Stimuleaza-ti imunitatea cu acest antioxidant: Quercetin cu Zinc

Publicat la data de: 02 Februarie 2021 | Actualizat la data de: 02 Februarie 2021
Stimuleaza-ti imunitatea cu acest antioxidant: Quercetin cu Zinc

Quercetina este unul dintre cei mai abundenti antioxidanti din dieta si joaca un rol important in combaterea daunelor provocate de radicalii liberi. In plus, proprietatile sale antioxidante pot ajuta la reducerea inflamatiei si tensiunii arteriale si la modularea simptomelor alergice.

Quercetina este un pigment care apartine unui grup de compusi vegetali numiti flavonoizi. Flavonoidele sunt prezente in cea mai mare parte in legume, fructe, cereale si frunze precum: kale, rosii, broccoli, sparanghel, capere, ceapa rosie cruda, nuci si seminte, ulei de masline, struguri rosii, cirese, sunatoare, Ginkgo biloba, hrisca.

Se estimeaza ca din alimentatia zilnica se obtine un aport de 10 - 100 mg de Quercetina. Pentru a beneficia de efectele intense ca imunostimulator, antioxidant, si antialergic este necesar un aport de 500 - 1000 mg pe zi de Quercetina. Astfel, dieta nu este suficienta pentru a asigura dozele optime de Quercetina, fiind necesara suplimentarea in alte forme.

Beneficiile Quercetinei pentru sanatate

Quercetina se foloseste in mod deosebit pentru fortificarea sistemului imunitar, ameliorarea simptomelor alergice, protectie celulara fata de actiunea radicalilor liberi, protectia sistemului respirator, cardiovascular si muscular.

Stimuleaza sistemul imunitar. Quercetina actioneaza ca imunomodulator, reducand actiunea sistemului imunitar cand acesta este hiperactiv, ca in cazul alergiilor. Prin efectul antioxidant, intareste mecanismele de actiune ale sistemului imunitar. Stimuleaza activitatea celulelor imunitare T si creste activitatea celulelor NK (natural killer), cele care indeparteaza agentii daunatori care intra in organism. In plus, Quercetina asigura si acumularea de celule imunitare la nivelul leziunilor cutanate, stopand dezvoltarea infectiilor.

Moduleaza alergiile. Polifenolii sunt considerati agenti antialergici capabili sa moduleze raspunsul imun la alergii. Acestia echilibreaza secretia celulelor T si reduc productia imunoglobulinei E (IgE) implicata in creterea nivelului histaminei. Astfel, anumite simptome alergice sunt reduse semnificativ: tuse, ochi inlacrimati, congestie nazala, urticarie, inflamarea limbii sau a buzelor si probleme digestive. La nivelul alergiilor respiratorii, in special la astmul bronsic, Quercitina reduce eliberarea de histamine si scade secretia de enzime cu efect pro-inflamator, indeparteaza mucusul, elibereaza caile respiratorii si scade severitatea simptomelor astmului.

Are proprietati antioxidante. Antioxidantii protejeaza organismul de radicalii liberi, reziduri chimice care ataca membranele celulare, compromit ADN-ul celulelor si pot creste riscul de boli. Conform studiilor, Quercetina este un antioxidant mai puternic decat vitamina C, vitamina E sau beta caroten-ul.

QUERCETIN + Zinc

Quercetin + Zinc bisglicinat este o formula superioara cu absorbtie ridicata, efect imunostimulator i antiviral.

• Intareste sistemul imunitar
• Stimuleaza actiunea antivirala a organismului
• Moduleaza efectul reactiilor alergice
• Protejeaza celulele de stresul oxidativ
• Asigura dezvoltarea vederii (Zn)
• Intervine in procesul de formare a sistemului osos (Zn)
• Asigura sanatatea parului, unghiilor si a pielii (Zn)
• Asigura productia de testosteron (Zn)
• Asigura procesul de reproducere si fertilitatea (Zn

BONUS- Antreneaza-ti imunitatea!

1. Pentru un somn odihnitor, dormi minim 7-8 ore.
2. Petrece cel putin 30 de minute in aer liber.
3. Renunta la stres! Stresul afecteaza capacitatea sistemului imunitar de a lupta impotriva agentilor patogeni, facandu-ne astfel mai vulnerabili in fata infectiilor.
4. Adopta un regim alimentar mai sanatos: redu dulciurile- aportul ridicat de zahar poate avea un impact negativ asupra sistemului imunitar, nu manca in exces, limiteaza carnea si alimentele bogate in grsimi saturate si creste aportul de fibre- fructe, legume, cereale, mananca legume colorate pentru a asigura organismului aportul necesar de fitonutrienti.

Sursa foto:

>Snow photo created by gpointstudio - www.freepik.com


Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Zincul si importanta sa in dieta Zincul si importanta sa in dieta

    Generalitati Zincul reprezinta un oligoelement mineral cu rol metabolic in stimularea activitatii nervoase si musculare, dar si in intarirea sistemului imunitar. Are particularitatea de a participa la formarea a peste 60 de tipuri diferite de enzime. Organismul adult...citeste mai mult

  • Sistemul imunitar al organismului - anticorpii Sistemul imunitar al organismului -...

    Rolul sistemului imunitar Sistemul imunitar al organismului este format din celule speciale, proteine, tesuturi si organe care lucreaza impreuna in acelasi scop - de a proteja organismul de agenti patogeni (virusuri, bacterii, paraziti) care-i ameninta integritatea....citeste mai mult

Coronavirus Update