Coronavirus Update

Insomnie

Intrebare postata de elena.35 cu 7 ani in urma - 4 raspunsuri MExista raspuns de la medic
Grupurile de discutie din care face parte intrebarea: Tulburari de somn

Buna ziua..va rog frumos sa/mi spuneti daca LEPONEXUL se poate lua concomitent cu HALOPERIDOLUL..

×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez intrebarea pentru:

Spam
Categorie gresita
Abuz

Raspunsuri (4)

Buna ziua,

Dna. Elena.35, cel mai indicat este sa mergeti la medicul de familie sau la psihiatru si in urma investigatiilor medicale sa va prescrie o schema de tratament.

Despre insomnie si formele de tratare puteti citi aici sau pe site-ul www.psihoutil.ro

Insomnia este o problemă foarte frecvent întâlnită în rândul pop**aţiei adulte.
Aceasta se caracterizează prin dificultatea de a adormi, cât şi prin treziri dese sau matinale, somn întrerupt.
Somnul este extrem de important pentru mintea şi organismul nostru, deoarece ne oferă energia necesară pentru a rezista în faţa sarcinilor cotidiene.
Persoanele care suferă de insomnie se simt mai obosite, tensionate şi stresate. Aceste probleme le îngreunează sau le împiedică să îşi realizeze responsabilităţile de zi cu zi.
Complicaţiile insomniei
Există foarte multe elementele care provoacă şi menţin insomnia, acestea pot fi atât de natură medicală, cât şi psihologică.
Administrarea somniferelor fără avizul medicului, riscul dependenţei şi creşterea dozei în timp.
Prelungirea insomniei poate declanşa diverse simptome cronice, cum ar fi: dureri somatice, stări de anxietate şi/sau depresie, probleme de concentrare, nervozitate.
Elementele care provoacă problemele de somn
• Agitaţia psihomotorie - se caracterizează prin simptome - precum, creşterea ritmului cardiac şi a tensiunii arteriale, încordarea şi rigiditatea la nivelul muşchilor, respiraţie accelerată şi superficială, anxietate şi nervozitate. Ne confruntăm cu agitaţie psihomotorie atunci cand avem de-a face şi cu situaţii stresante, probleme în familie sau la locul de muncă, termene limită etc..
• Obiceiurile dezadaptative, ca de exemplu:
- Alimentaţia nepotrivită înainte de culcare. Mese copioase, alimente bogate în carbohidraţi, consumul de cafea, ceaiuri energizante, alcool) care poate provoca simptome de balonare, dureri abdominale, arsuri gastrice, nevoia frecventă de a urina.
Prin urmare, îmbunătăţirea calităţii somnului necesită corectarea comportamentelor alimentare neadecvate.
- Orarul de somn dezorganizat . În unele zile ne ducem la culcare mai târziu, iar în altele mai devreme sau în anumite dimineţi ne trezim prea devreme şi în altele mai târziu).
• Activitatea mentală intensă. Avem biroul în dormitor, lucrăm până noaptea târziu, scriem, lecturăm sau navigăm pe internet din pat.
• Gândirea iraţională. Exagerăm consecinţele unui somn neadecvat, catastrofăm. Exemplu de astfel de gânduri: ,,Trebuie neapărat să adorm, altfel nu voi fi în stare de nimic a doua zi”, ,,Cred ca am o problemă medicală foarte gravă”, ,,Dacă nu reuşesc să dorm 8 ore, o să fiu foarte oboist(ă) a doua zi”, ,,Numai mie mi se întâmplă să nu pot dormi şi nu mai suport această stare de nesomn”.
Strategii pentru tratarea insomniei
Schimbarea elementelor, obişnuinţelor care provoacă dificultăţi de somn - cu dezvoltarea unor obişnuinţe mai sănătoase, ca de exemplu:
• Adoptarea unui program de somn regulat;
• Adoptarea unui program alimentar sănătos;
• Învăţarea şi efectuarea unor exerciţii de relaxare;
• Pregătirea camerei în care dormim, aerisirea acesteia;
• Încluderea activităţilor sportive în programul cotidian;
• Înlocuirea gândirii iraţionale cu alternative de gândire mai adaptative.
Cu cât acţionaţi mai repede cu atât mai uşor vă puteţi trata insomnia.

