Buna ziua. Ma numesc Valentina am 37 ani,casatorita si 2 copii de 15 si 16 ani[baiat si fata] de 1 an ma lupt singura cu greutatiile vietii,dar am ajuns si intr-o stare foarte agitata. Sotul si copii ma acuza ca nu stiu sa-mi traiesc viata,si este adevarat ca nu mai stiu sa zambesc,sa ma plimb,si nu mai stiu ce este fericire,practic,nu mai vreau. Singurul lucru la care ma gandesc este grija zilei de maine,adica daca eu nu ma zbat sa muncesc,sau daca nu as mai mncii, familia mea [sotul si copii ]ar muri de foame. Aceste ganduri si aceste sacrificii care le fac ,ma facut sa nu ma mai bucur de orice altceva. Bucuria mea cea mai mare este atunci cand am ce sa le pun pe masa. Nu am ajutor de la nimeni,ma refer chiar si in treburile gospodaresti,decat cand tip si fac crize.Dar si atunci sunt criticata ca le scot ochii,va rog din suflet sa-mi dati un sfat,ce sa fac. sa-i las sa vada ce este saracia?Pentru ca nu am mila de la nimeni,eu sunt tratata ca o persoana care am obligatia sa-i intretin.Dar nu mai pot,deja am inceput sa ma gandesc ca nu am pt ce trai. Va rog sa-mi spuneti ce as putea lua sa nu ma mai enervez,si sa-mi continui viata asta blestemata.
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Tratament pentru depresie,nervi"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (26)
eremenco (acum 13 ani)
buna ziua.Numele meu este Ella si am 17 ani. As dori sa va dau un sfat..incercati sa vorbiti cu copii d-voastra pentru ca este cel mai bine. Si noi trecem in familie peste lucruri extrem de dificile, ac***a foarte multe greutati cu banii. Si eu am trecut prin depresii din cauza banilor, a nelinistii si a altor probleme. Nu este corect sa va luptati singura cu toate aceste probleme. Copii d-voastra trebuie sa cunoasca aceste lucruri pentru ca mai tarziu sa nu aveti reprosuri din partea lor ca nu au stiu. Incercati sa realizati ca pentru ei cel mai bine este sa fiti sanatoasa. Ei trebuie sa va inteleaga si sa va sustina moral , deoarece sunteti o femeie sensibila(in special fata). Nu trebuie sa luati medicamente. Cel mai bun medicament este familia d-voastra. Ganditi-va cum ar fii daca nu ati avea sanatate d-voastra si familia d-voastra. Trecand prin atatea depresii si atatea greutati de mica am invatat ca in viata trebuie sa ne mentinem sufletul si mintea sanatoasa. Constientizati ca poate fi mai rau si repetati mereu ca o sa fie bine. Incercati sa va rezervati macar 2 minute pt d-voastra in care sa zambiti si sa va amintiti lucruri placute. Va urez mult noroc in viata. Sa stiti ca banii nu aduc fericirea. Sanatate
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
valentinavalentina (acum 13 ani)
multumesc ,dar am incercat de atata timp sa explic,deja acum am ajuns la disperare,,,si sunt considerata nebuna
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Iuli (acum 13 ani)
Stimata doamna,
Copiii pentru moment nu pot contribui financiar in familia dvs fiind prea mici si trebuind sa se concentreze pe scoala si pe invatat. Trebuie insa sa cunoasca valoarea banului si sa nu aiba pretentii exagerate financiare de la parinti. Trebuie sa le dati bani de buzunar o suma fixa in fiecare saptamana (nu pe luna, ca nu ii cheltuie, nici pe zi, ca sa se simta limitati ca la scoala primara) pe care sa ii gestioneze cum cred. Suma nu trebuie sa fie nici prea mare, nici prea mica. Sa le permita sa isi cumpere carti, mancare, poate cate un moft sau niste inghetata, dar atat. Trebuie sa nu cedati la cererile lor cand va spun ca "colegul X are geaca Armani" si sa le explicati ca fiecare om are un noroc in viata, ca nu trebuie sa se uite in gradina altuia si ca daca doresc sa mai castige un ban, ii invitati sa va ajute la treburile casnice contra cost. Astfel, va vor ajuta in gospodarie cu placere stiind ca le oferiti o recompensa si va rezolvati si problemele acestea. Este o idee, puteti dvs gasi altele. Oricum trebuie sa stie ca nu sunteti atat de bogati incat sa va permiteti sa le satisfaceti orice pretentie.
Nu am inteles care este situatia cu sotul. Dansul nu lucreaza deloc? Sau castiga mai putin decat dvs? Daca nu lucreaza deloc, este inadmisibil sa lasati situatia asa. Daca lucreaza dar aduce mai putini bani, nu prea aveti ce face decat sa ii dati discret de inteles ca nu ar fi rau sa incerce sa faca mai mult, daca se poate.
Pentru a le arata celorlalti ca meritati mai mult, puteti sa ii mai "taiati de la portie", adica sa puneti mai multi bani deoparte si sa le aratati ca daca dvs nu dati bani in casa, ei raman fara multe lucruri. De asemenea, lasati treburile in casa nefacute sau rezolvati-le pe ale dvs. Spalati-va hainele dvs, vasele dvs, faceti curat doar in dulapul dumneavoastra etc. Puteti chiar sa va faceti de mancare doar pt dvs cateva zile, ca sa le aratati ca nu e asa usor si ca trebuie sa se mai ocupe si ei.
Aceasta metoda este cu doua taisuri dar nu prea aveti de ales.
Va sfatuiesc sa va relaxati un pic din cand in cand. Macar in weekend iesiti un pic la plimbare seara. Si daca nu aveti chef sa o faceti cu sotul si /sau copiii, o puteti face singura sau cu o prietena. Nu este nevoie sa cheltuiti nimic daca mergeti in parc sau foarte putin pt un suc. Trebuie sa va ganditi si la dvs, pentru ca in acest ritm va autodistrugeti psihic si fizic.
Succes!
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
valentinavalentina (acum 13 ani)
Multumesc,Sotul nu lucreaza deloc, pt ca nu gaseste un loc de munca [locul lui de munca este sa se joace pe jocuri la calculator],si ceea ce este cel mai dezamagitor este ca el le spune copiilor ca am aceasta obligatie fata de toti. Rad de mine, cand nu ma mai pot controla. Si le spune copiilor ca sunt rea si nebuna.si copii sunt de partea lui.Eu nu cer sa ma ajute nici unul financiar doar sa ma inteleaga ca nu mai pot si sa aibee macar mila si respect fata de mine. Am dureri de cap in permanenta si ma enervez intradevar din orice. Poate au dreptate si sunt nebuna? va rog sa-mi dati un sfat
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Iuli (acum 13 ani)
Nu va suparati ca va spun, dar nu inteleg de ce nu divortati. Sotul dvs este o povara pt dvs, nu va ajuta cu nimic, ba mai mult, va jigneste in fata dvs si a copiilor in loc sa fie intimidat de situatia in care se gaseste (intretinut de sotie si fara servici)! Reactia lui este probabil determinata de faptul ca se simte inferior dvs pentru ca nu lucreaza si dvs aduceti toti banii in casa, situatie care, se stie, raneste orgoliul masculin. De aceea el incearca sa va faca sa va simtiti cat mai prost si sa decadeti in ochii copiilor, ca sa nu se simta el complexat de situatia in care e si sa nu se comporte copiii urat cu el, ci cu dvs. Desi acest comportament are explicatie, el este INADMISIBIL!! Sincer nu inteleg cum de nu v-ati gandit macar sa il amenintati cu divortul daca nu sa divortati, ac***a in vedere comportamentul sau.
Copiii ar ramane la dvs fiindca el oricum nu are cu ce sa ii intretina. Cred ca aceasta perspectiva ar fi suficienta pentru ca el sa se trezeasca la realitate si sa va stimeze. Sincer, am vazut cazuri similare in care femeia nemaisuportand a divortat, continuand insa sa traiasca impreuna cu barbatul respectiv, iar acesta a inceput sa se comporte cu totul altfel dupa acest eveniment (dandu-si probabil seama de pierderea pe care ar suferi-o nu numai financiar, dar si sentimental, fara sotie). Ar trebui ca in situatia dvs sa se inverseze raportul de forte cumva.
Faptul ca dvs spuneti ca "nu cereti sa va ajute financiar" este o GRESEALA!! Ba sigur ca cereti sa va ajute financiar, si nu numai! Cu cat aveti asteptari mai joase de la ceilalti, cu atat ele va vor fi inselate.
Nu va cunosc personal, nu stiu ce reactii aveti si exact ce se intampla in casa dvs. Nebuna nu pareti a fi. Mai degraba doar surmenata, foarte obosita si ajunsa la capatul puterilor, aparent pe buna dreptate. Eu va sfatuiesc sa luati taurul de coarne si sa chemati un "consiliu de familie" inca din aceasta seara. Sa spuneti ca nu se mai poate asa, ca doriti sa divortati si sa va mutati singura pana nu va va crapa un vas de sange de nervi si nu veti muri de oboseala. Exagerati-va un pic situatia, pentru a-i speria putin pe membrii familiei. Stiu ca nu este prea etic, dar este necesar. Stiu ca va este greu pentru ca tineti la ei si va este frica de consecinte (ca se vor indeparta de dvs, ca va vor spune "foarte bine, pleaca".). Poate ca din orgoliu asa vor spune la inceput. Eu zic sa nu cedati si sa va tineti tare pe pozitii. Sunteti mama lor si sotia lui. Este imposibil sa ramana indiferenti la ce le spuneti. Insa nu cedati pe urma. Daca ati spus ceva, asa sa fie! Daca cedati dupa aceea, va vor considera sp***a, din nou, si veti reveni la aceeasi situatie.
Cereti copiilor sa nu isi mai permita sa nu va respecte si sa va ajute amandoi in gospodarie (puteti sa le impartiti sarcinile: unul se ocupa de curatenie, unul de rufe, sotul de vase si dvs de calcat sau asa ceva). Cereti-i sotului sa se angajeze orice (nu-i rusine a munci NIMIC! si gunoier daca e si castiga un ban cinstit, e de laudat) si dati-i termen 2 saptamani sau o luna, timp in care isi cauta de lucru si isi revizuieste atitudinea. Daca nu se indreapta, intentati divort.
Aveti curaj si nu va lasati calcata in picioare. Nici un om nu merita asa ceva!
Intre timp, dvs luati niste Magne B6, ca sa va linisteasca un pic.
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
valentinavalentina (acum 13 ani)
Iti multumesc din tot sufletul. Am citit mesajul tau si iti dau dreptate in ceea ce zici. De multe ori am plecat de acasa ,de multe ori le-am spus ca nu ma voi mai zbate pt ei,,siiiiiiiiii? Nu am putut face asta ,pt ca este familia mea si am considerat ca ei sunt pe primul plan in viata mea. Ei au vazut asta,si nu ma vor crede niciodata ca deja sa umplut paharul si nu mai pot. Multumesc din tot sufletul pt sfaturile voastre
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de valentinavalentina
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de valentinavalentina
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
valentinavalentina (acum 13 ani)
Dar totusi cer ajutor ,sfaturi, de la voi, si va rog sa-mi raspunde-ti pt ca sunt intr-o situatie dificila. Poate totusi sunt nebuna,poate eu i-am facut sa se poarte asa cu mine,sa nu ma inteleaga. Va spun asta pt ca am zilnic dureri de cap,ma enervez,sunt agitata, poate am ceva,poate ii fac sa nu ma suporte,sa nu ma mai iubeasca.
0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Iuli (acum 13 ani)
At incercat sa va faceti niste analize? Nervozitatea excesiva poate fi de exemplu semn de probleme la glanda tiroida.
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Csara (acum 13 ani)
Valentina, te rog nu te lasa influentata de p***aile sotului tau: nu esti nebuna. El este imatur si iresponsabil. La varsta lui, ar trebui sa isi castige singur existenta, nu mai zic ca ar trebui sa poarte grija copiilor sau sa le dea un exemplu. Toti s-au obisnuit cu aceasta normalitate nefireasca. Poate ar trebui sa le dai o lectie: fa niste concesii pentru sufletul tau, macar o luna de zile, nu o sa crape nimeni si nimic. Mergi la coafor, aranjeaza-te sau cumpara-ti o rochita, invita-i pe toti la film sau in parc. Nu-ti fie teama ca o sa-ti reproseze ca vor manca un singur fel de mancare sau ca nu vor avea mancare la pachet. Spune-le senina: voi mi-ati cerut sa ma relaxez si sa invat sa fiu fericita, asta am facut. Invata sa-ti pese de ei atat cat le pasa si lor de tine, asta nu inseamna ca ii vei iubi mai putin pe copii tai. Sotului nu-i mai plati internetul, de exemplu, sau deleaga-i sarcini casnice, responsabilizeaza-l cumva. Trimite-l sa iti faca piata, sa faca platile zilnice, ajuta-l sa-si caute de lucru, chiar si cu ziua. Nu-i furniza nici un ajutor material (nu-i mai cumpara nici deodorant, de exemplu) si nu-i imbunatati confortul, pentru ca ii va place sa stea fara sa faca ceva anume. Daca pentru altii nu face ceva, macar pentru el ar trebui sa munceasca. Nu le permite sa te jigneasca, nici lui si copiilor. Nu mai tipa la ei, incearca sa te controlezi, fii exact opusul a ceea ce se asteapta sotul tau sa fii. Si fii optimista, ai mai multa grija de tine, repet, chiar si in defavoarea familiei tale, arata-le astfel ca daca nu apreciaza cand ai grija de ei, poti avea mai multa grija de tine... Incearca sa te apropii de copii, sa vorbesti cu ei calm, sa ii asculti, cere-le parerea in ce ai de gand sa faci, planifica impreuna cu ei, viseaza impreuna cu ei.
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Csara
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Csara
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
mihaela (acum 13 ani)
Buna....imi pare rau sa aflu povestea ta....e destul de delicata situatia... Sunt de acord cu iuli asa ca nu o sa repet aceleasi sfaturi.....
Referitor la starile de nervozitate as vrea sa va povestesc un lucru din viata mea.
Am 20 ani iar in urma cu 4 ani mama mea trecea cam prin aceleasi probleme....Se enerva din orice si niciodata nu zambea.....Tata a ramas fara loc de munca din cauza bauturii... iar noi eram 3 fete de intretinut la scoala..eu la liceu, sora mea mijlocie la facultate iar sora cea mare cauta cu disperare un loc de munca..... Astfel ne chinuiam sa supravietuim cu 6 mil pe luna. Destul de greu. Pot sa spun ca norocul mamei a fost ca am primit o educatie exemplara de la bunicii nostri si niciodata nu am indraznit sa cerem ceva....mai ales bani stiind care e situatia noastra... In sfarsit.....tata devenise alcoolic astfel incat nimeni nu se mai intelegea cu el... Sora mea cea mare nesuportand toate tensiunile din casa s-a hotarat sa plece in strainatate fara sa le spuna si parintilor. Mama a suferit foarte mult dupa plecarea ei...plangea tot timpul acuzandu-se ca ea e cea vinovata. Trebuie sa recunosc ca acesta a fost lucrul care ne-a facut sa ne linistim cu totii..... Tata si-a gasit un loc de munca, nu foarte bine platit dar macar avea o ocupatie, sora mea de la facultate s-a angajat in paralel, eu m-am mutat cu chirie pe proprile mele puteri...
In prezent pot spune ca mama e in sfarsit fericita....noi suntem departe....iar ei au ramas singuri....Tata a renuntat DEFINITIV la bautura si face sport in fiecare zi....Cand il vad nu imi vine sa cred cat de mult intinereste. E cu totul alt om!!!.... Vorbesc zilnic cu mama la telefon si abia asteapta sa merem acasa.... Iar De sarbatori se umple casa si ei nu mai pot de bucurie....Chiar daca dupa aceea raman tot singuri....
De o schimbare ai nevoie in viata ta....iar apoi lucrurile o sa se linisteasca. Nu dispera!!!!! Incearca sa privesti partea plina a paharului chiar daca la prima vedere acesta pare gol. Lumea e frumoasa cu tot cu criza si probleme.
Mai Lasa problemele din casa nerezolvate sa se ocupe si altcineva de ele. NU E DOAR DATORIA TA sa le rezolvi....pentru ca nu sunt numai ai tai copiii....
Bunicii copiilor mai traiesc? Daca da incearca sa ii trimiti acolo pe perioada vacantei...fara calculator... Iar in timpul asta incearca sa discuti cu sotul tau...Fa-l sa se descarce si sa iti spuna care sunt de fapt motivele pentru care te jigneste in fata copiilor. Trebuie sa iti stapanesti emotiile si sa ii spui ca il intelegi.... Barbatii sunt foarte ciudati...eu nu am cunoscut inca pe cineva care sa recunoasca ceea ce simte....Parca au un lacat pus pe cutiuta cu sentimente....
Iti doresc mult curaj...Ai grija de tine(in primul rand)....
PS: orice ai face .....se rezolva cu calm.....
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Bacu Crina (acum 13 ani)
Poate ar fi bine ca si sotul sau copii tai, macar sa citeasca aceste randuri. Sa vada si ei cum privesc alte persoane situatia in care te aflii. Esti o femeie puternica si de admirat. Pentru ca lupti lasand la o parte orgolii pentru familia ta. Dar trebuie sa ai demnitate si respect pentru tine ca persoana, daca cei din jurul tau nu au. Trebuie sa iti determini sotul sa muceasca, chair si zilier, orice. Daca nu, macar sa iti usureze situatia cum poate, sa fie alaturi de tine macar moral.... Incearca sa comunici cu el, nu-l considera din start o cauza pierduta. Voi inaintati in varsta, veti ramane amandoi, in curand. E de preferat sa aveti o relatie buna, sa va sustineti si sa incercati sa aveti grija unul de altul.
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Bacu Crina
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Bacu Crina
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
bumblebee (acum 13 ani)
Sora mea se afla in aceeasi situatie. Are doi copii, sotul nu lucreaza ( dar butoneaza calculatorul). Ea e singura persoana care lucreaza, face ture de noapte, are datorii peste datorii si e in permanenta stresata ca nu stie cum sa o scoata la capat.
Probabil medicamentele si alte tratamente sunt o situatie temporara, dar cel mai important este sa se schimbe cauza care genereaza efectele. Cu toate astea,probabil niste medicamente date de o persoana specializata ( atentie!), v-ar putea sa va detasati putin emotional de problema.
Copiii nu sunt raspunzatori in niciun fel pt situatia financiara prin care treceti. Este important sa discutati cu ei ca acum nu este momentul si nu va permiteti sa faceti cheltuielile pe care probabil si le-ar dori ei, dar faptul ca ii impovarati cu problemele d-voastra poate avea efecte in timp. Niciun copil ( care de fapt acum sunt adolescenti), nu vrea sa auda zilnic cat a venit factura de la lumina.
Spun din experienta, am auzit placa asta zilnic, si as fii preferat sa stau pe camp decat sa ajung acasa unde mama se plangea zilnic de cat de scumpe sunt toate si cum nu sunt bani.
Faptul ca va consumati, tipati si reactionati in casa, e cu doua taisuri. Bineintels ca stim cu totii ca o comunicare eficienta tine de un ton cald si linistit, dar mai stim si ca atunci cand se strang prea multe nu iti mai arde sa iti faci glasul ca mierea. Cu toate astea insa, un moment de furie nu reprezinta decat o agresivitate aruncata impotriva copiilor si a sotului, care apeleaza la diverse mecanisme de aparare ( cum ar fii comportamentul lor de a lua va lua in gluma). Dupa parerea mea, copiii sunt la varsta in care ar putea avea un job part-time pe langa liceu ( eu am lucrat de la 15 ani si am avut grija sa imi vad si de scoala cum trebuie). Deci se poate. Faceti-i sa inteleaga ca daca vor o pereche de blugi din mall, adidasi de firma sau cine stie ce cosmetice sau bani de iesiri in oras, trebuie sa si-i castige singuri.
Cat despre sot, nu-mi permit sa fac acuzatii. Imi pare rau pt situatia prin care treceti. Nu cred ca divortul e o situatie, cum cineva preciza mai sus. Ci asumarea responsabilitatilor unei casnicii. IN DOI.
Ati incercat o discutie cu facturile in fata, cu o foaie si un pix? Dar e foarte important ca fiecare sa isi pastreze calmul.
Ps. copiii ar trebui sa isi cunoasca lungul nasului si sa nu isi permita sa faca acuzatii jignitoare la adresa dumneavoastra. Prea multa toleranta strica.
Numai bine!
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
mariam_mary (acum 13 ani)
....cititi pe net despre terapia florala a lui Bach ...am auzit ca da rezultate
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de mariam_mary
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de mariam_mary
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz

Psih. Catalina Dragulanescu MPsih. Catalina Dragulanescu este un medic autorizat SFM (acum 13 ani)
Valentina, tu chiar crezi ca daca nu te-ai mai zbate atat familia ta ar muri de foame ? Poate ca daca n-ai mai incerca sa le faci pe toate, daca i-ai lasa si pe ei un pic sa simta ca "le e foame", inainte "sa-i indestulezi tu", ar incepe sa se miste si ei un pic prin casa cu una sau cu alta. Daca tu-ti vei schimba un pic comportamentul si vei muta accentul putin spre tine, si-l vor schimba si ei. Cum vrei ca, de exemplu, copiii tai sa-si furnizeze la un moment dat (destul de curand, ca sunt destul de marisori) singuri ceea ce au nevoie, daca tu le dai mereu de-a gata ? Spui ca de acum un an... S-a intamplat ceva cu sotul tau acum un an ?
www.terapie-psihanalitica.ro