Tratamentul indelungat cu eritropoetina creste nivelul seric al HDL-Colesterol la pacientii cu IRC
Stire medicala
Printre anomaliile lipidice observate la pacientii cu insuficienta renala cronica se numara si scaderea semnificativa a nivelului seric de HDL-Colesterol. Tratamentul prelungit cu eritropoetina, administrat precoce la persoanele cu insuficienta renala cronica in stadiul de predializa incetineste semnificativ progresia acestei afectiuni, acest lucru dovedindu-se intr-un studiu precedent al echipei de cercetatori de la Universitatea din Ioannina, Grecia.
In substudiul prezent, conform "The American Journal of Kidney Diseases", echipa condusa de Dr. Kostas C. Siamopoulos a investigat daca eritropoetina poate influenta nivelurile serice de HDL-Colesterol in comparatie cu alte fractiuni lipidice in lotul studiat.
In acest studiu au fost incluse 88 de persoane cu insuficienta renala cronica in stadiul de predializa (stadiile 3 si 4). Pacientii au fost impartiti in doua grupuri: 45 de pacienti (grupul 1) au beneficiat de terapie cu eritropoetina (50 U/kg/saptamana) cu scopul de a creste nivelurile de hemoglobina pana la valoarea tinta de 13 g/dl. Grupul al doilea (43 de pacienti) nu a primit tratament cu eritropoetina pana cand nivelul de hemoglobina nu a atins valoarea de 9 g/dl.
Lotul de pacienti a fost urmarit pe o perioada de 12 luni.
La sfarsitul perioadei de urmarire s-a observat o scadere semnificativa din punct de vedere statistic a nivelurilor serice de colesterol total, LDL-Colesterol si trigliceride la ambele grupuri. Cu toate acestea, o crestere semnificativa a nivelurilor de HDL-Colesterol a fost observata doar in grupul 1 (de la 42,5 pana la 55,9 mg/dl) comparativ cu pacientii din grupul al doilea unde nivelurile de HDL-Colersterol au ramas neschimbate. In plus, raportul aterogenic LDL-C/HDL-C a scazut semnificativ doar la pacientii din grupul 1. Important de mentionat este faptul ca valorile crescute de HDL-C au fost asociate direct cu cresterea valorilor hemoglobinei la pacientii tratati cu eritropoetina.
In concluzie, rezultatele studiului au aratat ca tratamentul cu eritropoetina la pacientii cu insuficienta renala cronica in stadiul de predializa creste nivelul de HDL-C, ceea ce poate fi considerat un efect important antiaterogenic al acestui hormon.
-
Cere SfatulMedicului
afla raspunsurile la problemele tale
-
Interpreteaza-ti analizele
afla parerea medicului despre analizele tale
-
Intreaba Comunitatea
vezi cum au rezolvat altii problemele lor
-
Evalueaza-ti Sanatatea
afla semnificatia simptomelor tale
Discuta despre Urologie
-
Cum sa scad
22 zile, 21 ore, 49 min
Am colesterolul 224, glicemia 186 si trigliceridele 234
-
Tratament hipercolesterolemie
25 zile, 0 ore, 37 min
Desi am o alimentatie relativ sanatoasa ( fara alcool, nefumatoare), am hepatita c ( am facut interferon acum 10 ani si de...
-
Colesterol si creatinina marite la ana...
1 luni si 6 zile
In urma analizelor de sange mi-au iesit valori mari la :colesterol 385,creatinina 1.68 ,ggt 72,limfocite 52,neutrofile...
-
Valori in afara normalului
1 luni si 22 zile
Buna, mi-am facut niste analize la synevo, si sunt destul de in afara valorilor normale. am 33 de ani, 178 cm, 91...
Citeste si
Arhiva-
Cum sa cresti nivelul de implicare,...
Generalitati si alte informatii Nu este o surpriza faptul ca femeile determina deseori schimbarea intr-o relatie. Dupa modul in care lucrurile evolueaza in societatea contemporana, femeile isi doresc ca partenerii lor sa se implice mai mult, fie in viata sociala sau...citeste mai mult
-
Alimente care imbunatatesc nivelul de...
Generalitati Ginseng, peste, fructe de padure sau cofeina? Care dintre suplimente nutritive ori alimente pot creste nivelul de concentrare, imbunatatesc memoria, atentia si stimuleaza functionarea creierului? Nu exista nici o indoiala ca pe masura ce o...citeste mai mult
-
Diete si tratamente cosmetice cu...
De ce sunt strugurii sanatosi Printre fructele cele mai bogate in antioxidanti, strugurii sunt foarte sanatosi in alimentatie, dar se folosesc cu succes si in cosmetica. Ar fi pacat sa nu profiti de sezonul lor. Se spune ca un pahar de vin rosu pe zi este cea...citeste mai mult
