Coronavirus Update

MedLife anunta o crestere de 28% pentru primul trimestru din acest an

Actualizat la data de: 13 Mai 2022
MedLife anunta o crestere de 28% pentru primul trimestru din acest an

“Post pandemie, a crescut numarul cancerelor nediagnosticate la timp, dar si a bolilor cronice a caror evolutie a progresat. Avem la indemana cea mai puternica platforma de diagnostic si tratament medical pentru a veni in sprijinul unui numar cat mai mare de romani si a salva vieti”

MedLife a inregistrat in T1 2022 o cifra de afaceri consolidata pro forma de 431 milioane lei, in crestere cu 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in linie cu estimarile anuntate catre investitori.
• Odata cu finalizarea achizitiei OncoCard, MedLife a reusit sa devina lider national si pe segmentul de oncologie si radioteriapie, avand cea mai puternica platforma de diagnostic si tratament a cancerului in Romania. 
• Pentru urmatoarea perioada a anului, compania va continua consolidarea unitatilor spitalicesti din porofoliu, extinderea cu unitati noi in orase neacoperite si programul de achizitii, acestea fiind principalele segmente de dezvoltare si investitii. 
• MedLife a reusit sa implementeze in ultimii ani un model de business sustenabil, asa cum s-a angajat in ultimii cinci ani: sa investeasca in oncologie si in unitati spitalicesti pe segmentul de boli acute. Acestea sunt afectiuni care nu pot fi amanate pe ciclul economic urmator, in functie de pandemii sau situatia geopolitica.

MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania a inregistrat in primele trei luni ale anului 2022 o cifra de afaceri consolidata pro-forma in valoare de 431 milioane lei, in crestere cu 28% fata de primul trimestru din 2021. Potrivit reprezentantilor companiei, rezultatele din primul trimestru reflecta faptul ca piata a inceput sa reintre in miscare, dupa doi ani de pandemie, iar romanii isi reiau usor si precaut activitatile obisnuite.

Cei doi ani de pandemie, dar si razboiul din Ucraina ne-au aratat ca sanatatea nu poate fi pusa pe pauza. Din contra, ne-au confirmat ca indiferent de context, suntem in masura sa ne adaptam si sa ne aliniem la nevoile pietei, si sa fim un partener de nadejde atat pentru companiile din Romania, cat si pentru fiecare roman care ne trece pragul. Am investit masiv in digitalizare, am investit in cercetare si inovatie, am facut upgrade la nivel de echipamente si dotari si ne-am consolidat pozitia de lider pe zona de oncologie. Vom pastra un nivel de actiune echilibrat, atat din perspectiva medicala cat si de business, consolidand segmentul de oncologie, iar in unitati spitalicesti cel de boli acute. Acestea sunt afectiuni care nu pot fi amanate pe ciclul economic urmator, in functie de pandemie sau situatia geopolitica.” a declarat Mihai Marcu, Presedinte & CEO MedLife Group.

Cresteri sustinute pentru servicii de oncologie, dar si pentru interventii chirurgicale in cazul afectiunilor acute, care nu suporta amanare

In pofida contextului incert de la inceputul anului, MedLife a reusit sa inregistreze cresteri la nivelul tuturor diviziilor de business. Compania a pus un accent important pe zona de oncologie, dar si pe zona de preventie, venind in intampinarea nevoilor pacientilor cu o serie de produse si programe noi privind evaluarea post covid, screening-ul bolilor cronice si a controalelor de rutina. Astfel la nivelul diviziei de clinici, MedLife a inregistrat o crestere de 58%.

La nivelul pietei de servicii medicale private nu am vazut o stagnare. Dimpotriva, odata cu relaxarea treptata a restrictiilor Covid, cererea pentru servicii medicale a crescut. Romanii au simtit nevoia sa isi reia controalele pentru patologia cronica, sa isi programeze interventiile chirurgicale amanate in pandemie sau pur si simplu sa isi faca un control de rutina post Covid, iar acest lucru continua sa se reflecte in numarul mare al pacientilor care ne trec pragul zi de zi” a declarat Dorin Preda, Director Executive, MedLife Group.

Si in zona de spitale compania a inregistrat un salt important, acesta fiind pus pe seama cresterii numarului de interventii chirurgicale amanate in pandemie sau a interventiilor cu caracter de urgenta pentru afectiunile acute.

Realitatea este ca ne confruntam cu un numar tot mai mare de pacienti care necesita un tratament chirurgical in regim de urgenta. Cu parere de rau, aceasta lunga perioada de pandemie a lasat in urma nu doar un numar mare de decese, dar si un numar mare de cancere nediagnosticate la timp sau de boli cronice nemonitorizate, iar trendul pare sa fie unul ascendent” a mai declarat Dorin Preda.

Cea mai puternica platforma de diagnostic si tratament pentru bolile cu cea mai ridicata rata de mortalitate din Romania

Odata cu acentuarea tendintei de crestere a numarului de bolnavi cu cancer, MedLife si-a intensificat eforturile pentru consolidarea segmentului de oncologie si radioterapie. Astfel dupa alaturarea NeoLife Romania in grup, compania a reusit sa finalizeze si achizitia OncoCard, devenind operatorul cu cea mai puternica platforma de diagnosic si tratament din Romania pentru patologia cu cea mai ridicata rata de mortalitate, inclusiv patologia oncologica.

“Avem nevoie mai mult ca niciodata de solutii complexe si complete pentru a lupta cu aceasta boala a secolului, cancerul. Dupa ce am dezvoltat cea mai mare platforma medicala pentru diagnosticul si tratamentul patologiei acute si cronice, venim in completare cu o expertiza si acoperire insemnata pe zona de oncologie si radioterapie, in particular. Alaturi de companiile partenere din grup avem dotarile si know how-ul necesar pentru a lupta impotriva bolilor cu cea mai ridicata rata de mortalitate din Romania, inclusiv cancerul. Asadar ne turam motoarele si suntem pregatiti sa venim in sprijinul unui numar cat mai mare de romani cu solutii complete de diagnostic si tratament pentru a salva cat mai multe vieti” a declarat Mihai Marcu, Presedinte & CEO MedLife Group.

Accent pe digitalizare, extindere teritoriala si robotizare, dar si adaugarea unor linii de venituri rezistente la tensiunile geopolitice si la valurile pandemice. MedLife a devenit compania din regiune cu cea mai echilibrata structura de venituri

Pentru perioada urmatoare, reprezentantii MedLife se arata optimisti cu privire la evolutia pietei si reconfirma intentia de a continua investitiile, avand ca prioritati zonele de digitalizare, extidere teritoriala si tehnologizarea.

Dincolo de contextul geopolitic, suntem conectati cu tot ceea ce inseamna dinamica economica actuala si credem in continuare ca Romania are o perspectiva buna de crestere pe termen mediu. Ne concentram pe programul de achizitii si speram ca in curand sa integram noi parteneri in grup. Fiind singura firma romaneasca ce consolideaza piata si, in acelasi timp, fiind perceputi de firmele din Romania mai degraba ca un partener decat un achizitor, avem avantaje importante in consolidarea acestui segment. Totodata, vizam consolidarea infrastructurii pe zona de chirurgie de inalta performanta. Aici avem deja in derulare proiecte importante legate de robotizare care vor creste si mai mult nivelul de complexitate al actului chirurgical la nivelul grupului. Nu in ultimul rand, am reusit sa echilibram activitatea medicala a unitatilor MedLife adaugand serviciilor de screening si preventie un volum important de venituri pe segmentele de oncologie si chirurgie, segmente ce sunt mai putin elastice la sezonalitate, valuri de pandemie si amenintari geopolitice” a mai declarat Mihai Marcu, Presedinte & CEO MedLife Group.

*****


Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate