Mama mea, 58 ani, a trecut in urmă cu 8 ani printr-o depresie din cauza morții fratelui ei. Dupa tratamente și numeroase episoade depresive care mi-au marcat copilaria, a început sa consume alcool drept un mijloc de ameliorare a durerii, care a devenit o dependență. Nu recunoaște că are o problemă și nu vrea să se trateze.
Din clasa a 3-a, de cand au inceput problemele mamei, m-am gandit cum ar fi să mă arunc în fața unei mașini ca să nu mai vin acasă și să am de a face cu ea. De atunci gândurile de suicid nu m-au părăsit și în ultima vreme mă gandesc din ce în ce mai mult la asta.
Cu o luna în urmă, tatăl meu a murit subit în somn, ceea ce a adus dificultăți uriașe pentru noi. Alcoolismul mamei se înrăutățește de la zi la zi, iar ea încă refuza orice forma de tratament. Nu o poate duce nimeni la spital/ o clinică de dezalcoolizare, fiindcă ea ar pleca imediat. Ba mai mult, când o întreb de ce încă mai bea, ea îmi spune că abia așteaptă sa moară, ca să "scap mai repede de ea".
Sunt încă o elevă de liceu, n-am nici 18 ani și simt că nu mai suport. Indiferent de ce fac sau spun, nimic nu dă rezultate in cazul ei. Iar de cand a inceput svoala simt nevoia tot mai mare a unui sprijin emoțional, care nu poate exista din partea mamei. În urma certurilor cu ea gandurile de suicid par tot mai dulci în comparație cu viața mea actuală. Simt ca nu mai pot duce povara școlii, a vieții sociale și a treburilor din casă, în special după moartea tatei care mi-a frânt inima. Dacă aș putea să rezolv macar problema mamei ar fi un miracol. Mulțumesc.
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Nu vreau să mai trăiesc din cauza mamei alcoolice. Ce pot face?"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (2)
SfatulMedicului (acum 3 luni)
Buna ziua,
Ne pare rau sa auzim ca te afli intr-o situatie atat de dificila. In primul rand, vream sa te asiguram ca nu esti singura si exista ajutor disponibil pentru tine, fie ca este vorba de asistenta pentru mama ta sau suport emotional pentru tine.
Un prim pas ar fi sa accesezi serviciile unei linii telefonice dedicate persoanelor in criza, cum ar fi TelVerde (0800 801 200) sau Child Helpline (116 111).
Reaminteste-ti ca tu nu esti raspunzatoare pentru comportamentul mamei tale. Ea este cea care detine controlul asupra vietii si sanatatii ei. Tu poti doar sa o sustii pe cat de mult ti-e posibil si sa ai grija de propria ta sanatate si bunastare.
Pentru mama ta, poti sa incerci sa o convingi sa se angajeze in tratament pentru dependenta de alcool. Exista localitati unde Centrul de Prevenire, Evaluare si Consiliere Antidrog (CPECA) face parte din structura DGASPC si poate oferi suport pentru persoanele care se confrunta cu dependenta de alcool.
Consulta site-ul Agentiei Nationale Anti-drog pentru a afla mai multe despre aceste servicii.
Referitor la sentimentele tale de disperare, este important sa stii ca exista ajutor disponibil. Psihoterapia si consilierea sunt dovedite a fi eficiente in tratarea gandurilor de suicid.
Un psihologul sau psihiatru te poate ajuta sa inveti cum sa faci fata acestor sentimente si sa iti oferi strategii pentru a supravietui acestor momente dificile.
In plus, este esential sa discuti cu persoanele de incredere din viata ta despre ceea ce se intampla. Prietenii, profesorii sau alti adulti in care ai incredere iti pot oferi un suport esential.
Nu uita ca esti tanara si aceasta etapa a vietii tale este temporara.
Retineti ca informatiile pe care le-am oferit sunt generale si nu inlocuiesc sfatul medicului.
Este important sa consultati un medic in legatura cu situatia specifica si sa urmati recomandarile acestuia: https://www.clickmed.ro/medic/psihologie, https://www.clickmed.ro/medic/psihiatrie
Articole de interes:
sfatulmedicului.ro/Psihologie-si-psihoterapie/depresia-si-sinuciderea-la-adolescenti_11684
sfatulmedicului.ro/Depresia---tristetea-patologica/depresia-la-copil-si-adolescent_17
sfatulmedicului.ro/Psihologie-si-psihoterapie/lucruri-esentiale-de-cunoscut-despre-suicid-si-comportamentul-suicidar_18033
sfatulmedicului.ro/Abuz--dependenta--si-intoxicatii/alcoolismul-ar-putea-fi-tratat-cu-un-medicament-cu-administrare-zilnica_13289
sfatulmedicului.ro/Alcoolul/simptomele-si-stadiile-alcoolismului_20125
sfatulmedicului.ro/Alcoolul/alcoolul-de-la-obisnuinta-la-abuz-si-dependenta_1234
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de SfatulMedicului
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de SfatulMedicului
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz

Psih. Stefania Budacu (acum 3 luni)
Bună ziua, din păcate nu putem rezolva problemele altor persoane, dar putem gestiona reacția și stările noastre în momentul în care apar comportamente abuzive care ne vizează. Îți recomand să îți găsești un terapeut cu care să stai de vorbă, care să îți fie suport, deoarece deocamdată ești într-o perioadă foarte dificilă: faptul că nu ești încă majoră depinzi încă de mama ta. Recomand un psihoterapeut specializat în psihoterapie cognitiv comportamentala. În cazul în care mama ta are comportamente agresive, din câte știu, poți chem ambulanța și poate fi internată împotriva voinței sale la psihiatrie / dezintoxicare. Cu siguranță mai multe amănunte din acest punct de vedere poți obține de la un jurist
Toate cele bune!
Cabinet Individual de Psihologie
Stefania Budacu Terapeut Logoped si Psihoterapeut (Psihoterapie CC) Telefon 0727733350