Pentru mai multe informaţii legate de terapia insomniei ma puteţi contacta.

O zi frumoasa!
Psih. Roxana Pătrașcu
Telefon: 0721. 349.765
Mail: [email protected]

Website: www.psihoutil.ro

Roxana Pătrașcu psihoterapeut 

Telefon: 0721.349.765

Mail: [email protected]

Website:http://www.psihoutil.ro/
Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz

Esti medic si vrei sa te promovezi?

Raspunde intrebarilor din grupul Tulburari de somn.

Inscrie-te aici!
elena.35 (cu 7 ani in urma)

va multumesc pentru raspuns..intrebarea de mai sus a fost adresata pentru tatal meu..care de un an si trei luni foloseste antidepresive si somnifere fara intrerupere cu prescriptie medicala sau fiind internat in spital de nenumarate ori..cu toate acestea starea lui de sanatate se inrautateste pe zi ce trece..de aici si vine intrebarea mea de mai sus..daca LEPONEXUL se poate lua concomitent cu HALOPERIDOLUL...este ultima prescriptie medicala..cu tot respectul pentru medici e putin ingrijoratoare asocierea intre ele..caut doar un raspuns in plus...vreau sa fiu cat de cat sigura ca nu/i dauneaza in plus sanatatii...va multumesc din suflet...

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz

Dna. imi pare rau pentru situatia grea cu care va confruntati de atata timp!
Daca tratamentul este recent schimbat organismul se poate adapta mai greu si este nevoie sa aveti rabdare (dupa o saptamana pana la o luna se pot simti efectele).
Reteta fiind prescrisa de catre medic - probabil ca medicamentele merg combinate. Totusi, pentru a fi mai sigura si pentru a va linisti, luati legatura cu medicul si adesati-i intrebarile care va ingrijoreaza.

Sper sa va linistiti si mai ales starea de sanatate a tatalui dvs. sa se imbunatateasca!

Cu multa caldura,
Psih. Roxana Pătrașcu
Telefon: 0721. 349.765
Mail: [email protected]

Website: www.psihoutil.ro

Roxana Pătrașcu psihoterapeut 

Telefon: 0721.349.765

Mail: [email protected]

Website:http://www.psihoutil.ro/
Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
elena.35 (cu 7 ani in urma)

multumesc din suflet...

Te-a ajutat acest raspuns? + 1
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz

Raspunde

×
×
Felicitari! Raspunsul a fost postat cu succes! Felicitari! Raspunsul a fost editat cu succes! Felicitari! Raspunsul a fost sters cu succes!
Se incarca...

Cauta

Nu ai gasit ce cauti? Cauta intrebari similare sau adauga o intrebare noua.

Adreseaza o intrebare!

Comunitatea SfatulMedicului este pregatita sa raspunda la intrebarea ta!

Adreseaza o intrebare

Raspunsurile oferite prin intermediul site-ului sunt de natura educationala si informativa si nu pot fi considerate, in nici o situatie, ca fiind asimilate unor consultatii sau analize medicale de specialitate.

Datorita insusi modului in care functioneaza comunicatiile intermediate de internet, o consultatie medicala amanuntita nu este posibila, prin urmare, informatia medicala prezentata de site-ul nostru nu trebuie folosita ca alternativa a consultului medical realizat in persoana de un medic specialist.

SfatulMedicului.ro, precum si toti colaboratorii ale caror sfaturi sunt recepţionate prin sfatulmedicului.ro, nu pot fi considerati raspunzatori pentru nici un prejudiciu/pierdere de orice fel. Pentru a putea utiliza site-ul SfatulMedicului.ro trebuie sa fiti de acord cu Termenii si conditiile.