acordarea transferului scolar
Abilitatea de hiperconcentrare in cazurile de adhd
Dr. Ovidiu Balaban-Popa
Medic specialist psihiatru
ADHD, dificil de diagnosticat la varste fragede Persoanele cu tulburare hiperchinetica cu deficit de atentie pot prezenta hiperactivitate, impulsivitate sau lipsa de atentie. Cu toate acestea, un simptom mai putin frecvent este hiperconcentrarea. Aceasta se caracterizeaza printr-o stare de atentie asupra unui singur lucru, eveniment sau individ. In plus, hiperconcentrarea implica incapacitatea transferului atentiei catre un alt loc. Tulburarea hiperchinetica cu deficit de atentie, prescurtata ADHD, este cea mai frecventa afectiune de neurodezvoltare a copiilor. Totusi, simptomele sunt adesea dificil de diagnosticat pana cand copilul nu atinge varsta scolara. Legatura dintre hiperconcentrare si ADHD Hiperconcentrarea este un simptom al ADHD pe care multi oameni il considera opus fata de cele principale, precum hiperactivitatea sau lipsa atentiei. Acest simptom se caracterizeaza prin perioade foarte lungi de atentie extrema asupra unei activitati sau a unui obiect ce creeaza... [continuare]
Regulamentul de organizare si functionare a invatamantului prescolar
Autor: SfatulMedicului
PARTEA I - DISPOZITII GENERALE O.M. nr. 4464/7.09.2000 CAPITOLUL I – Prevederi generale ARTICOLUL 1 In Romania, invatamantul prescolar face parte din sistemul national de invatamant si este integrat in structura invatamantului preuniversitar. ARTICOLUL 2 Invatamantul prescolar este coordonat de Ministerul Educatiei Nationale. ARTICOLUL 3 Invatamantul prescolar se organizeaza si functioneaza in conformitate cu prevederile Legii nr. 84/1995 si a completarilor ulterioare. ARTICOLUL 4 Invatamantul prescolar se realizeaza in baza principiilor democratice, a drepturilor copiilor la educatie si la protectie, indiferent de conditia sociala, materiala, de sex, rasa, nationalitate, apartenenta politica sau religioasa a parintilor. ARTICOLUL 5 In Romania, invatamantul prescolar de stat este gratuit. ARTICOLUL 6 Organizarea si functionarea invatamantului prescolar se realizeaza in conformitate cu standardele cuprinse in documente nationale si internationale: pacte, tratate,... [continuare]
TITLUL I: Dispozitii general LEGEA nr. 84 din 24 iulie 1995* - Legea invatamantului ARTICOLUL 1 Prezenta lege reglementeaza organizarea si functionarea sistemului national de invatamant. ARTICOLUL 2 In Romania invatamantul constituie prioritate nationala. ARTICOLUL 3 (1) Invatamantul urmareste realizarea idealului educational, intemeiat pe traditiile umaniste, pe valorile democratiei si pe aspiratiile societatii romanesti,si contribuie la pastrarea identitatii nationale (2) Idealul educational al scolii romanesti consta in dezvoltarea libera, integrala si armonioasa a individualitatii umane, in formarea personalitatii autonome si creative. ARTICOLUL 4 (1) Invatamantul are ca finalitate formarea personalitatii umane prin: a) insusirea cunostintelor stiintifice, a valorilor culturii nationale si universale; b) formarea capacitatilor intelectuale, a disponibilitatilor afective si a abilitatilor practice prin asimilarea de cunostinte umaniste, stiintifice, tehnice si estetice; [continuare]
Asistenta medicala a prescolarilor, elevilor si studentilor
Autor: SfatulMedicului
Ordin nr. 653 din 25 septembrie 2001 privind asistenta medicala a prescolarilor, elevilor si studentilor Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 777 din 5 decembrie 2001 Ministrul sanatatii si familiei, vazand Referatul comun de aprobare al Directiei generale de asistenta medicala si farmaceutica si al Directiei generale de sanatate publica nr. 15.561 din 13 septembrie 2001, avand in vedere prevederile ARTICOLUL 6, 11, 15, 17, 18, 20, 23 si 25 din Legea asigurarilor sociale de sanatate nr. 145/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, ale ARTICOLUL 1, 2, 4, 7, ale ARTICOLUL 12 lit. a) si b), ale ARTICOLUL 13 alin. (1), ale pct. II poz. 1 si 3 din anexa nr. 2 la Legea nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica, prevederile ARTICOLUL 13 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale, cu modificarile si completarile ulterioare, ale ARTICOLUL 1 din Ordonanta Guvernului nr. 53/2000 privind obligativitatea... [continuare]
Regulament privind actele de studii si documentele scolare in invatamantul preuniversitar
Autor: SfatulMedicului
Capitolul I - Dispozitii generale Publicat in M. Of. Partea I nr. 342 din 22/04/2005 ARTICOLUL 1 Prezentul regulament stabileste regimul actelor de studii si al documentelor scolare din invatamantul preuniversitar, in aplicarea prevederilor Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. ARTICOLUL 2 (1) Actele de studii sunt inscrisuri autentice care atesta finalizarea de catre titular a unui nivel de invatamant, cu sau fara examen de absolvire. (2) In sistemul national de invatamant preuniversitar se emit, incepand cu anul scolar 2004-2005, urmatoarele acte de studii: a) certificat de promovare a testelor nationale; b) certificat de echivalare a examenului de capacitate (pentru absolventii invatamantului de 8 ani, promotiile de pana in anul 1998 inclusiv); c) certificat de absolvire a scolii de ucenici, insotit de adeverinta privind competentele profesionale dobandite pe durata scolarizarii (numai pentru absolventii... [continuare]
- « Pagina precedenta
- Pagina urmatoare »
Programează-te rapid la medicii recomandați de SfatulMedicului.ro prin serviciul de programări Clickmed
Găsești peste 7500 de medici cu program disponibil
Alege medicul potrivit pentru: Psihiatrie , .


Urmareste Sfatul Medicului
Aboneaza-te la Newsletter