Antioxidantii – rolul si importanta acestora pentru organism

Antioxidantii – rolul si importanta acestora pentru organism

Societatea moderna a devenit tot mai preocupata de sanatate, respectiv de modalitatile de a combate diversele afectiuni care se instaleaza in corpul uman.

Pentru a putea mentine un corp sanatos, viguros, atat in interior, cat si in exterior, este absolut esential ca fiecare dintre noi sa se orienteze in alimentatie dupa produse care sa nu puna nicicum in pericol sanatatea.

O mare parte a bolilor care se instaleaza in organism sunt cauzate de modul de alimentatie, de felul in care sunt preparate bucatele, etc. O alimentatie variata si echilibrata asigura organismului aportul necesar de substante nutritive (proteine, lipide si glucide).

Din pacate, modul de viata actual, stresul, sedentarismul ori viata traita intr-un ritm prea alert, poluantii, consumul de alimente rafinate, precum si alti factori modifica necesarul de substante nutritive, fapt ce conduce catre nevoia de a completa alimentatia cu produsele ce suplimenteaza aportul de vitamine, minerale, probiotice, antioxidanti, proteine, lipide, fosfolipide, fibre si altele.

Antioxidantii sunt substantele care indeplinesc un rol esential in organism, in buna functionare a corpului, si nimeni nu ar trebui sa neglijeze consumul de alimente bogate in acesti nutrienti.

Antioxidantii protejeaza organismul de efectul radicalilor liberi (care apar in urma unor procese metabolice, in urma metabolizarii unor medicamente, din cauza poluantilor, etc).

Radicalii liberi cauzeaza aparitia unor boli precum: cancer, ateroscleroza, etc. Compusi cu efect antioxidant, continuti in diverse fructe si legume, sunt: vitaminele A, C si E, betacarotenul, flavonoizi, zincul si seleniul.

Pentru ca fiecare sa inteleaga importanta pe care o au acestia in buna functionare a organismului, in randurile de mai jos sunt prezentate cateva informatii cu privire la clasificarea lor, precum si la alimentele, respectiv suplimentele nutritive care ii contin.

Care sunt alimentele si bauturile care au continut bogat de antioxidanti?

La fel de pretioase datorita continutului de antioxidanti sunt si fructele (kiwi, pepenele galben, caisele, piersicile, portocalele, merele, lamaile, merisoarele, afinele, strugurii, etc).

Carnea care contine substante antioxidante este cea rosie, in special cea de vita, care contine seleniu, dar si carnea de ton. Ciocolata neagra este de asemenea renumita pentru proprietatile sale antioxidante.

In ceea ce priveste bauturile, cele mai recomandate in acest sens sunt ceaiurile facute acasa din plante naturale, dar si vinul rosu.

In situatiile in care mesele zilnice nu reusesc sa asigure aportul necesar de antioxidanti pentru organism, atunci exista posibilitatea de a introduce in alimentatie suplimentele nutritive.

Care sunt beneficiile cele mai insemnate ale antioxidantilor pentru organism?

Este binecunoscut faptul ca acestia joaca un rol foarte important in intarirea sistemului imunitar. Astfel, cei care stiu ca au probleme din acest punct de vedere ar trebui sa aiba in vedere o alimentatie bogata in legumele si fructele mentionate mai sus. Pentru persoanele care se afla in situatiile descrise in paragraful introductiv, introducerea unor suplimente alimentare cu antioxidanti este de bun augur.

De asemenea, persoanele care consuma antioxidanti sub diverse forme, se bucura de un proces imbunatatit de regenerare celulara. Tot rezultate ale acestora sunt si procesele degenerative incetinite, adica cele care sunt responsabile pentru imbatranirea organismului. Astfel, persoanele care au in vedere aceste aspecte se bucura de o aparitie intarziata a ridurilor si a degradarii pielii.

Atunci cand alimentele si substantele nutritive bogate in antioxidanti sunt consumate in mod constant si regulat, acest lucru se reflecta si asupra functiilor organismului, care sunt vizibil imbunatatite. Persoanele care sunt predispuse diverselor boli cardiovasculare, cancerului, celor neurodegenerative sau arteriale, pot beneficia din completarea alimentatiei zilnice cu antioxidanti, fie din alimente, fie din alimente completate de suplimente alimentare.

Citeste si

Arhiva
  • Dieta pentru sanatatea plamanilor Dieta pentru sanatatea plamanilor

    Generalitati Atunci cand un om respira, plamanii sai se dilata si se contracta. Acestia transporta oxigenul la sange si elimina dioxidul de carbon toxic. Totusi, aerul pe care il respiram poate contine mai multe componente toxice care ar putea sa deterioreze plamanii....citeste mai mult

  • Tipuri de ulei pentru gatit Tipuri de ulei pentru gatit

    Generalitati In cazul in care gatiti frecvent la domiciliu, probabil ca folositi deseori diverse tipuri de uleiuri pentru preparatele culinare. Uleiul este folosit ca ingredient in compozitia felurilor de mancare, dar mai este utilizat si pentru prajit. Unul dintre...citeste mai mult

  • Aliatii organismului in sezonul rece: antioxidantii Aliatii organismului in sezonul rece:...

    Generalitati Expertii sunt de parere ca, daca dorim sa ne protejam de raceli si gripe in sezonul rece, natura ne pune la dispozitie o serie de aliati de incredere. Si cum este mult mai bine sa prevenim decat sa tratam, putem apela la acestia de fiecare data cand...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Clinici recomandate
Servicii specializate
+1
Vezi toate serviciile
Mai putin
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK