Multiplele beneficii ale strugurilor

Generalitati

Sus
Multiplele beneficii ale strugurilor

Strugurii sunt fructe foarte bune pentru sanatate, fiind o sursa naturala de antioxidanti si de vitamine. Consumul de struguri contribuie la combaterea anemiilor, a asteniilor, a stresului, dar si a starilor de oboseala.

In plus, strugurii au un efect diuretic, laxativ, coleretic, colecistokinetic, detoxifiant, hipocolesterolemiant, sunt regeneratori hepatici, calmanti si combat insomniile.

Strugurii se numara printre fructele cu cel mai mic indice glicemic, iar aportul lor caloric este redus, ei avand circa 70 de calorii per 100 de grame.

Strugurii negri contin resveratrol, unul dintre cei mai puternici antioxidanti naturali cunoscuti.

Mai contin si licopen, bioflavonoide, acizi grasi Omega 3 si 6, mangan, cupru, antocianine, acid elagic si melatonina. De asemenea, strugurii negri contin multe oligoelemente care fortifica organismul si ii ofera vitalitate, tocmai de aceea au fost denumiti si „polivitamine naturale”.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Principalele beneficii
  3. Articole similare

Principalele beneficii

Sus

Intaresc sistemul imunitar. Avand foarte multe vitamine – A, B1, B2, B3, C si PP – strugurii au darul de a sustine formarea de anticorpi, crescand astfel rezistenta organismului in fata infectiilor, virusurilor si bacteriilor.

Protejeaza inima. Magneziul si potasiul din compozitie fortifica peretii vaselor de sange si muschiul cardiac, micsorand riscul de accident vascular cerebral sau de infarct miocardic. In plus, strugurii negri sunt bogati in flavonoizi, compusi care protejeaza inima si arterele si contribuie la eliminarea toxinelor din sange.

Curata rinichii si au un rol important in procesul de distrugere pe cale naturala a calculilor renali.

Combat stresul. Strugurii sunt o sursa bogata de fructoza si glucoza, stimuland astfel secretia de serotonina, hormonul fericirii, si diminuand in acest fel nivelul stresului.

Detoxifica colonul si imbunatatesc digestia. Pentru ca sunt bogati in fosfor, potasiu si in fibre, strugurii contribuie la dizolvarea lipidelor si la eliminarea toxinelor acumulate. Efectul diuretic este mai puternic atunci cand acestia sunt consumati pe stomacul gol.

Previn degenerescenta maculara. Se pare ca un consum regulat de struguri negri previne degenerescenta maculara.

Strugurii negri sunt benefici pentru sistemul osos, mai ales daca exista in familie bolnavi diagnosticati cu osteoporoza. Strugurii au in compozitie calciu, dar si minerale importante care contribuie la sanatatea sistemului osos.

Au grija de sanatatea cerebrala. Strugurii negri sunt bogati in acid folic si vitamine din grupa B, care sunt nutrienti esentiali pentru formarea tesuturilor noi, a legaturilor celulare si a functionarii corecte a creierului.

Totodata, fiind bogati in minerale, strugurii negri, consumati in mod regulat, imbunatatesc memoria si procesele cognitive de baza, precum atentia si agilitatea mentala.

Cataracta, sinuzita si mucozitatile de pe peretii stomacului si ai intestinelor sunt dizolvate in dietele cu struguri albi. Important este ca persoana afectata de aceste probleme sa consume frecvent struguri albi.

Citeste si

Arhiva
  • Ce trebuie sa stim despre alimentele organice / bio Ce trebuie sa stim despre alimentele...

    Generalitati Alimentele organice au devenit tot mai populare in multe parti ale globului, cererea pentru astfel de produse devenind mai mare decat productia. De ce sunt aceste alimente atat de solicitate? Este hrana bio cu adevarat sanatoasa? Este mai...citeste mai mult

  • Dieta in functie de grupa sanguina Dieta in functie de grupa sanguina

    Generalitati Dieta in functie de grupa sanguina a devenit cunoscuta odata cu lansarea cartii lui Peter D'Adamo, "Eat Right 4 Your Type" / "Alimentatia adecvata celor 4 grupe sanguine", care si astazi detine titlul de bestseller in lectura de...citeste mai mult

  • Beneficiile strugurilor Beneficiile strugurilor

    Generalitati Strugurii sunt o sursa de sanatate, intrucat sunt bogati in fitonutrienti, cum ar fi antioxidantii polifenolici, vitaminele si mineralele. Ca atare, trebuie sa-i includeti in mod regulat in dieta dumneavoastra, indiferent de forma: fructe proaspete sau...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Clinici recomandate
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK