Coronavirus Update

Ponturi pentru punerea in practica a rezolutiilor pentru 2014

Publicat la data de: 09 Ianuarie 2014
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Ponturi pentru punerea in practica a rezolutiilor pentru 2014

Punerea in practica a rezolutiilor pentru 2014 este un pas important pentru imbunatatirea calitatii vietii, de aceea amanarea acestui proces nu este niciodata o strategie benefica. In schimb, asumarea promisiunilor personale in noul an, cat mai curand posibil, creste semnificativ sansele ca ele sa ajunga sa fie indeplinite.

Fie ca este vorba de pierderea in greutate, imbunatatirea situatiei financiare, renuntarea la fumat sau reducerea consumului de alcool, urmatoarele ponturi pot fi de ajutor in concretizarea rezolutiilor pe care le-ati stabilit pentru anul 2014.

Motivatia de la fiecare inceput de an in vederea adoptarii unor schimbari pozitive in modul de viata se poate pierde cu rapiditate, in lipsa unui plan concret de atingere a telurilor propuse. Pasii marunti, dar siguri, sunt intotdeauna de preferat cand urmariti indeplinirea rezolutiilor pentru anul urmator.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Rezolutiile alimentare
  3. Rezolutiile legate de miscarea fizica
  4. Rezolutiile legate de pierderea in greutate
  5. Rezolutiile generale
  6. Citeste pe aceeasi tema

Rezolutiile alimentare

Sus

Printre cele mai populare rezolutii de inceput de an se numara cele de ordin alimentar. O dieta echilibrata este secretul incontestabil al unui corp frumos si al unei stari de sanatate depline, insa disciplinarea alimentara nu este nici pe departe un proces facil.

Din acest motiv, este recomandat sa incepeti indeplinirea acestei rezolutii treptat, fara masuri drastice, care sa va dezechilibreze fizic si psihic. Va puteti concentra pe schimbari specifice, care sa va faca obiectivul mai tangibil.

Cateva exemple utile in acest sens sunt urmatoarele

- Inlocuiti carnea prajita de pui sau de peste, cu versiunile lor fierte sau gatite la aburi (cel putin de doua ori pe saptamana);
- Consumati 4-5 portii de legume in fiecare zi a saptamana;
- Gatiti cina acasa de cel putin 3 ori pe saptamana, fara sa comandati mancare acasa;
- In loc sa va interziceti in totalitate desertul, alegeti sa mancati portii mici de doar doua ori pe saptamana;

Alti pasi mici, dar importanti, in respectarea unei diete sanatoase incepand cu anul 2014, ar putea fi consumul de portii mai mici, impartirea preparatelor speciale de la restaurant cu o a doua persoana, evitarea alimentelor de tip fast-food si consumul sporit de apa in fiecare zi.

Rezolutiile legate de miscarea fizica

Sus

Miscarea fizica este un alt obiectiv stabilit la inceput de an, de vreme ce toata lumea stie cat de benefice sunt exercitiile fizice regulate pentru starea generala de sanatate. Daca respectarea unui program istovitor de sport este putin probabila pentru multe persoane, exista metode de depunere a efortului fizic fara suprasolicitare.

Programul de miscare cu un prieten are mai multe sanse sa fie respectat, intrucat obiectivele stabilite cu o alta persoana stimuleaza un nivel mai mare de motivatie, implicare si determinare. De asemenea, miscarea fizica in intervale zilnice mai scurte poate sa para mai putin intimidanta in loc de 30 de minute de jogging sau gimnastica, puteti efectua 10 minute de jogging, inca 10 minute de fitness si acelasi interval de timp dedicat sesiunilor de yoga, de pilda.

In plus, exista si alte metode de crestere a cantitatii efortului fizic depus intr-o zi. Exemple demne de urmat sunt urcatul si coboratul scarilor (deci evitarea liftului), coboratul din autobuz cu doua statii mai devreme pentru a merge pe jos, dansul pe muzica preferata, contractarea si relaxarea musculara in timpul lucrului la birou, plimbarile lungi in parcul preferat etc.

Rezolutiile legate de pierderea in greutate

Sus

Rezolutiile legate de pierderea in greutate sunt o alta categorie populara de obiective stabilite la inceput de an, de un procent important al populatiei. Daca v-ati propus sa scapati de excesul ponderal, primul lucru pe care trebuie sa il aveti in minte este ca intregul proces necesita rabdare.

Persoanele care pierd din greutate gradual si stabil (cate 250 - 500 de grame saptamana) sunt si cele care evita reacumularea de kilograme in viitor, potrivit Centrului pentru Controlul si Prevenirea Bolilor din SUA.

O buna strategie de remediere a greutatii corporale este sa tineti un jurnal nutritional, cel putin cateva zile, astfel incat sa va faceti o idee pertinenta asupra cantitatii de hrana pe care o consumati si a obiceiurilor alimentare pe care le adoptati. In plus, noile tehnologii au adus aplicatii speciale pentru telefoanele inteligente, care ajuta la o mai buna gestionare a caloriilor ingerate in fiecare zi.

Ideal ar fi sa discutati cu un medic nutritionist despre nevoile alimentare proprii si despre regimul pe care ati putea sa il urmati in siguranta, pentru ca pe parcursul intregului an sa ajungeti, treptat, la greutatea ideala.

Rezolutiile generale

Sus

Modul in care abordati rezolutiile generale pentru anul 2014 este definitoriu in sansele pe care le aveti in indeplinirea lor. Pentru o atitudine potrivita, tineti cont de cateva aspecte de baza in acest demers foarte important

- Asumati-va schimbari de comportament. Modificarile in rutina zilnica aduc rezultate variabile. In loc sa faceti acelasi lucru la nesfarsit, sperand la surprize placute, acceptati faptul ca sunt necesare transformari pozitive de comportament, care sa poata realmente sa nasca rezultatele scontate.

- Alegeti obiective realiste. Un obiectiv nu poate fi oricum, pentru a fi si realizabil. El trebuie sa aiba anumite atribute sa fie specific, masurabil, tangibil, relevant si realizabil in timp. Altfel spus, nu va propuneti doar sa slabiti, ci sa scapati de 5 kilograme in urmatoarele 4 luni, folosind metoda x.

- Monitorizati cu atentie progresele inregistrate. Un calendar si o agenda in care puteti puncta fiecare progres va mentin in stare de alerta si va reamintesc in mod constant ca aveti o sarcina de dus la bun sfarsit.

- Recompensati-va eforturile. Cand reusiti sa parcurgeti o anumita distanta pe calea indeplinirii unui obiectiv, oferiti-va o recompensa care sa va motiveze sa continuati in acelasi mod. Astfel, va pastrati concentrarea si determinarea pana la atingerea telului propus.

- Nu renuntati la primul obstacol. Oricare ar fi rezolutia stabilita pentru anul 2014, nu lasati abaterile de la regula sau din program sa va convinga ca este cazul sa renuntati. Fiecare eroare trebuie sa fie un motiv in plus sa mergeti mai departe, cu si mai multa convingere.


Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Psihologia crimei: cauzele comportamentului criminal Psihologia crimei: cauzele...

    Generalitati Lacomia, furia, gelozia, razbunarea, mandria; sunt doar cateva dintre principalele motive ce stau la baza comiterii de crime. Unii indivizi decid sa comita o crima si planifica in avans fiecare pas, pentru a creste sansele de reusita si a reduce...citeste mai mult

  • Merg la psiholog, deci sunt nebun? Merg la psiholog, deci sunt nebun?

    Afirmatia din titlu este cea mai des intalnita prejudecata despre psihoterapie si voi incerca s-o lamuresc cat mai bine. In primul rand, ce este nebunia? Cum imi pot da seama ca cineva are asa ceva? In viziunea psihoterapeutilor si a psihiatrilor, nebunia este...citeste mai mult

  • Sustinerea psihologica in oncologie Sustinerea psihologica in oncologie

    Generalitati Cancerul este o boala care intra in mod violent in viata persoanelor si interupe brusc continuitatea, inducand un profund sentiment de incertitudine si neputinta. Incertitudinea, datorata faptului ca “maine” reprezinta nu doar...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Clinici recomandate
Medici recomandati
Servicii specializate