de sanatate, reduc stresul si amelioreaza problemele gastro-intestinale, cum ar fi constipatia si diareea - frecvent intalnite la persoanele cu sindrom de colon sau intestin iritabil.

Exercitiile fizice pot ajuta persoanele cu sindrom de colon sau intestin iritabil sa reduca frecventa declansarii simptomelor bolii. Pe langa ameliorarea simptomelor fizice ale sindromului de colon sau intestin iritabil, exercitiile fizice regulate ajuta la o mai buna gestionare a stresului.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Tipuri de exercitii si miscari pentru reducerea simptomelor de sindrom de intestin iritabil
  3. Articole similare

Tipuri de exercitii si miscari pentru reducerea simptomelor de sindrom de intestin iritabil

Sus

- Exercitii de stretching. Acest tip de exercitii stimuleaza receptorii din sistemul nervos, reducand astfel productia de hormoni ai stresului din organism. In plus, exercitiile de stretching elibereaza tensiunea si cresc fluxul sanguin catre muschi.

- Exercitii Pilates. Pilates antreneaza mintea, corpul si spiritul si controleaza nivelul de stres destul de eficient. Scopul acestor exercitii este de a imbunatati flexibilitatea si rezistenta, tintind echilibrul dintre cele doua. Exercitiile Pilates vizeaza anumite grupuri musculare, inclusiv muschii abdominali, fiind utile in diminuarea simptomelor de sindrom de intestin iritabil.

- Exercitii cardio. Exercitiile aerobice, cum ar fi cele care includ bicicleta sau mersul pe jos, imbunatatesc starea generala de sanatate si sunt moduri foarte eficiente de detensionare.

- Exercitii de respiratie. Respiratia profunda ajuta plamanii sa primeasca o cantitate mai mare de oxigen si stimuleaza miscarile intestinale. De asemenea, acest tip de exercitii reduc tensiunea de la nivelul abdomenului si, implicit, tensiunea intestinala.

- Yoga. Exista mai multe tipuri de yoga, dar toate presupun combinarea respiratiei cu miscari specifice. Pentru a atinge un nivel maxim de relaxare, urmati cursuri de yoga care presupun realizarea de miscari usoare sau inscrieti-va in clasele pentru incepatori. Daca doriti sa va concentrati mai mult pe fitness, exista numeroase cursuri de yoga pentru avansati care includ exercitii tehnice mai complicate.

- Activitati care va fac placere. Cu cat va place ceea ce faceti, cu atat cresc sansele de a urma acea activitate timp indelungat. Este intodeauna placut sa puteti face exercitii care va fac sa va simtiti bine. Desi este subinteles ca nu trebuie sa faceti exercitii in momentul in care simptomele sindromului de intestin iritabil sunt la apogeu, puteti incerca exercitii usoare, chiar daca apar manifestarile bolii.

Este important sa va programati antrenamentele la cel putin o ora dupa mese. Inainte de a face orice activitate fizica mai intensa, evitati sa consumati alimente care stiti ca va provoaca un episod acut al simptomelor de sindrom de intestin iritabil.

Atunci cand incepeti un program de exercitii fizice de fitness sau relaxare, incercati sa obtineti beneficii maxime in urma acestora. Incercati urmatoarele sfaturi pentru a face antrenamentele cat mai placute si confortabile:

  • faceti exercitiile la aceeasi ora in fiecare zi
  • evitati sa faceti antrenamente cu o ora inainte si dupa masa
  • alegeti exercitii care va fac placere si care se potrivesc cu stilul dumneavoastra de viata si constitutia fizica.

Citeste si

Arhiva
  • 20 de cauze ale durerilor pelvine 20 de cauze ale durerilor pelvine

    Ce este durerea pelvina? Durerea pelvina este cea localizata la nivelul abdomenului sau sub ombilic. Aceasta durere poate insoti o gama larga de afectiuni. Poate fi o manifestare normala a femeilor aflate in perioada fertila, o tulburare digestiva (sindrom de...citeste mai mult

  • Combatarea balonarii prin miscare Combatarea balonarii prin miscare

    Generalitati Combaterea balonarii, fie ca este vorba despre prevenirea sau tratarea sa, se poate realiza si printr-un program zilnic de miscare. Exercitiul fizic regulat ajuta la tonifierea musculaturii abdominale, facilitarea digestiei si ameliorarea...citeste mai mult

  • Sindromul de intestin iritabil, tulburarea functionala a tractului gastrointestinal Sindromul de intestin iritabil,...

    Generalitati Mai este numit si colon iritabil, fiind o afectiune cronica recidivanta ce apare cel putin o zi pe saptamana, timp de cel putin 3 luni, cu debut anterior de cel putin 6 luni. Aceasta se produce cand muschii tractului intestinal se contracta in spasme...citeste mai mult

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK